Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 15:49
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Vita svenska män har alltså samma ställning och skydd som kvinnor enligt radikalfeministen och "microhjärnan" på forumet
Man upphör aldrig att förvånas över en rabiat feminist och manshatare (svenska vita män ) givetvis då.

Med sånna här händelser kan man ju säga att hen har befog för sina anklagelser.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lelles90
Nää polisen får inte de, kanske dags att hyra in bandidos eller något annat liknande. Jag skulle ha styrt upp dehär om jag var i närheten. Leta i alla jävla villor skit i lagar när sånt här händer. Klockan tickar...
När det inte ger några resultat, ska de utöka vidden för husrannsakan ytterligare några mil tills de sparkat in varenda dörr i Sverige?
Medlem
Sitkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythonn
Snälla kan du bara läsa och inte kommentera. Den ilskan som du tar fram ifrån Mig är helt sjukt.
Är det svårt att ignorera användaren? Ni som svarar dessa användare är inte bättre imo.

On topic:
Ja, det blir ju svårt att komma med spekulationer vad som har hittats och med tanke på att de fortfarande letar kan det inte vara en kropp.
Medlem
Har inte haft möjlighet att följa och läsa allt, så detta kanske har nämnts i tråden men det enda jag har hittat är tjat om 13 dagar, trots att den egentligen lades upp 14 dagar innan BO försvann...

MEN! Youtube-videon visar 11 sekunders nedräkning. Den varar i 12 sekunder. Den heter "13" och den lades upp 14 dagar innan försvinnandet. Jag hoppas att detta har sagts tidigare i tråden då det inte tog mer än 15 sekunder att räkna ut kopplingen...

Vad säger ni som är lite mer insatta i det hela och följt diskussionen närmare? Kan det NU betyda något?
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvmajset
Tänkte på YT-klippet. Det stod 13, kanske allt visar sig på lördag den 13?

Omfg

Vi har ju diskuterat det redan...

Men ja det är ju inte omöjligt. Min teori var att film nummer 2 kommer att låsas upp på Lisa Holm yt-filmen. Den kanske visar var hon är. Skulle vara intresant om npgon kan leta på alla nedräkningsfilmer a. Skulle inte bli förvånad om dom är 13 till antalet. Namnen som står under varje har 13 bokstäver. Vi får väl se på lördag helt enkelt.
Medlem
eli4zs avatar
Grusvägen där man fann mobilskalet måste vara denna:
http://i.imgur.com/s3SZUBR.jpg

Den ligger ca. 1 km från caféet södeut och mellan 2 åkrar. Ett mobilskal blåser omöjligt hit på några dygn, det är åkrar och skog som borde stoppat upp detta.

Låt oss se det från ett större perspektiv:
http://i.imgur.com/ybQkYyG.jpg

Jag vet, detta är överanalysering men fortfarande intressant.

Logiskt sett skulle hon köra vägen söderut om hon skulle till Skövde då det enligt google maps är den snabbaste och inte heller mest trafikerade vägen hem. Det är dessutom denna väg google maps föreslår så länge du söker på Skövde som stad, nu vet jag inte var i Skövde hon bor men vi får se bort ifrån det.

Vilket enligt min teori tyder på att någonting har hänt på vägen hem, varför skulle isåfall hjälmen vara borta från caféet? Om hon blivit jagad till fots är det väl hjälmen det första man slänger ifrån sig? Vad vi vet har man inte hittat fotspår från varken GM eller BO? Kan hon känt sig förföljd eller stressad av bil bakom, kört upp på grusvägen för att släppa förbi bilen och där har hon blivit stannad eller förföljd hela rutten runt ödemarken och sedan tvingad av GM att skicka SMS till sina föräldrar att hon är påväg hem? Det skulle kunna stämma överens med tidsförloppet efter stängningen och SMSet.

Därefter har GM ställt tillbaka moped och forsatt sin flyktväg norröver caféet där han först kom ifrån och sett Lisa lämna jobbet:

http://i.imgur.com/96W4vRx.jpg

Det var första gången Lisa åkte moppe till jobbet därför måste brottet ha skett impulsivt. Såvida de inte haft kontakt sedan tidigare.
2015-06-11, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Kan man ha hittat liket nu med tanke på att anhöriga är där?

Anhöriga kan krävas för att identifiera tillhörigheter till henne så som smycken,klädesplagg etc med. Behöver inte vara kropp eller liknande.
Medlem
Citat:

Eller för att snabbare identifiera/avfärda fynden?
Medlem
Citat:

Nej, dom har varit där hela tiden, dom har redan innan varit där för att bekräfta & dementera om saker som MP hittar kan tillhöra Lisa..
Medlem
FrZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shyvana
Tycker också att det är underligt. Varför är sakerna så brett utspridda, och hur har personena transporterat sig runt? Det tar ju både tid och är väldigt riskabelt om man samtidigt har en oskyldig flicka som fånge.

Känns väl också rimligt att om man nu lagt ut dessa för att förvirra, att man borde gjort sig av med hjälmen på något vis. Men kan ha helt fel.

Förhoppningsvis kan detta leda till att hon hittas vid liv. Men chanserna verkar små just nu. Dock inget som talar för något utfall just nu.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryotecher
Du tror inte polisen redan hade tagit honom då?
Hur vet du att han inte är inplockad nu?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Det är en intressant teori som tagits upp innan. Det faller väl lite på att inga spår hittats i ladan. Om en våldtäkt genomförts borde man ha hittat DNA, men det kan också vara så att motivet var att våldta, men försöket gick snett och slutade med ett dråp.

Vad jag fastnat för är gärningsmannens relation till Lisa och det handlar väl om tre tänkbara alternativ.

1. GM och BO ser varandra första gången i samband med att brottet begås. I såna fall har vi en ny Anders Eklund som helt enkelt bara tar tillfället i akt när han kör förbi med sin bil och får syn på flickan, som är helt ensam. Motivet bör man inte snöa in sig för mycket på här. GM är psykiskt sjuk och tänder på sexuellt våld.

2. GM känner till BO, men BO vet inte vem GM är. I det här fallet skulle GM vara en person med typiskt stalkerbeteende. Han vet vem Lisa är, kan ha information om hennes liv och är besatt av henne. Kan i det här fallet vara en random person som fått syn på henne genom sociala medier och förföljt henne eller så är det en person som rör sig mycket i trakterna och vet om att Lisa jobbar på cafét. Kan ha fått syn på henne genom att ha varit därinne som kund, kan också ha återkommit dit. I det här fallet skulle jag tro att ett överfall på Lisa är planlagt, men inte att mord är motivet. Snarare att det blir utfallet av ett misslyckat våldtäktsförsök.

3. GM och BO känner varandra. Om BO är rädd för GM så kanske hon har försökt fly, men det är inte säkert att hon är rädd för honom, vilket öppnar möjligheten för att hon exempelvis frivilligt satt sig i gärningsmannens bil. I det här fallet kan brottet vara både planlagt eller inte. Något gräl kanske uppstår mellan båda som orsakar aggressivt beteende från GM. I vilket fall tror jag i detta fallet att motivet är känslobaserat. Svartsjuka, hat, känsla av att ha blivit sviken etc.

Vilken av dessa är ni mest inne på? Förbiser jag något alternativ? Vad samtliga har gemensamt är att GM är ensam (och troligen psykiskt sjuk) och att motivet är sexuellt eller känslobaserat. Det finns andra alternativ också, men jag utesluter de i stort sett. Finns för mycket som känns helt otänkbart.

Jag tror på ordningen 3 - 2 - 1 för det är det mest sannolika i dylika fall.

Det som är knepigt är att hon går runt hörnet på byggnaden efter arbetskamraterna sagt "hej då" och sen uppslukas av jorden. Var befann sig GM, i en bil på baksidan eller gaveln ?? (Har ingen sett den isf) eller stod GM gömd bland container på baksidan och bil parkerad en bit ifrån, möjligen på andra sidan vägen bakom den berömda ladan/byggnaden.

Det verkar inte ha uppmärksammats någon särskild bil som inte skall/brukar vara där vilket i sig inte är så ovanligt, det är ju en mindre genomfartsväg med ett cafe så varför skulle man uppmärksamma en bil mer än andra som passerar. Bilen bör ha stått en bit ifrån och hon lurats dit på något sätt, lämpligast blir då bakom ladan/byggnaden.

GM har på något sätt väntat på henne, att en GM rent slumpmässigt råkat svänga in bakom cafe't verkar högst osannolikt. Någon har väntat på henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in