Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 21:10
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
hur långt bak? eller tiden på streamen?

21:04:10
2015-06-11, 21:11
Medlem
Starbacks avatar
Med risk för att bli trollförklarad vill jag peka på en viss förvirring beträffande gjorda fynd. En
intresserad person med normal intelligens blir ju lätt förvirrad av de platser som fynden hittas på.
Det första var en handske hittad i en lada på andra sidan väg 187 tvärs över vägen från cafet.
Polisen drog slutsatsen att den hade blåst dit. Det kan jag eventuellt köpa.
Sedan är det nåt (ingen kan hålla reda på vad längre) som hittas söder om cafet. Sedan hittas
nåt på en äng, gud vet i vilket väderstreck. Sedan finkammas ett område i en radie RUNT cafet
på en km som senare ytterligare utökas till, Gud vet hur många km.
Hur resonerar då spaningsledningen måste man fråga sej. Det hela ger en ytterst märklig bild av
vad som hänt. Har Lisa eller hennes baneman sprungit runt på ängarna runt cafeet och på den grusväg som uppges ligga söder om cafeet och strött ut Lisas grejer litet här, och litet där? (trots
flitigt studium av översiktsbilder och kartor har jag ännu inte fått klart för mej var den där grusvägen ligger.) De måste ha haft ett väldigt sjå under den 1 1/2 timme som förflöt innan
pappan dök upp. GM måste väl i såna fall ha haft en 4-hjulig motorcykel som han kunde köra terräng med? Det tycks ju ligga "fynd i alla väderstreck. Säkert känner nån igen sej i min förvirring.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midu
Jag kan dock tycka att det vore ett perfekt sätt för fadern, om denne vore gärningsman, att utföra dådet på. Han åker dit, gör vad han ska, åker därifrån, antingen ända hem eller en bit därifrån och väntar tills det är lämplig tid, åker till brottsplatsen och ringer där ägaren och polis som kommer och kontrollerar i samlad trupp.

Inte FAN skulle polisen kräva att få kontrollera hans bagage, vid första rapport om att dennes dotter är försvunnen. Det är knappast så att de direkt misstänker att hon är mördad, av sin far dessutom, och direkt misstänker honom och kräver att få kontrollera bilen.
Fadern skiljs från polisen i syfte att åka hem till modern eller annan nära släkting för att berätta vad som hänt, etc. Polisen har ingen som helst anledning att betvivla att denne gör detta, och fadern har god tid att göra sig av med liket.

Okej, det var bara något jag ville inflika på din teori.
Jag tror inte alls att det är fadern och ser inga motiv eller något som pekar mot att detta hänt.

Återigen, det är bekräftat att pappan var HEMMA MED FAMILJEN redan från början. Sök i tråden är ni snälla...
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Tror fortfarande på att man ska kolla upp gubben Arne lite bättre, har han barn? Ålder på dom? Vart bor dom? Etc.

Spårar lite men vafan måste ju vända på alla stenar, han eller barn kanske har gjort något dumt innan osv`?

På vilka grunder då?
2015-06-11, 21:12
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Har de testat starta moppen?

Kan GM varit så utstuderad att denne fifflat med moppen tidigare under dagen så att den inte skulle starta?

Därför sitter nycklarna i då hon försökt starta den en massa gånger men inte fungerat (Förklarar även påsen som ligger bredvid då hon lagt den år sidan när hon försökt få igång moppen). Då har GM dykt upp och erbjudit henne hjälp. Personen har sagt att han har verktyg i bilen/skåpbilen och bett henne följa med för att hämta dem och där kidnappat henne.

Ah jag är kass på att spekulera så lämnar över det till er proffs här på FB.
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Mopeden fungerade enligt polisen.
Jag vet inte riktigt hur en sån där modern moppe med kåpor ser ut på nära håll, men nog är det en smal sak att ta bort tändhatten. Snabbt gjort att sätt dit den igen, frågan är varför.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Varifrån kommer denna exakta uppgift om att telefonen stängdes av 10 sekunder efter sms:et? Jag minns från Vatchereeya-fallet att det kan vara svårt att avgöra exakt när en telefon stängts av eller förstörts.
Var uppgiten kommer från ska jag vara osag. Kan mycket möjligt vara falsk. Jag tror också som du säger att det är svårt att avgöra när en telefon stängs av från nätet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Har filmat runt området och då sått mellan caféet och ladan på kortsidan:

http://youtu.be/BZW-u60uKfA

Vad jag sett har polisen varit intresserat av vad som finns på marken inne i ladan direkt innanför porten som är i mitten på ladan. Där stod en polistekniker och grävde och letade.

Vad jag också sett är att MP visat intresse för ett hus i en närliggande by. Jag kan konstatera att när café-personalen gått hem då är det en öde plats. Som ni ser är åkrarna stora och avstånden generellt ganska stora från caféet och över till skog etc. Ladan verkar vara en ypperlig plats för en GM att gömma sig på eller att ta sitt offer till.

Fan vad is i magen GM måste ha om han vågar klippa någon på den där platsen, bara meter ifrån en större väg. Jag vet att det ibland kan bli glest mellan bilarna på landsbygden men fy fan, att man vågar chansa.
Medlem
Skogsvattes avatar
Jag frågar igen då ingen vettig diskussion hittills förts angående möjligheten för GM själv att ha skickat SMS:et.

Varför skickar Lisa ett SMS klockan 18:23, om caféet var stängningsklart redan runt 18-tiden?

Vad gjorde Lisa fram till 18:23?

Hur långt efter att SMS:et skickades tappade telefonen sin signal? 10 sekunder eller 5 minuter? Talar vi om 5 minuter kan mycket ha hänt mellan SMS-skickandet och att telefonen tappade sin signal. Om det däremot enbart gått 10 sekunder mellan att SMS:et skickades och signalen tappades finns det anledning att tro att någon medvetet stängt av/slagit sönder telefonen. Tanken att Lisa själv stängde av mobilen pga. batteribrist är inte rimlig enligt min åsikt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
"Det sägs att" räcker väl för att tvivla lite. Vem är hans alibi? Hans fru som han sagt till att ge honom alibi för att "polisen inte skall behöva lägga onödiga resurser"?

En mycket logisk förklaring är att hon tagit mopeden den dagen utan lov. Pappan åker dit när hon slutar och bråk uppstår om varför hon åkt moped istället för att han kör henne som alla andra dagar. Han dödar henne av misstag, kör snabbt hem igen så han är hemma till kl 20 när hans fru kommer hem från annat håll, gör sig av med kroppen på vägen, åker tillbaka och anländer kl 21, lägger 30 min på att lägga ut villospår, ringer därefter ägaren till caféet och sedan polisen.

Solklart fall förutsatt att han inte har vattentätt alibi för den aktuella tiden kl 18-20..

Om han nu var så beskyddande borde väl det komma fram av vänner mm. Han borde då bli extra kollad av polisen(motiv). Sen om han nu var där så borde ju han ha sin mobil med sig. Om han då råkar döda henne och skickar sms:et till sig själv så kan polisen pejla in vart han befann sig. Han kan ha glömt mobilen men hur ofta gör man det?
Om de stängde runt 18 så är det väldigt lite tid för att döda/kidnappa och sedan vara så kall att komma på att sms:a. Tänkt då på att de andra måste hinna lämna platsen också. Troligtvis måste man kunna koden till mobilen också.

Sen som sagt hon gillade att åka moppe.

Högst sannolikt att hon skicka sms:et och ingen annan.
Medlem
För att få svar på frågor som var fynd gjorts, om någon blivit förhörd och släppts, vad kollegorna sagt och Gud vet vad ; läs valfri kvällstidning.

Samtlig info i denna tråden är taget direkt från media. Det finns ingen som har gjort något genombrott i den här tråden what so ever.

Man bör förutsätta att polis har pratat med familj, kollegor, ägare av cafét och ex pojkvän
Medlem
Kan hon varit utsatt av utpressning av nån på nätet som hon skickat vågade bilder till som tvingat till sig en date annars sprider han bilderna
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
En påkörning utan några som helst spår kvar? Utan glassplitter, ingenting?
Hur är detta möjligt? En madrasserad bil kanske?

Om man träffar föremålet mitt på kofångaren så föremålet flyger upp i luften så behöver det inte bli något glassplitter. Har du sett någon bli påkörd av en bil nångång?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in