Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-09, 22:21
Medlem
kulins avatar
Hallå!

Jag har haft problem med min Mac Book Pro och fabrikinställde den och la in allt från en extern hårddisk. Enligt dom som kollade hårdvaran ska det inte vara något fel där heller. Den är fortfarande asseg att starta samt hackar vid inloggen ofta.

Men till mitt irriterande problem. Tydligen så kan jag inte ladda hem från piratebay längre, det står att min dator inte har något program som stöttar det!?!?!? Sen kan jag inte heller kolla på swefilmer, kommer upp en massa sidor där det står att jag fått virus hit och dit oh måste installera mackeeper,annars kommer datorn krasha i princip,,vad fan är det här för något!?!? Precis nu kom det upp att jag hade 3 porr-virus...har inte ens kollat porr, vad fan är det för jävla pop-upp-fönster, har haft datorn i 2 år och aldrig haft problem med att ladda hem eller se swefilmer innan. (Dock en gång så la en på apple-supporten in den där handen som blockar pop-upfönster för att det hade börjat komma upp mkt efter att jag en gång skulle kolla kust swefilmer, och efter det kunde jag inte ladda hem, men enär ju borttagen nu med tanke på att jag återanställde datorn...

Någon som har en aning om vad fan det är som händer??
Citera
2015-06-09, 23:59
Medlem
JutomenPepsis avatar
Du har ett program som klarar av att använda torrentfiler till och börja med? Typ Vuze eller uTorrent? Hur laddar du ner torrenten? Via magnet eller själva torrentfilen? Prova med kickass torrents om det är samma sak www.kat.ph prova med en annan browser chromw/safari/firefox m.m...

Om jag förstår det rätt så installera du om hela os x och sen lägger in gamla filmer och filer och annat från en extern hdd? Det lär väl ligga något skit i det externa om du har problem efter en fabriksåterställning?
Senast redigerad av JutomenPepsi 2015-06-10 kl. 00:03.
Citera
2015-06-10, 08:51
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulin
Hallå!

Jag har haft problem med min Mac Book Pro och fabrikinställde den och la in allt från en extern hårddisk. Enligt dom som kollade hårdvaran ska det inte vara något fel där heller. Den är fortfarande asseg att starta samt hackar vid inloggen ofta.

Men till mitt irriterande problem. Tydligen så kan jag inte ladda hem från piratebay längre, det står att min dator inte har något program som stöttar det!?!?!? Sen kan jag inte heller kolla på swefilmer, kommer upp en massa sidor där det står att jag fått virus hit och dit oh måste installera mackeeper,annars kommer datorn krasha i princip,,vad fan är det här för något!?!? Precis nu kom det upp att jag hade 3 porr-virus...har inte ens kollat porr, vad fan är det för jävla pop-upp-fönster, har haft datorn i 2 år och aldrig haft problem med att ladda hem eller se swefilmer innan. (Dock en gång så la en på apple-supporten in den där handen som blockar pop-upfönster för att det hade börjat komma upp mkt efter att jag en gång skulle kolla kust swefilmer, och efter det kunde jag inte ladda hem, men enär ju borttagen nu med tanke på att jag återanställde datorn...

Någon som har en aning om vad fan det är som händer??
Använd utorrent för att ladda ner torrent.

Se till att ha nån adblocker som tillägg i webbläsaren för att slippa all reklam.
Ladda inte ner mackeeper för det är ett skitprogram som gör mer skada än nytta.

Ladda hem AdwareMedic från MacUpdate och kör en rensning. http://www.macupdate.com/app/mac/52105/adwaremedic

Se även till att blockera cookies från 3:e part i webbläsaren. I Safari blir det "Tillåt endast från webbplatser jag besöker".

Rekommenderar att bara ladda hem 3:e partsprogram från sidan MacUpdate då sidan är känd för att vara säker.
Senast redigerad av GoFuckADuck 2015-06-10 kl. 09:04.
Citera
2015-06-10, 11:37
Medlem
använd AdwareMedic för att bli av med alla annons sidor http://www.adwaremedic.com/index.php sen rekommenderar jag Transmission för torrent nerladdning istället för utorrent, utorrent brukar kunna installera v-search eller vad det heter som är ett addware och gör så det spammar reklam i webbläsaren.
Senast redigerad av e. 2015-06-10 kl. 11:42.
Citera
2015-06-11, 12:06
Medlem
kulins avatar
Visst fan har ju glömt att ladda ner ett nu när jag har programmerat om.
Citat:
JutomenPepsi Om jag förstår det rätt så installera du om hela os x och sen lägger in gamla filmer och filer och annat från en extern hdd? Det lär väl ligga något skit i det externa om du har problem efter en fabriksåterställning?
Jag köpte en helt ny EX HD så det ska inte vara något på den, dock hade jag en annan som jag säkerhetskopierade på innan, så var det bara 3 GB kvar, men även om jag tog bort innehållet så kan jag fortfarande inte säkerhetskopiera för att det inte finns tillräckligt med utrymme (fortfarande 3 GB kvar) Det är ju jävligt skumt???

Ok tack för tipsen , ska ladda hemAdwareMedic!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in