Citat:
Ursprungligen postat av
goderian2
Kommer polisen vid pressträffen som skulle vara kl 12 komma med någon ytterligare information?
Motiv? Händelseförloppet borde vid detta slag vara någorlunda kartlagt? Bevisning?
Eller blir det bara mer "inga kommentarer"?
Det har varit en lång tråd mixad med fakta och trådsanningar.
I trådens tidiga skede så nämndes det att nycklarna till restaurangen gömdes i ladan mitt emot krogen.....sant eller osant?
Det nämndes även att gärningsmännen arbetade i den ladan.....sant eller osant?
Min undran är då om detta är tillfället där gärningsmännen fick kontakt med Lisa?
Då kan ladan vara brottsplatsen och utan något större konsekvenstänkande så lastade man sonika in kroppen i en bil, slängde lite grejor på vägen och dumpade kroppen "en bit bort"....allt utan något större konsekvenstänkande.
Sedan så är jag nyfiken på kvittot som hittades i ladan. Kanske kvittot har en större betydelse trots allt? Man har säkert hittat butiken där inköpet gjorts och via vittnesförhör och kanske även med hjälp av CCTV kunnat knyta gärningsmännen till kvittot?
Jag vill samtidigt gratulera polisen för att man så totalt har lyckats att lägga locket på under sitt arbete.
Jag känner för Lizas familj, så otroligt smärtsamt och sorgligt! Jag hoppas innerligt att journalisterna lämnar dom ifred!
OT: Då bockar vi av ytterligare ett fall för "öppna era hjärtan".......