Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Hur fan kan det ta en hel natt av bedöma om det är Lisa eller inte?!

De måste ju troligtvis vara helt säkra med DNA eller att anhöriga bekräftar att det är hon. Polisen får nog inte bekräfta en person så där på utseende.
Medlem
otukts avatar
Vart hittades kroppen? Vart ligger den där ladan polisen åkte till efter gripandet av de 3?
Finns det någon karta med utmärkt var fynden och till slut kroppen hittades?
Moderator
OYs avatar
Hittad sent under kvällen tyder på att fyndplatsen är där teknikerna är just nu, lada nummer två, hoppas att ni förstår vad jag menar. Tyder också på att någon av de tre som förhörs har med saken att göra.
2015-06-13, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IV7
Fy, vad hemskt, hjärtat sjunker.

Att det är 3 personer som hämtats in, 2 män och en kvinna. Låter som en familj, mor/far och SON.

De uppgifter som figurerat i pressen är en man och en kvinna som är gifta, och en till man.

Men de är inte misstänkta enligt vad polisen gått ut med hittills.
Medlem
Skulle vara intressant att veta hur länge hon varit död. Kan hon ha dödats nyligen om GM fått panik? Eller var hon död redan då söket började

Förövrigt sluta skriv RIP osv. Det är totalt ointressant för tråden.
Senast redigerad av Agarebagare 2015-06-13 kl. 00:38.
Medlem
Kafferastens avatar
Bra att hon inte blev en av alla dessa som aldrig återfinns i alla fall. Blir intressant att se om det ligger något speciellt bakom detta med tanke på hur stort det blivit i media. Det har ju inte behandlats som ett försvinnande/mord i mängden precis.
2015-06-13, 00:34
Medlem
Nietzschessons avatar
Utländska gästarbetare bosatta 300 meter från kaféet. Så fick man sina fördomar bekräftade ännu en gång.
Medlem
Oerhört tragiskt såklart men skrämmande att så få var förberedda på detta? I det nya spännande Sverige är liknande brott vardagsmat.

Ingen info om att de som tagits in för förhör har delgivits misstanke, det kommer alltså någon gång under morgondagen.

Man får känslan av att någon av de tre i förhör har lämnat information, möjligen då inte heller varit delaktig i ett direkt våldsbrott mot Lisa.

Jaha, kan mods nu flytta tråden och så hoppas vi så få knallhattar som möjligt följer med.
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnatte112
Vill bara få reda på vad i hela helvete hon gjorde i ladan?!
Har försökt läst mig till nu vart hela nyckelhistorien kommer ifrån och de verkar komma från en person som gått med i skallgången med MP som säger att caféägaren har sagt att det är standard (vilket jag i sin tur tycker är väldigt märkligt, att hänga en nyckel till ett café i en tom lada som alla kan gå in i) men med andra ord så är alltså inte alls detta bekräftat ordentligt.

Undrar om du är nått på spåren där, Fnatte? Efter tidigare erfarenheter hoppas jag MP numera är observanta på sina frivilliga deltagare, det har ju hänt förrut att GM varit villig att hjälpa till i sökandet. En person som säger att cafeägaren sagt...(att nyckeln brukade hänga där) är spännande. Handsken kan ha legat i ladan sedan före försvinnandet, eller kommit dit efteråt bara för att hittas och väcka uppmärksamhet. Hoppas polisen inte missar denna person som uttalat nyckelteorin!
2015-06-13, 00:35
Medlem
jackflashs avatar
Misstänker att dessa polska bröder haft span på Lisa ett tag. Kan någon bekräfta om någon av dem varit på cafet tidigare? Kanske var det till och med en av dem som betedde sig underligt i söndags.
Medlem
HumpingDogs avatar
Så är då frågan varför. Om det är de tre som nu sitter i förhör verkar det jävligt märkligt.
Medlem
brainoverflows avatar
Första frågan efter att presstaleskvinnan berättade att hon var hittad död:
"Kan brottsrubriceringen Människorov komma att ändras?".
Det måste vara det mest efterblivna jag hört av en journalist i hela mitt liv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in