Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ddbb
Vem har bekräftat det? Jag kan inte hitta något.

Det är inte bekräftat alls, inte för fem öre. Men folk har snöat in sig på denna nisse så jävla hårt att man måste banka det ur dem

Edit : säger inte att det inte är JV men det finns absolut inget som pekar på det och det vore skönt om man kunde släppa dessa spekulationer ett tag
Senast redigerad av Brizax 2015-06-10 kl. 15:00.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Tack så otroligt mycket!!! Är ni på riktigt?
Japp jag är helt på riktigt. Mitt inlägg är ett svar på en fråga som flera gånger ställts tidigare i tråden om det alls finns något samband mellan JV och LH. Den stora bildlikheten mellan KB och LH menar jag kan vara ett starkt samband för en person som inte har kapacitet till full reality check. I hans fantasi kan gränserna mellan dessa båda kvinnor suddas ut och han verkar ju på Twitter kommunicera som om det redan förelåg ett förhållande i någon form med Kate.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gebege
Varför skriver folk här och överallt på sociala medier att hon försvann 13 dager efter "13-klippet" lades upp? Klippet lades upp den 24 maj, alltså 14 dagar innan hon försvann(7:e juni).

Varför här inte uppladdaren av sig? Helt omöjligt att missa detta, nu är det inte bara Flashback längre utan allt fler pratar om det.

Kan det vara en swedish-american med namnet "Lisa Holm" ?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fin-l
Finns det gruvor, gruvschakt i närheten? Där hade jag letat.

Sorgligt det som hänt.

Det finns väl inga ordentliga gruvhål eller schackt i direkt närhet.
Däremot en del dagbrott motsvarande.
Men dessa kommer väl MPS och andra frivilliga söka av, om inte polisen redan har gjort det.

Vet att jag spelat paintball i ett skifferbrott i Lidköpingstrakten.
2015-06-10, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Bara för att det inte finns en koppling betyder det inte att man ska avfärda honom. Hur tänker du egentligen? Englas mördare hade ingen koppling till Engla. Inte Elin Krantz mördare heller. Det polisen alltid gör dock är att kolla upp om det finns dömda sexbrottslingar och mördare inom en viss radie så varför skulle de inte kolla upp denna JV. De bör de göra med all rätt. Det är ett mycket bra tips skulle jag vilja påstå.

Absolut ska man inte avfärda honom, men det börjar bli lite väl enkelriktat här utan några riktiga bekräftade källor på att det verkligen är JV. Det riktiga GM kanske slinker mellan fingrarna pga allt fokus på JV?

Finns det ens något annat spår man skulle kunna gå på?
Medlem
Tror inte masttömningen kommer att ge något. Brottet känns planerat och gm tycks ha känt till att det går att spåra mobiler (därav dumpningen av bo:s mobil). Det finns inte en chans att gm haft någon spårningsbar mobil på sig.

Tror det är mycket större chans för polisen att få napp genom tips om iaktagelser från folk som varit i området kring cafet i helgen.
Medlem
kristerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extainer
Varför är det en 10 sekunder nedräkning tror ni?

Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
polisen har 10 dagar på sig att hitta?

På Lisa Holms instagram finns hennes snapchat användarnamn.
10 sek Maxgräns att sända via snap.
Medlem
udons avatar
Varför tar man inte in sökhundar direkt?!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Kanske en petitess men jag var inne på det jag tror är hennes twitterkonto och går in bland hennes följare som är en människa som spelar ett viss datorspel mycket. Han ser lite skum ut tycker jag så går in på hans twittersida, där dök något med JV/JW upp igen från en RT och detta ska tydligen vara en professionell datorspelare. Det som ändå blir lite intressant är att "JW" spelar någon slags turnering samma dag hon försvinner. Är det så att hon på något sätt känner "JW" och lägger upp en video på någon form av nedräkning på att denna turneringen närmar sig för honom? Att den inte har med just försvinnandet att göra överhuvudtaget?

Bara lite iakttagelser jag gjort.

Ja JW är en spelare som spelar i laget fnatic i CS:GO. Och det var inte direkt en stor "turnering" som var. så låter väldigt långsökt, tyvärr.
2015-06-10, 15:00
Medlem
p4nd0ras avatar
Citat:
Kanske en petitess men jag var inne på det jag tror är hennes twitterkonto och går in bland hennes följare som är en människa som spelar ett viss datorspel mycket. Han ser lite skum ut tycker jag så går in på hans twittersida, där dök något med JV/JW upp igen från en RT och detta ska tydligen vara en professionell datorspelare. Det som ändå blir lite intressant är att "JW" spelar någon slags turnering samma dag hon försvinner. Är det så att hon på något sätt känner "JW" och lägger upp en video på någon form av nedräkning på att denna turneringen närmar sig för honom? Att den inte har med just försvinnandet att göra överhuvudtaget?

JW är en mycket känd professionell Counter Strike: Global Offensive spelare.. inget med detta att göra.
2015-06-10, 15:00
Medlem
Citat:

Hahahah jag kan lova dig att JW har inget med detta att göra och den videon har till 100% inget med honom att göra
2015-06-10, 15:01
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag reagerar på att detta inte från första början togs på större allvar. En duktig sökhund skulle omedelbart ha tagits till platsen. De där kriminalsökhundarna är nog jättebra i vissa lägen, men i fall som det här så skulle de satsa på en duktig eftersökshund.
De måste ju ha begripit att detta var blodigt allvar. Hon kom inte hem, nyckeln satt i moppen, kassen stod vid moppen, telefonen var avstängd.

En duktig sökhund borde ha kunnat visa var spåren efter Lisa slutade. Varför tror de att amerikanska polisen använder just blodhundar vid personsök?

Tyvärr pekar väl en hel del på att ett fordon ska ha använts och då blir det svårare att spåra även med hund.

Jag håller dock med om att det känns som om utredningen går rätt trögt framåt. Nu vet jag dock inget om var militären har sökt, de kanske har sökt områden mer i periferin. Om man utgår från att en GM har tagit vägen från cafét med t.ex. en bil och in på denna grusväg, så går det därifrån att ta sig vidare österut. En fundering är om militär eller polis har sökt i området Kinne-Kleva t.ex.

Bland annat finns det ett större skogsområde där och för att ta sig dit från där mobildelarna påträffades, så behöver man enbart runda 1-2 större gårdar som det ser ut samt lite mindre byggnader (oklart om de är bebodda). En väg slutar vid något som ser ut att vara lantbruksfastighet vid den skogen, strax norr om Kinnekulle Kvarntorp.

Vi har även området söderut om man tagit sig dit, där Lasses Grotta ligger t.ex.

Till skillnad från fallet med kvinnan i Trollhättan, så känns ändå denna region som lite mer lättöverskådlig vad gäller terräng.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in