2015-06-12, 18:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Nej, det är inget som tyder på att GM är virrig genom att sprida saker, polisen har inte hittat något vettigt på FEM dagar, bara för att de hittar en handske, ett mobilskal osv betyder inte det att det är bra saker att hitta. GM kan mycket väl ha placerat ut dem för att tjäna tid och ifall han har har han tjänat 4-5 dagar redan nu...Tycker inte alls att det är virrig spridning av hennes saker

Du argumenterar inte sådär övertygande för din tes. Bara för att du tycker att spridningen inte är virrig är alltså samma sak som att bortrövandet av Lisa är välplanerat? Strålande logik. Att polisen inte har hittat nåt vettigt som du påstår är hel fel. Varje sak som kan härledas till Lisa är en pusselbit i utredningen.
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrossArrow
Precis!!!! Kanske inte va Lisa FM va ute efter... Hade Lisa hjälmen på sig så kanske GM tagit fel..
Jag tycker att detta är en intressant tanke och inte orimligt. Beror ju lite på hur lik kollegan är och även dennes moped.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingPutin
Kan du bevisa att brott har begåtts? Dom uppgifter som framkommit kan vem som helst som sett en film eller två fejka ganska lätt.

Polisen rubricerar det som människorov. Mer än så behöver man väl inte behöva bevisa?

Bara för att polisen inte delger all information behöver inte betyda att den inte finns.
2015-06-12, 18:51
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kauwt
Nu har jag följt denna tråd slaviskt och tycker att en del borde skärpa till sig och hålla god ton. Att kalla en försvunnen flicka för "hora" är så jävla respektlöst.

Min övriga tanke jag slås vid är att hon VARJE dag tidigare på caféet blivit skjutsad till och från.
Denna dag tar hon mopeden. Skickar ett sms när hon slutat att hon är på G hem men ja, hon kommer inte så långt.
NÅGON har VETAT att hon denna dag skulle ta mopeden.
Tror det är alldeles för lätt att bara vara slumpen.
Någon har synat henne noga. Och tyvärr tror jag att svaret ligger närmare än man tror.
Någon som helt enkelt känner henne utöver cafékollegorna.

GW: Hata slumpen

Tänker som dig, frågan är när bestämdes det att hon skulle ta moppen hem? och vilka som kände till det. Där kan svaret finnas.
Som du säger, närmare än man tror.
Medlem
tror ni polisen använder sig utav flashback?
Medlem
yoloswagetcs avatar
Jag undrar varför Lisas handske hittas i ladan. Att reda ut vad som har hänt i ladan känns avgörande.
Medlem
Jag tror och jag hoppas att Lisa lever. I mina tankar så har hon rymt med en kille som hon är kär i och som hon vet aldrig skulle bli accepterad av hennes familj eller vänner. Rymningen är planerad sedan en tid tillbaka och villospåren är noga genomtänkta. Han hämtade henne med bil när arbetskamraterna hade lämnat caféet och dem åkte lugnt därifrån.
2015-06-12, 18:52
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kauwt
Nu har jag följt denna tråd slaviskt och tycker att en del borde skärpa till sig och hålla god ton. Att kalla en försvunnen flicka för "hora" är så jävla respektlöst.

Min övriga tanke jag slås vid är att hon VARJE dag tidigare på caféet blivit skjutsad till och från.
Denna dag tar hon mopeden. Skickar ett sms när hon slutat att hon är på G hem men ja, hon kommer inte så långt.
NÅGON har VETAT att hon denna dag skulle ta mopeden.
Tror det är alldeles för lätt att bara vara slumpen.
Någon har synat henne noga. Och tyvärr tror jag att svaret ligger närmare än man tror.
Någon som helt enkelt känner henne utöver cafékollegorna.

Återigen nej. Mer tyder på att hon velat bli ensam, mopeden och att hon blev kvar efter jobbet. Ingen har behövt ha koll på henne eller vetat allt om henne. Det är troligare att hon är införstådd och skapat ett möte efter jobbet för att prata eller köpa exempelvis alkohol.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aritgeo
Okej. Då tycker jag det är av intresse att kolla igenom dessa. De som är folkbokförda i närområdet borde tittas närmare på.
håller med. ryser bara av tanken om att GM är och låtsas-letar och droppar bevis lite här och var.
Medlem
Kan det vara så att polisen kommunicerar med GM genom pressen?

Låt säga att GM placerar ut fynden under natten när alla går hem för dagen. Och idag säger polisen i pressen att de skulle vilja hitta hjälmen. Tror ni inte att GM lägger ut hjälmen inatt så att den hittas imorgon.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
tror ni polisen använder sig utav flashback?

Inte med tanke på hur mycket skit och fullständigt dåraktiga teorier som skrivs här.
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
MP ligger 12 mil från Irak? Wow, denna tråd blir bättre och bättre.

Alla som börjar så här: "Jag tror det var en invandrare", ni borde vara mer ärliga, rakryggade män och säga sanningen: "Jag hoppas det var en invandrare, för jag är rasist och politiserar och utnyttjar tjejens tragedi för att föra fram rasistiskt hat". Var män och stå för vad ni egentligen menar.

Ja det var dåligt formulerat. Utanför mellanöstern är Göteborg IS största rekryterinngsbas. Det är inte troligt att det är terrorrelaterat men man borde ändå se över om pappans aktioner kan ha något att göra med ett hämnd motiv från det hållet.
I GBG finns ett antal IS sympatisörer som säkert skulle kunna utföra uppdrag i sverige om order ges.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in