Citat:
Ursprungligen postat av
Ull-Strumpa
Jag reagerar på att detta inte från första början togs på större allvar. En duktig sökhund skulle omedelbart ha tagits till platsen. De där kriminalsökhundarna är nog jättebra i vissa lägen, men i fall som det här så skulle de satsa på en duktig eftersökshund.
De måste ju ha begripit att detta var blodigt allvar. Hon kom inte hem, nyckeln satt i moppen, kassen stod vid moppen, telefonen var avstängd.
En duktig sökhund borde ha kunnat visa var spåren efter Lisa slutade. Varför tror de att amerikanska polisen använder just blodhundar vid personsök?
Tyvärr pekar väl en hel del på att ett fordon ska ha använts och då blir det svårare att spåra även med hund.
Jag håller dock med om att det känns som om utredningen går rätt trögt framåt. Nu vet jag dock inget om var militären har sökt, de kanske har sökt områden mer i periferin. Om man utgår från att en GM har tagit vägen från cafét med t.ex. en bil och in på denna grusväg, så går det därifrån att ta sig vidare österut. En fundering är om militär eller polis har sökt i området Kinne-Kleva t.ex.
Bland annat finns det ett större skogsområde där och för att ta sig dit från där mobildelarna påträffades, så behöver man enbart runda 1-2 större gårdar som det ser ut samt lite mindre byggnader (oklart om de är bebodda). En väg slutar vid något som ser ut att vara lantbruksfastighet vid den skogen, strax norr om Kinnekulle Kvarntorp.
Vi har även området söderut om man tagit sig dit, där Lasses Grotta ligger t.ex.
Till skillnad från fallet med kvinnan i Trollhättan, så känns ändå denna region som lite mer lättöverskådlig vad gäller terräng.