Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 01:01
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Rätta mig om jag har fel, men visst kan man fjärrstyra en iPhone om den har stängts av. Men visst borde väl polis eller anhöriga ha tänkt på den möjligheten.
Väntar man i flera dagar så lär en iPhone inte ha nåt kvar i batteriet.
Funktionen ”hitta min iPhone” gör att den kan spåras via GPS. För att detta ska funka måste a) funktionen vara påslagen i telefonen, samt b) den som söker måste ha användarkontots inloggningsuppgifter.
2015-06-10, 01:02
Medlem
csbillys avatar
*******m@f******.********.**
Lisaholm@f******.********.se?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rex Roth
Är det här Lisa?

http://dns.laget.se/LOCKERUD_F00/Troop/1002628/Lisa-Holm

Det står att hon är 14, men det handlar om tjejlaget F98/99. Och hon är född -98..... Bilden kan vara gammal.

Om den innebandyspelande Lisa är BO är kanske detta också BO?

http://nouw.com/lisaholm

Tala helst om för mig att jag är ute och cyklar.

Absolut inte hon, och de är inte det minsta svårt för dig att ta reda på detta istället för att fråga om det.
Medlem
Tycker ärligt att allt är knepigt. Videon, antingen 6/6 = 13 dagar efter klippet lades upp eller 7/6 = 13. Oavsett så är det skumt.
Kollegan på Aftonbladet, som varken verkar ledsen eller bekymrad.
Kollegorna som åkte 3 min innan LH skickade meddelande till sina föräldrar, inte såg någon eller någonting.
Handsken i ladan, som på något riktigt mystiskt vis hamnat där.
Tbt kollegorna, som först sa att dem inte låste caféet, men ändrade sig & sedan gjorde det.
Hjälmen, som är putsväck.
Mycket frågetecken, men inga bra slutsatser.
Hoppas polisen jobbar så gott dem kan, tråkigt med sån ung tjej.
Medlem
Axel-Foleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackTommy
Det är en snubbe som bor i närområden där BO vart "tagen" och enligt hans twitter är han otroligt besatt av en amerikansk modell som är snarlik BO, det är det vi har att gå på, han är ett riktigt creep, lagt upp bilder på sig själv naken osv.

Hade dem inte även kontakt via Badoo eller liknande? Även att J*han var tekniskt lagd?
Medlem
FrZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rex Roth
Är det här Lisa?

http://dns.laget.se/LOCKERUD_F00/Troop/1002628/Lisa-Holm

Det står att hon är 14, men det handlar om tjejlaget F98/99. Och hon är född -98..... Bilden kan vara gammal.

Om den innebandyspelande Lisa är BO är kanske detta också BO?

http://nouw.com/lisaholm

Tala helst om för mig att jag är ute och cyklar.

Du är ute och cyklar. Bloggen står att hon är 13 senaste inlägget gjort 2014. Vilket tyder att hon inte ändrat sin ålder sedan dess, men via registreringen är hon 14 vilket gör att de står 14 år under hennes namn.
Medlem
Polisen har ju bilder på honom i Stockholm i början på Mars så antar att de kan med säkerhet säga om det var honom som var på caféet på lördagen.
2015-06-10, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entho
En sak som slog mig. Vad vet vi egentligen om mopeden? Kan det ha varit som så att BO inte fått igång mopeden och stannade någon för att be om hjälp/GM stannade för att erbjuda sin hjälp.

Eller om det hela var igenom tänkt och planerat i förväg, att GM under BO arbetspass fipplar med mopeden så att den ej kommer starta och väntar sedan på det rätta tillfället att komma fram och erbjuda sin hjälp eller tar BO direkt.

Bara en tanke som slog mig.

Tror det stog på AB's artikel att moppen hade nycklarna i och funkade fint. D.v.s ingen urdragen tändhatt eller något sådant fippel. Inte heller några signs på struggle vid den. Stog fint parkerad. Såg ut att vara parkerad i grus med så borde vart fotspår att utgå ifrån.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagarpasserar
??

http://www.ladda-upp.se/bilder/cdnefynlzcadu/

lisaholm@gmail.com är inte kopplad till något facebook-konto. Verkar som om att detta gmailkonto också skapats ganska nyligen då!
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axel-Foley
Hade dem inte även kontakt via Badoo eller liknande? Även att J*han var tekniskt lagd?

Det var inte Lisa på Badoo utan en annan tjej.
2015-06-10, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ympart
Precis. Kanske tar bort tidigare filmer den haft också då de inte var lika knepiga.

Har svårt att tro det, men visst är det möjligt så är det. När jag fann klippet tidigare idag var views nere på 5 i alla fall, ingen förändring gjord på kontot.
2015-06-10, 01:05
Medlem
Axel-Foleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det var inte Lisa på Badoo utan en annan tjej.

Då är alltså kontakt mellan Lisa och J*han uteslutet? Inga tecken på det hittills? Ang hans tekniska sida då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in