Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Funderade också över det
1 de kan vara oskyldiga
2 de hade inte möjlighet / pengar etc att åka därifrån
3 de är skyldiga och helt säkra på att skulle klara sig

4. De blir misstänkta som GM direkt.
2015-06-13, 12:16
Medlem
Åh, vad man önskar att flickans pappa fick en halvtimme ensam med dessa idioter och ett järnrör...

Så oerhört tragiskt, jag undrar vad för motiv som låg bakom. Måste vara nåt slags sexualbrott eller?
2015-06-13, 12:16
Avstängd
Kan ju fortfarande vara så att dom råkade köra ihjäl henne rattfulla?

Att hon gick över vägen till ladan för att lämna / kolla något.

Ni är snabba att döma. Dom sitter ju i förhör i detta nu.
2015-06-13, 12:17
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shpdv
Det här förbryllar verkligen! Även om dom inte förstår språket och inte kan följa med nyheterna så MÅSTE dom ju ha märkt aktiviten runt om kring.. Varför stannade dom?? Helt ologiskt

har polisen pratat med just dem innan? i så fall kanske de tänkte att om de försvinner så torskar de. om de sitter och dricker kaffe och agerar som vanligt, så kanske vi klarar oss. vet inte, men så hade väl mina tankegångar gått.

och antagligen är det här inte ett impulsmord.
Medlem
Undra just om dessa misstänka är straffade sen tidigare?

Om så är fallet. Kan svensk polis få ta del av utländska brottsregister?
Medlem
Jag tycker att det hela är ganska obegripligt. Hur skulle dessa GM fått syn på LH och varför skulle de ha dödat henne? Gästarbetare har inte tid för sådant, de vill bara tjäna pengar. Om de gör brott så är det för att få pengar. Någon här framförde teorin om att LH kanske hade gjort upp för att köpa sprit (eller annat) från dessa MGM och någonting hände i detta möte.
Medlem
Hur ser insatserna i deras hemland ut om någon försvinner? Kanske räknade de inte alls med detta pådrag med poliser, militärer och frivilliga som finkammar området. Och när alla dessa människor väl finns där är det ju inte läge att packa väskorna och vinka hejdå heller.
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karate-Killen
Så oerhört tragiskt, jag undrar vad för motiv som låg bakom. Måste vara nåt slags sexualbrott eller?

Varför måste det vara det? För att Lisa såg bra ut?
Medlem
Kommer man att gå ut med bild på dom här obehagliga personerna? Kan man bara göra det på någon som blir dömd?

Här är en bild där polisen fångat en av dom troliga gärningsmännen:
http://piclair.com/4i5sl

Går kanske inte men vore bra om någon kunnig kunde ta fram ansiktet
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacklodgebob
Undra just om dessa misstänka är straffade sen tidigare?

Om så är fallet. Kan svensk polis få ta del av utländska brottsregister?
Jo det kan dem!
2015-06-13, 12:18
Medlem
Eftersom polisens hundar inte hittade ett spår efter Lisa så nära platsen där hon sågs senast måste kroppen ha burits/körts i bil för att sen bli nedgrävd eller ingjuten i betong. MGM arbetade väl som byggarbetare? Så antingen är det en gammal lada med stampat jordgolv eller så har de gjutit ett nytt golv eller ny vägg för att gömma kroppen så ingen liklukt kunde förnimmas av ens de bästa likhundarna. Därför valdes ladan så de kunde arbeta ostört. Tidsmässigt är det tight, men de är proffs och 2 eller kanske 3 personer borde hinna göra det på några timmar. Hon var redan försvunnen i 2 timmar innan sökandet drog igång. Av en person, hennes far. Det är min teori, men om jag missat några detaljer i händelseförloppet så upplys mig gärna.
2015-06-13, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shpdv
Det här förbryllar verkligen! Även om dom inte förstår språket och inte kan följa med nyheterna så MÅSTE dom ju ha märkt aktiviten runt om kring.. Varför stannade dom?? Helt ologiskt

De skulle bli misstänkta, eftersom de sticker från sitt arbete och är utlänning

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in