Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Recce
De kan väl identifiera hennes huvud, en tattuering, födelsemärke på en stympad arm.

Kroppen behöver inte vara orörd för att kunna identifieras.

Tror det är lite onödigt att spekulera i styckmord faktiskt, det är relativt ovanligt i såna här fall, särskilt som man inte gjort ett skvatt för att faktiskt dölja kroppen till att börja med (skändning kroppen görs ju oftast antingen av hämnd, eller för att göra den oidentifierbar).
Polisen kan helt enkelt inte säga att en kropp är identifierad förrän den officiellt identifierats med antingen DNA eller av anhörig, det är så det funkar. Behöver inte läsas in något i det alls.
Medlem
Den där hammaren/släggan som hittades i brunnen. är ganska hög aktuell då. släppte dom tankarna helt igår
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biepa
Det är ju typ 10 hus inom radien 500m från hos försvann. Hur fan kan det ta 1 vecka att hitta henne i en av dessa tillhörande byggnader? Inte alls ok.

Vilken karta har du tittat på egentligen?

Uppgifterna idag säger dock en dryg km från där hon försvann till där hon hittades?
2015-06-13, 10:04
Medlem
DennisOlofs avatar
En sak i detta tråkiga som jag är riktigt nöjd med, är ju den stora insatsen och alla frivilliga som deltagit i sökandet. Åtminstone innebär detta att folk inte ska tro att det är så lätt komma undan med sådana här hemska gärningar. Man blir hittat förr eller senare om man inte först bor i bil då.

Har inte följt tråden eller tidningarna. Står att en kvinna och två män är gripna.

Det man undrar över, är dessa svenskar eller inte, och är det någon som vet vilket typ av brott hon primärt utsattes för. Var det en våldtäkt som sedan gick snett och hon blev mördad eller rövade man bara bort flickan och hon sedan blev mördad.

Hur som helst låter det riktigt sjukt, varför rövar man bort någon helt okänd person. Gärningsmannen eller männen måste vara mycket störda, minst sagt.
Medlem
Är glad att jag aldrig har och aldrig kommer anlita svartjobbande utländsk arbetskraft.

Ang. Swedens most wanted listan så ser man till den ena broderns kroppsbyggnad skulle det kunna vara samma person.
Medlem
Några som kommer ha "tänk om jag bara..."-ångest resten av livet:

- Kollegorna som åkte först.
- Föräldrarna som annars brukar skjutsa och hämta.
- MP och poliser som sökt runtom där hon hittades, om obduktion visar att hon var vid liv tidigare i veckan.

Hennes gymnasium hade väl utspring igår, måste ha blivit tryckt stämning i festandet runt midnatt.

Och vad ska man säga om folk som verkar vilja ha ihjäl 40 miljoner polacker för vad dessa (förmodade) polacker gjort... Nog vettigare att införa gränskontroll á la Norge än att genomföra folkmord.

Dålig med sömn inatt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av microscopium
Är detta en av de anhållna?

http://www.swedensmostwanted.se/jasiulewicz-maciej

Antagligen inte. De anhållna har uppgetts vara i 30-års åldern.
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Det finns inget som tyder på att den efterlyste knarklangaren är samma person som den som är gripen.

Nej det gjorde ju inte det. Lite snabb där med namnförväxling. Redigerade mitt inlägg.
2015-06-13, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Det är ju för fan ett konstant problem!
Mena invandrare och östeuropeer kommer till Sverige och begår grova brott, när ska du och dina gelikar överge era ideal och se sanningen i vitögat!?
Hur ofta läser man om att tex polacker kommer till sverige och mördar?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biepa
Det är ju typ 10 hus inom radien 500m från hos försvann. Hur fan kan det ta 1 vecka att hitta henne i en av dessa tillhörande byggnader? Inte alls ok.

Det är inte sant. Titta till väster så ser du betydligt fler byggnader.

https://goo.gl/maps/J1Ftu

Men jag håller ändå med. Det känns otroligt svagt.
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Kommer polisen vid pressträffen som skulle vara kl 12 komma med någon ytterligare information?
Motiv? Händelseförloppet borde vid detta slag vara någorlunda kartlagt? Bevisning?
Eller blir det bara mer "inga kommentarer"?

Det har varit en lång tråd mixad med fakta och trådsanningar.

I trådens tidiga skede så nämndes det att nycklarna till restaurangen gömdes i ladan mitt emot krogen.....sant eller osant?
Det nämndes även att gärningsmännen arbetade i den ladan.....sant eller osant?

Min undran är då om detta är tillfället där gärningsmännen fick kontakt med Lisa?

Då kan ladan vara brottsplatsen och utan något större konsekvenstänkande så lastade man sonika in kroppen i en bil, slängde lite grejor på vägen och dumpade kroppen "en bit bort"....allt utan något större konsekvenstänkande.

Sedan så är jag nyfiken på kvittot som hittades i ladan. Kanske kvittot har en större betydelse trots allt? Man har säkert hittat butiken där inköpet gjorts och via vittnesförhör och kanske även med hjälp av CCTV kunnat knyta gärningsmännen till kvittot?

Jag vill samtidigt gratulera polisen för att man så totalt har lyckats att lägga locket på under sitt arbete.

Jag känner för Lizas familj, så otroligt smärtsamt och sorgligt! Jag hoppas innerligt att journalisterna lämnar dom ifred!

OT: Då bockar vi av ytterligare ett fall för "öppna era hjärtan".......
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlcc
Vänta lite nu. Det måste väl gå att identifiera en "skändad" och "rörd" kropp också?
Identifikation såsom födelsemärke, tatuering, etc.

då lär dom göra det genom DNA eller tandkort först

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in