2015-06-10, 02:40
Medlem
ztickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
JVs sista aktivitet på Twitter var den 24 maj (favoritmarkerade bilder på hon Kate), samma dag som kontot för LH skapades på Youtube.

Finns inlägg från 29 maj på det ena kontot
2015-06-10, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola-Connyy
Efter att ha läst tråden sedan 21:00 ikväll tänker jag så här:

Videon har inget konkret med fallet att göra och är bara antingen ett bus som har gått för långt eller en olycklig tillfällighet. Anledningen är att det aningen för långsökt i min mening - är dock öppen för vidare undersökning av ursprung för att utesluta eventuell koppling till det som skett.

Handsken har med stor sannolikhet hamnat i området eftersom det krävs en fri hand för att använda telefonen. Det tyder på att något plötsligt har hänt när hon har hanterat telefonen.

Skalet + telefondelarna är jag inte säker på om de hänger ihop. Om jag minns rätt (ni får gärna rätta mig) så är telefondelarna en sprucken skärm, vilket i sig är högst osannolikt om det rör sig om en eventuellt trasig iPhone. Det krävs i sådana fall att man dissekerar telefonen på ett sätt som inte stämmer överens med de skador den kan få vid en s.k. ivägkastning av telefonen från bil eller dylikt. Sen kan ju man fråga sig hur sannolikt det är att hitta telefondelar ute sådär bara, men jag ställer mig skeptisk. Skalet verkar däremot höra ihop med försvinnandet.

JV blir mer och mer intressant i mina ögon ju mer man läser om honom. Han ska ha betett sig opassande och hotfullt på flera fik i Linköping enligt det jag minns från läsandet i tråden. Med det i åtanke oroar jag mig för den syn han verkar ha på kvinnor om man ska tolka hans Twitter-konto, därför tror jag att han är någon som polisen kommer ha span på de kommande dagarna (om inte redan) samt att han kan komma bli en sista utväg för polisen om fallet hamnar i ett stillastående läge.

Sist önskar jag att allt löser sig, har haft en klump i magen sedan nyheterna om försvinnandet eftersom det är så jäkla hemskt på alla sätt och vis. Jag önskar att alla kunde behandla det med största respekt (pik till modsen på humorforumet; det finns gränser, till och med här).

LIDköping*
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Eftersom att det blåste mycket vid tillfället så är det där med ljud inte väldigt avgörande, beror på om man står i vindriktningen eller inte, dock mycket stora ytor obebott landskap i omgivningen.

Hur som helst, smyg upp bakom och ta ett strypgrepp, blir inte mycket ljud av det, ibland är det även själva tanken med strypning, att det inte ska låta.

Det är väldigt mkt kroppsreaktioner vid ett stryptag, även ifall en större man kommer bakifrån o håller fast.

Nycklarna va i moppen och sakerna jämte så hon var ju vid mopeden vid ett tillfälle, om hon nu inte blivit "lockad" därifrån först d.v.s.

Jag tror inet något hänt vid mopeden. De borde gett spår som inte går att undanröjja lätt från hundar och tekniker på den lilla tid "GM" isf vart där.

Jag säger inte emot dig, jag är bara nyfiken och helt lost i detta fallet. ALLA teorier verkar ha saker som säger emot. Både om de va ett frivilligt försvinnande eller ofrivilligt.

Det med vinden har du en stor poäng i! Det för ett jävla liv här ute på landsbydgen. Dessutom trafik och mopeden var bakom hela byggnaden så var de trafik är de mer ljud där.

Hmm
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pneumatics
http://prntscr.com/7f2fyj

Enligt denna tidigare karta skulle mobilen inte hittats vid återvändsvägen....

Exakt. Det är därför jag tror att det där är flyktvägen han tog efter att ha gjort sig av med lasten vid återvändsvägen.
2015-06-10, 02:42
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krom
kolla hans twitter, em*l L följer som dessutom är fbvän med puckot som skrev den vidriga kommentaren.
Stämmer detta så är det ju också intressant. En person följer JV som är vän med en som kommenterade youtube-videon med att hon skulle utnyttjas..
Bara hoppas att polisen har koll på det här som kommit fram på internet.
Medlem
Dovahkiins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Tveksamt på att denna JV är smart nog att inte lämna några spår efter sig, han verkar ju vara ett psykfall hela han.
Polisen har ju ett flertal upphittade spår... Har du glömt dem?
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordhoff
De var fyra,en åkte 10 min tidigare än alla andra med moped(?). De resterande 3 var klara runt 18:20,två av dem tog bilen. Lisa blev klar ensam och skulle åka moped hem.

Framgår det någonstans varför en av dem lämnar tidigare än de andra?

Har moppetjejen uttalat sig i media och var bor hon?
2015-06-10, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pneumatics
http://prntscr.com/7f2fyj

Enligt denna tidigare karta skulle mobilen inte hittats vid återvändsvägen....

Hurfan kommer mobilfodralet dit? Antingen så stannade GM där för att något hände eller så kastade han ut det enbart för att förvirra arbetet.
2015-06-10, 02:43
Medlem
Är 100% säker på att hennes försvinnande har att göra med den förrymda dömda sex sadist/ pedofilen att göra.. Han som drog under permission för lite mer än en vecka sen. Hade verkligen velat veta vad han heter och vad han har för ev koppling till området.

Varför skulle han ge sig på annat än barn (småbarn) då han är pedofil kan man tycka?! Men bara för att man är klassad prdofil så utesluter det inte övergrepp på personer i andra åldrar. Pedofiler har förfan fru och barn o hela kittet det är inte precis så att Peddos ser ut som ailien o lyser grönt där som går.

O kriminalvården går så fint ut i media o "lovar" att han aldrig gått till direkt attack på någon men samtidigt medger man att han är farlig. Bara kriminalvården o polisen som inte vill skapa panik hos allmänheten. Inget annat !
Lägligt att en sexuell sadist rymt från rättspsyk och en liten tonårstjej blir kidnappad i samma veva

Nä folket vakna upp nu fan 1+1 är oftare än vi tror =2
2015-06-10, 02:44
Bannlyst
Alltså, har de hittat blodspår eller annan DNA-bevisning som kräver att de har på sig vita dräkter och munskydd? Inte skulle de väl se ut på det sättet för endast lite mobildelar? Nej, jag tror polisen vet mer än vad som sägs till media just nu.
2015-06-10, 02:44
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Du är dum i huvudet för att du efterfrågar en lista på vilka gm som är på tapeten i tråden, samt vad eller varför denne är utpekad. Hur fan tycker du att det skall gå till? Skall alla bara slänga ur sig några namn på måfå?

Eftersom att det än så länge inte finns en endaste sak som pekar i någon som helst riktning, så borde du därmed kunna inse att det givetvis inte heller finns varken 1, 2 eller 3 olika mgm att namnge än så länge.

Är detta tillräckligt utvecklat för dig, eller tror du fortfarande att det dräller av namngivna gm i tråden?

Suck.

Jag fick redan svar och mods rensade tråden samt gav en sammanställning som jag efterfrågade så jag är nöjd. Det finns inga misstänkta gärningsmän ännu, vilket var vad jag ville veta.
Sammanställning: (FB) 17-årig kvinna försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
2015-06-10, 02:46
Medlem
Hon är otroligt vacker. Kan tänka mig att något kåt psykfall får syn på henne ensam och tänker "henne måste jag ha!"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in