Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 17:03
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Spekulation:
Om BO är bragd om livet så bör hennes kropp ligga nedgrävd i området. Förmodligen ganska ytligt. Därmot bör GM ha täckt över det grävda stället med mycket tät buskage. Förmodligen har han grävt där marken är relativt lätt att gräva i då han förmodligen grävt med händerna om han inte har planerat detta. Det bör dessutom vara buskage runtom som växer tillräckligt högt för att GM skulle känna sig säker på att inte bli sedd från vägen eller några hus. Buskaget bör vara relativt tätt och täcka hela den grävda ytan. Dessutom kan GM möjligtvis lagt stenar ovan på.

Detta gör att även om MP går precis förbi så kommer de inte gå in i buskaget och förmodligen passera utan notering. Det borde dock gå att se nedtrampad mark runt om och brutet buskage.

Självklart genomsöker MPS även täta buskage. Har själv deltagit i flera skallgångar, och jag kan definitivt intyga att man bara begår misstaget att vara barbent en gång.
2015-06-11, 17:03
Medlem
Xcango013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Och du har 100% fel.
Det finns inget - INGET - som tyder på detta.
Sluta anklaga oskyldiga tjejer som har haft det jävligt nog redan. Dom behöver inte att nån tokfan drar i gång en hat kampanj mot dem också.

Tjejerna har inte ens motiv (vad jag vet) att "röva bort" sin kollega.
2015-06-11, 17:04
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Gärningsmannen har ju lämnat tydliga spår efter sig. Det är bara att fortsätta dit spåren leder.

http://i.imgur.com/iviQPMZ.jpg
Vad är där, en cirka 100 meter mellan fyndplatserna? Det är väl en traktorstig mellan åkrarna som är gulmarkerat.
Jag tror inte att en GM har burit runt på Lisa denna biten så antingen har hon gått själv (under hot förmodar jag) eller så har en andra GM tagit henne med sig i en bil.

Konstigt nog tycker jag att det tyder på ett rån när man ser bilden och hur fynden spridits. Varför skulle en våldtäkts-sadist gå längs vägen och sprida hennes prylar?
Å andra sidan, varför skulle en rånare släpa med sig/kidnappa flickan?

Någonting är motsägelsefullt här, något som inte stämmer. Jag kan inte peka på vad, det är bara en magkänsla.
2015-06-11, 17:04
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20934096.ab

Varför säger Rebecka att det är tragiskt det som har hänt? Nästan som hon vet precis vilken tragik som skett. Detta var i början av försvinnandet.
2015-06-11, 17:05
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Nej det har ingen jättebetydelse så. Men det skulle förklara att de inte sett någon person eller fordon runt caféet. Vilket jag tycker är konstigt att de inte gjort om de gick samtidigt.

bra, då är du inte någon tokstolle i alla fall

vad tror du att man har hittat, som man håller på och inte har släppt till allmänheten?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcango013
Tjejerna har inte ens motiv (vad jag vet) att "röva bort" sin kollega.

Att hålla på att anklaga eller misstänkliggöra dessa 2 tjejer är sinnessjukt.
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heeth
Det är säkert besvarat i tråden men hittade inget. Är det 100% bekräftat att kollegan hann med sin buss som dom hade så bråttom till?
Har det någon betydelse?
Risken att de två unga tjejerna ligger bakom det här och sedan har nerver nog både att framträda i media och att återgå till arbetet är i princip obefintlig.
Medlem
bittermandels avatar
Man ska gå tillbaka till tidigare fyndplatser och finkamma dessa områden.

http://www.expressen.se/gt/nagonstans-har-det-gjorts-misstag/
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misoneist

Varför säger Rebecka att det är tragiskt det som har hänt? Nästan som hon vet precis vilken tragik som skett. Detta var i början av försvinnandet.

Reagerade med på det, precis som om hon visste att hon är död. Tragiskt känns lite fel ord att använda så tidigt.
Medlem
Dergixs avatar
Såg några skriva om anagram. Kan någon förklara vad det handlar om?
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Bara för att balansera upp alla anklagelser så tycker jag att några som känner den här Rebecka ska säga vad de tycker. Det sitter garanterat folk här som känner både henne och Lisa. Nyanser.

Mvh
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misoneist

Tragiskt att hon försvunnit antar jag...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in