Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 23:59
Medlem
om det nu vore så att nyckeln förvarades i ladan, är det helt osannolikt att kollegorna har samarbetat med en utomstående för att komma över pengar? Dom åker tidigare, LH går ut för att lämna nyckeln i ladan, blir där hotad och vägrar samarbeta varpå allt går åt helvete.
Skulle ju isåfall förklara märkligt beteende i intervjuer men eftersom dom inte var där vet dem heller inte några detaljer av vad som hänt, bara att det gått jävligt snett.
2015-06-12, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av story-of-isaac
Ja man undrar ju vad som hände tiden som förflöt mellan runt 18 och 18.23. De sade på expressen live att det var lite folk på caféet och att de kunde stänga tidigare. Det nämnda enligt LH:s kollegor. Vad jag har förstått, så skickade hon sms om att hon ska åka hem 18.23. Jag har enligt massmedias rapportering förstått att L.H:s kollegor separerade från L.H direkt efter stängningsdags och att L.H gick till sin moped. Så L.H har spenderat runt 20 minuter i anslutning till sin moped. Vad har hon gjort denna tid? Det är lång tid för att göra sig iordning för att åka moped. Har hon pratat med någon? 20 minuter är ett ganska lång tid att prata med en okänd person. Hon kan ju ha gjort diverse saker..däribland rökt. Jag undrar iaf vad som har hänt under denna ganska långa tid mellan jobbslut och sms om avfärd hemåt.

Är det lugnt på caféet börjar man ställa i ordning allt (Plocka in uteservering, ställa upp stolar e.t.c) redan kvart-tjugo minuter tidigare så när klockan väl slår prick 18 så går man bara ut och vrider om nyckeln. Man gör samma sak på donken också, ibland om man kommer in 5 minuter innan stängning så kan de redan stängt av saker; helt normalt att man gör det om det är lite folk.

Har själv jobbat inom handels.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superkissekatten
När jag stod vid Missing peoples samlingsplats igår och väntade på att det hela skulle dra igång, så var det en reporter strax bakom mig som frågade en kille på min ena sida om hon fick intervjua honom. Men han ville inte det.
Mina tankar skenade iväg och jag tänkte att det bara fantasin som gjorde sig påmind.

Tror ni polisen har tänkt på att fråga alla journalister om några särskilda har nekat att ställa upp på intervju? Är det något som bör göras?

Absolut kan det ge något, som sagt så finns det absolut en möjlighet att GM själv deltagit i skallgången.
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichardNixon
Hörde alldeles nyss från en som varit på platsen och letat efter Lisa idag att anledningen till att man hittat handsken i ladan ska ha varit för att man tydligen hängde nyckeln till cafét i ladan. Detta sägs vara bekräftat av caféägaren. En teori kan således vara att Lisa gick ner till ladan för att hänga in nyckeln, och där mötte GM som väntade på henne. Detta är alltså inte några bekräftade uppgifter, men det är i alla fall något som min källa hörde på platsen.

Då ar det ju sannolikt Lisa som har låst caféet.
När stack egentligen Lowa och Rebecka?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Vad har man egentligen bekräftat som hennes? Är handsken ens hennes?

Handsken ska vara identifierad av hennes föräldrar och den är hennes.

Sen ska det finnas andra bevis som också styrker på ska vara hennes men som polisen inte delgivit.
Medlem
Nymphahoras avatar
Är det någon som vet vilka instruktioner man får angående "tystnadsplikt" när man deltar i ett sök med Missing People? Detta för att kunna värdera de rykten som kommer om att man hittat än det ena, än det andra...

Kan i övrig konstatera att jag nog aldrig sett en tråd som varit så sönderskriven av parasiterande klappmongon.
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Folk i den här tråden gör verkligen allt mer komplicerat än verkligheten oftast är. Alldeles för mycket överanalyserande.

Ensam gärningsman. Enstöring. Blivit besatt av BO som han påträffat på caféet. Sitter i sin diskret parkerade bil och runkar. Ser att hon kommer ut. GM ser sin chans. Snabba kliv mot BO. Med kniv tvingas BO till ladan. Våldtas och stryps. Över fort. In med henne i bilen. Dumpar hennes tillhörigheter i panik och vanföreställningar genom fönstret från bilen. GM kör långt bort. Gör sig av med liket.

Inte så jävla spännande. Ganska typiskt förfarande. Är sällan mer komplicerat än så.

Glöm allt om komplotter och skit.

100% medhåll när det gäller att folk tenderar att överanalysera och krångla till det.

Finns dock 2 punkter i din teori som jag inte köper:

1. Dumpningen av hennes tillhörigheter verkar inte ha skett i panik. Om nu t. ex. handsken i ladan hittades i en torkmaskin så tyder det inte på någon direkt panikartad dumpning.

2. GM behöver nödvändigtvis inte ha kört speciellt långt bort innan liket dumpades. Oftast så hittas liken inom det relativa närområdet runt platsen för försvinnandet. GM vill knappast köra längre än nödvändigt med ett lik i bilen, det är alldeles för riskabelt.
2015-06-12, 00:01
Medlem
hörde idag av en vän att JV har bott nere i hjo och hade då en flickvän som var och varannan dag hade blåtiror och andra märken lite varstans så möjligheten att han råkat slå ihjäl stackars lisa är inte omöjlig.. han är sjukt skum förövrigt, träffade han i vintras på stan i skövde.
Han gick och tigde pengar och frågade mig och min flickvän om han fick sova hos oss vilket jag sa att han inte fick direkt. Allt stämmer så bra in på den människan att jag nästan är 100 på att det är han som ligger bakom hela den här grejen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Handsken ska ha legat i motsatt vindriktning.

Handsken kan ha hamnat i ladan av flera orsaker.. Säg att de andra flickorna stod och rökte i ladan när LH kom till jobbet, de kanske tog skydd för regn eller vind och då när hon gick till dem så kan hon enkelt ha tappat handsken. Handsken behöver ju faktiskt inte spela så stor roll i det hela.. Tycker däremot de andra föremålet låter lite luriga, att ett kort eller ett skal flyger i väg det förstår man men hon hade väl fler kort som borde ha återfunnits då, bankkort? Nåt medlemskort? Busskort ev? Vart är isf facket allt låg i?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
100% medhåll när det gäller att folk tenderar att överanalysera och krångla till det.

Finns dock 2 punkter i din teori som jag inte köper:

1. Dumpningen av hennes tillhörigheter verkar inte ha skett i panik. Om nu t. ex. handsken i ladan hittades i en torkmaskin i ladan så tyder det inte på någon direkt panikartad dumpning.

2. GM behöver nödvändigtvis inte ha kört speciellt långt bort innan liket dumpades. Oftast så hittas liken inom det relativa närområdet runt platsen för försvinnandet. GM vill knappast köra längre än nödvändigt med ett lik i bilen, det är alldeles för riskabelt.

Absolut. Köper dina resonemang. Kan vara så.
2015-06-12, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woodchuck
hörde idag av en vän att JV har bott nere i hjo och hade då en flickvän som var och varannan dag hade blåtiror och andra märken lite varstans så möjligheten att han råkat slå ihjäl stackars lisa är inte omöjlig.. han är sjukt skum förövrigt, träffade han i vintras på stan i skövde.
Han gick och tigde pengar och frågade mig och min flickvän om han fick sova hos oss vilket jag sa att han inte fick direkt. Allt stämmer så bra in på den människan att jag nästan är 100 på att det är han som ligger bakom hela den här grejen.
JV har inget med saken att göra.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20950616.ab
2015-06-12, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nymphahora
Är det någon som vet vilka instruktioner man får angående "tystnadsplikt" när man deltar i ett sök med Missing People? Detta för att kunna värdera de rykten som kommer om att man hittat än det ena, än det andra...

Kan i övrig konstatera att jag nog aldrig sett en tråd som varit så sönderskriven av parasiterande klappmongon.

Ingen som helst info på detta söket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in