Hur fan kan det ta en hel natt av bedöma om det är Lisa eller inte?!
De måste ju troligtvis vara helt säkra med DNA eller att anhöriga bekräftar att det är hon. Polisen får nog inte bekräfta en person så där på utseende.
Vart hittades kroppen? Vart ligger den där ladan polisen åkte till efter gripandet av de 3?
Finns det någon karta med utmärkt var fynden och till slut kroppen hittades?
Hittad sent under kvällen tyder på att fyndplatsen är där teknikerna är just nu, lada nummer två, hoppas att ni förstår vad jag menar. Tyder också på att någon av de tre som förhörs har med saken att göra.
Bra att hon inte blev en av alla dessa som aldrig återfinns i alla fall. Blir intressant att se om det ligger något speciellt bakom detta med tanke på hur stort det blivit i media. Det har ju inte behandlats som ett försvinnande/mord i mängden precis.
Vill bara få reda på vad i hela helvete hon gjorde i ladan?!
Har försökt läst mig till nu vart hela nyckelhistorien kommer ifrån och de verkar komma från en person som gått med i skallgången med MP som säger att caféägaren har sagt att det är standard (vilket jag i sin tur tycker är väldigt märkligt, att hänga en nyckel till ett café i en tom lada som alla kan gå in i) men med andra ord så är alltså inte alls detta bekräftat ordentligt.
Kan hon ha blivit förd dit mot sin vilja av GM som kanske hade uppsåt till att våldta henne inne i ladan?
Isåfall varför skedde inte det, lyckades hon fly från GM väl inne i ladan?
Följdfråga, kan hon ha blivit våldtagen inne i ladan?? Är det isåfall rimligt att det inte alls finns några spår av en eventuell våldtäkt?
Kan hon frivilligt gått till ladan för att göra något? Isåfall vad skulle det kunna vara förutom nyckelteorin?
Kan hon ha sprungit in till ladan och gömt sig för en eventuell GM?
Eller är de som vissa påstår, att hon inte alls har varit i ladan utan att GM med flit har gått ut och planterat hennes tillhörigheter? (detta känns högst osannolikt)
Sista förslaget är ju att den har blåst dit men jag avblåser den teorin direkt.
Undrar om du är nått på spåren där, Fnatte? Efter tidigare erfarenheter hoppas jag MP numera är observanta på sina frivilliga deltagare, det har ju hänt förrut att GM varit villig att hjälpa till i sökandet. En person som säger att cafeägaren sagt...(att nyckeln brukade hänga där) är spännande. Handsken kan ha legat i ladan sedan före försvinnandet, eller kommit dit efteråt bara för att hittas och väcka uppmärksamhet. Hoppas polisen inte missar denna person som uttalat nyckelteorin!
Misstänker att dessa polska bröder haft span på Lisa ett tag. Kan någon bekräfta om någon av dem varit på cafet tidigare? Kanske var det till och med en av dem som betedde sig underligt i söndags.
Första frågan efter att presstaleskvinnan berättade att hon var hittad död:
"Kan brottsrubriceringen Människorov komma att ändras?".
Det måste vara det mest efterblivna jag hört av en journalist i hela mitt liv.