2015-06-09, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunehjort12
Polisens hundar kan ju ha gjort (oberoende) markeringar vid de platser gräver (Är det ens bekräftat att de grävt?).

Nej det är inte bekräftat att de grävt, och det är jag som var där, kan lika väl vara grävt innan eller så såg jag fel(?)
2015-06-09, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux
Nu är inte jag speciellt insatt i polisarbetet så här snabbt efter ett försvinnande. Men att gräva djupa gropar på 1-2 meter tillsynes på lite måfå (enligt olika pressbilder) är det en vanlig arbetsmetod? Vad kan detta indikera på? Att man tömmer gödselbrunnar och andra potentiella dumpningsställen förstår jag. Men inte det andra.

Att hitta en kropp, 100 meter i från sin arbetsplats, nedgrävd knappt ett dygn efter försvinnandet känns väldigt osannolikt.

Det ligger onekligen en hund begraven här, många märkliga omständigheter.

Om det nu är polisen som grävt (vilket jag inte tror) så visade marken förmodligen tecken på att den nyligen kan ha varit uppgrävd. Min gissning är att man grävt kablar på platsen sedan tidigare.
2015-06-09, 00:30
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erik91g
https://www.google.se/maps/@58.54796,13.333373,3a,75y,86.16h,79.39t/data=!3m4!1e1!3m2!1s7UkHdmPOwXz7pn7VH8JbvQ!2e0!6m1 !1e1

parkeringen där antar jag.

Så för att se mopeden så borde ev bil kommit norr ifrån ? (eller vad det nu blir för väderstreck)
Alltså från västerplana hållet ?
2015-06-09, 00:32
Avslutad
vad tror ni om sannolikheten för att den sak som har hittats och som verkar tillhöra BO inte bars/ nyttjades/ användes av henne den aktuella dagen?

DNA- testet handlar väl främst om att hitta spår från GM förmodar jag, tillhörigheten till BO förefaller väl vara dokumenterad?
2015-06-09, 00:33
Medlem
Skaraborg2s avatar
I riktning från Västerplana?

Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Så för att se mopeden så borde ev bil kommit norr ifrån ? (eller vad det nu blir för väderstreck)
Alltså från västerplana hållet,

Att en bil på något sätt är inblandad tycker jag står klart.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-06-09 kl. 00:40.
2015-06-09, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Alltså från västerplana hållet ?

Nej, helt klart lättare att se från norr, men går även se från söder.
2015-06-09, 00:38
Medlem
Skaraborg2s avatar
Från norr.

Citat:
Nej, helt klart lättare att se från norr, men går även se från söder.

När en bil kommer från norr från vilket ställe kan den då komma ifrån?
2015-06-09, 00:38
Medlem
Citat:
Nej det är inte bekräftat att de grävt, och det är jag som var där, kan lika väl vara grävt innan eller så såg jag fel(?)

Stryk det jag sa tidigare om att jag kanske såg fel om att dom grävt i ladugården, jag är SÄKER på att dom hade grävt där inne med en grävmaskin.
2015-06-09, 00:42
Medlem
Citat:
Stryk det jag sa tidigare om att jag kanske såg fel om att dom grävt i ladugården, jag är SÄKER på att dom hade grävt där inne med en grävmaskin.
Men om hon varit ex nedgrävd ett dygn så borde det väl synas ordentligt var det grävts nyligen.
2015-06-09, 00:43
Medlem
trapezoids avatar
Citat:

Det är alltså polisen som har grävt inne någonstans? Eller misstolkade jag?
2015-06-09, 00:44
Bannlyst
Det här är ett riktigt långskott men polisen borde kolla upp silot i spannmålstorken. Det har hänt förut att folk trillat ner och kvävts till döds. Inte för att jag tror det utan för att man ska kolla upp allt som går att kolla upp (utredare är inte alltför smarta alla gånger).
2015-06-09, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
När en bil kommer från norr från vilket ställe kan den då komma ifrån?

Mariestad skara götene SKÖVDE(?), kan inte vägarna så jättebra men skulle jag nog åka södervägen hem på mopen då jag inte kan ta E20

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in