Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 10:33
Medlem
Man blir ju ledsen när man sett hennes glada stunder på vine.. https://vine.co/u/951923489349185536
Medlem
Blir illa till mods när jag hör på Expressens sändning att polisen visat stort intresse för en arbetsbod. Verktyg? Kan de ha använt något därinne
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyflugan
svar till dig somundrade över hundens doftsinne:
en hund är fantastisk på att känna dofter men de måste vara relativt nära.
Lägger man spår så är det just det.- ett spår som hunden följer för att komma till målet= sin leksak.
Om vovven hade långdistansdoftsinne skulle den vädra uppåt och springa direkt till saken.

så 600 meter är ett lite för stort avstånd att ta luftvittring på.

sen får vi komma ihåg att sååå många har gått och trampat runt överallt, hunden ska alltså sortera ut 200 människors spår, deras kläders dofter som fladdrar av tex deras egna husdjurs dofter
Hundar spårar inte bara - utan vindar också.
I sök kan en hund som vindar alltså uppfatta dofter som kommer mycket långt bort ifrån.

600 meter är INTE ett för stort avstånd - det avgörs snarare av hur terrängen ser ut och hur vinden går om hunden kör vindsök och inte spår.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialaterkomst
Hur drog du den slutsatsen? Ponera att LH avlider efter att ha blivit påkörd eller liknande, man bestämmer sig för att röja efter sig. Man vill undvika straff.

De är fortfarande anhållna för MORD och inte dråp vilket betyder att polisen anser att de hade för uppsåt att döda Lisa och att det inte var en olycka
2015-06-13, 10:34
Medlem
Nod2013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinskinner
Att du ens använder ett sådant ord i ett så tragiskt fall som detta, är så vidrigt att det kryper i mig. Försvinn från detta forum, ditt hemska avskräde!

Jag tror hon blev våldtagen
länge innan dom dödade henne.

hon är under 18 år
inga foton är nödvändiga
Medlem
rrambois avatar
Video på den gripna kvinna finns på friatiders hemsida.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biepa
Hur många byggnader rör det sig om i detta 600m område då? Ser ju ut som utepålandet10stycken typ.. Det hade jag själv kunnat kolla på 3h med lite bråttom.

Men alltså hur menar ni? Ska ni ta med er en kofot och bryta upp varenda byggnad inom en viss radie?
Om brottet skett i Stockholm, skulle ni gå gå in i varenda fastighet och bryta upp varenda lägenhet?

Bara för att detta skett "på landet" och "antal hus" är ett mer överkomligt antal än i en tätort så är det väl inte rimligt att forcera allting?
Jag förstår frustrationen men det är ju inte rimligt att tro att polis/MP ska söka varenda byggnad.
Mer rimligt hade ju varit att varenda fastighetsägare hade kollat igenom sina ägor.

Men det kan ju även i detta fallet varit så att kroppen flyttats?
Jag såg liveströmmen igår och då stod många tekniker utomhus, utanför ladan.
Frågan är ju om kroppen påträffats inom eller utomhus, är detta klargjort?
Medlem
Mycket sorgset slut detta, och du/ ni som tipsade polisen om utländska jobbarbetare i närheten skall ha en eloge. Hoppas polisen tog er på allvar.

Sen måste jag slutligen säga att rättsystemet i Sverige har ingen respekt för anhöriga, exempelvis våldtäkt. Många gånger får personen 2-3 år och är ute efter 2/3. Oerhört kränkande mot anhöriga som inte kan få upprättelse.

Även fast dessa grabbar får livstid så kommer dom i framtiden kunna se en solnedgång, med en öl i handen och uppleva friheten igen. Om än gamla. De kommer förmodligen kunna leva sitt liv och avsluta sitt liv i lugn och ro.

Detta kommer inte Lisa kunna göra, 17 år gammal
2015-06-13, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ja, man får lätt intrycket av att svensk polis arbetar väldigt ineffektivt jämfört med deras kollegor i andra länder. Sökning verkar ske mer eller mindre planlöst. De missar saker och det har väl hänt mer än en gång att frivilligorganisationer hittar saker som polisen missat trots att de sökt igenom områden. Ofta upplevs det mer som en slump om svensk polis lyckas lösa grova brott, snarare än som resultat av hårt polisarbete.

Du ser inte nånstans att det är lite skillnad på att ha 800 pers ute i terrängen, jämfört med kanske 20 poliser? Eller menar du att hela den skandinaviska poliskåren ska tas in för att på armlängds avstånd kunna söka av?

Polisen och Missing People kompletterar varandra. Polisen utreder var spår kan finnas, Missing People har personkraften att sila området. Det är därför de samarbetar. Get it?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Blir illa till mods när jag hör på Expressens sändning att polisen visat stort intresse för en arbetsbod. Verktyg? Kan de ha använt något därinne

Jag tror inte det har gått så brutalt till som många här inne vill tro, det brukar oftast inte vara fallet när det är 3 personer inblandade varvid 1 är en kvinna.
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazyman
Dom heter SOG. Särskilda operationsgruppen. Tycker gott att pappan och hans kollegor kan få ta hand om asen på det sätt som dom tycker är lämpligt. Fy fan vilka jävla svin och förstöra en ung tjejs och familjs liv på detta sätt

Planerar att radera ut Polen för detta? Det är några individer som utfört brottet och inte 40 miljoner polacker. Polen har dessutom ännu bättre specialstyrkor än Sverige, så SOG kan nog slänga sig i väggen, rent ut sagt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq

Hammaren/släggan dom hittade i gödselbrunnen igår är min gissning

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in