Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 22:37
Medlem
Man blir ganska less på att läsa saker som att BO är snygg. Gällande brott så är det helt irrelevant, dessutom är otroligt många 17-åringar snygga och när de tar selfies lägger de på filter och poserar, ja, skitsamma, hennes utseende är irrelevant och fokus borde ligga på:

Vad hände efter att hon tog på sig hjälmen? Kom någon ut från caféet och något hände eller kom någon gående till baksidan av caféet precis innan hon skulle fara iväg? Jag tycker det förstnämnda verkar mer sannolikt. Någon inifrån caféet kommer ut på baksidan till Lisa och något händer. Det andra kräver en kartläggning av Lisa utförd av utomstående eller av en vän som vet exakt vilka tider hon arbetar och var hon parkerar moppen. Och tydligen brukar hon inte ens åka moped till jobbet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry_12000
Vet att det bor en rätt krypy persson uppe på kullen cirka 8km från platsen men har lite svårt att tro att det kan vara han. har en tjej kompis som bodde på kullen hon kände sig förföld på kvällar när hon gick hem ensam och en natt när gick hem och hon kände sig förföld så vände hon sig om och då såg hon man som förföljde henne hon sprang allt hon kunde tills hon kommer in innanför dörren hon misstänkte han i bland.kunde han stå parkerad på dagen i närheten av hennes nedfarter men det här måste vart 10 år sen vet inte om mannen lever i dag

Jag förutsätter att du gett polisen denna information.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
var fick mechrofixx tag på denna lisa holm film på youtube?

Jag nämnde den i tråden tidigare, kan ha sett mitt inlägg eller gjort som jag och sökt på hennes namn i youtube. Fanns bara ett fåtal olika användare med namnet, ansåg klippet lite udda och att det nyligen använts.
Senast redigerad av Socialaterkomst 2015-06-09 kl. 22:40.
2015-06-09, 22:38
Medlem
Pirlosbrorsas avatar
Fundering. Varför åkte inte BO med de andra två personerna från caféet? Måste ju vetat om det i förväg och kunnat samåka istället för att dra en mopperesa på ca 1h.
Medlem
9797s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcushh
Nej hur är detta normalt? Man står inte och väntar 23 minuter på ingenting mitt ute i ingenstans.

Som gäst kan du gå när ett ställe stänger. Som anställd på stället finns det ofta en del arbete kvar efter stängning.
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Nej hur är detta normalt? Man står inte och väntar 23 minuter på ingenting mitt ute i ingenstans.

I normala fall när man stänger en butik eller restaurang så tar det alltid tid att få ut de sista personerna, gärna segkukar som ramlar in precis vid stängningsdags osv. Sedan vill man kanske ställa i ordning stolar, räkna kassan etc. Stänger något 18:00 så är det sällan personalen är färdiga 18:01.
2015-06-09, 22:39
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brizax
Absolut. Så då måste alltså gm ha vetat att hon skulle gå bakom huset för att ta mopeden, eller så har gm random fått syn på henne och följt efter henne
Å andra sidan åkte hennes kollegor från platsen före henne.
Hur svårt är det att stå i närheten och ropa till sig en tonåring för att man "behöver lite hjälp"?
GM behöver inte ens gömma sig i det läget, bara kusten är klar från hennes kollegor.
2015-06-09, 22:39
Medlem
Har oxå tänkt att det ju inte behöver vara hon som skickade det. Men tror ändå att det var det faktiskt. Så på någon minut försvinner hon spårlöst. De andra kollegorna, borde de inte ha märkt om nån annan bil var där?! Om den kört in på baksidan borde de väl ha märkt det innan de gick? Ljudlösa bilar tror jag inte direkt på. Så vet inte vad jag ska tro faktiskt.... Tror egentligen inte att det är kollegorna som gjort det heller även om det kanske är det mest troliga..... En jäkla röra

Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Mycket möjligt att det är så då den enligt polisen slutade att vara aktiv efter det (då den kastades i marken/förstördes?).

http://www.skovdenyheter.se/artikel/354914/polisen-har-hittat-spar-efter-17-aringen
2015-06-09, 22:40
Medlem
Citat:

Det är väl få arbetsplatser som bommar igen på klockslaget för stängning? Oftast har man väl småpyssel kvar att göra inne, t ex slänga sopor, kanske städa undan och byta kläder? När jag stänger kl 17, brukar jag gå ut genom dörren ca 17.20, jobbar dock i en lite annan bransch....
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirlosbrorsa
Fundering. Varför åkte inte BO med de andra två personerna från caféet? Måste ju vetat om det i förväg och kunnat samåka istället för att dra en mopperesa på ca 1h.

De skulle väl åt olika håll? Alla bor ju inte på samma ställe och åt samma håll på en arbetsplats.
Medlem
Citat:

När min tjej stänger butiken är hon klar 18.20 och inne i bilen 18.23 så jo 23 minuter är en väldigt rimlig tid för smset.

Menar givetvis att de stänger butiken 18.00 då om någon inte förstod det
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Men alltså, nu är det någon jäkla flashbackidiot som har startat hetsjakt mot den omtalade twittermannen. Vad fan är det för fel på folk här inne?

https://twitter.com/search?q=666vadman

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in