2015-06-03, 16:58
Medlem
Swe1227s avatar
Hej, söker en artist som gjorde några ganska kända låtar för en 3-7 år sedan. De två låtarna jag tänker på är typiska sommarhits, tänk partymusik.. Låtarna heter oy la la eller liknande (spanskt?)och har för mig artisten heter michael... Ena låten hade 60 milj lyssningar på spotify har jag för mig.
Citera
2015-06-03, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Hej, söker en artist som gjorde några ganska kända låtar för en 3-7 år sedan. De två låtarna jag tänker på är typiska sommarhits, tänk partymusik.. Låtarna heter oy la la eller liknande (spanskt?)och har för mig artisten heter michael... Ena låten hade 60 milj lyssningar på spotify har jag för mig.

Michel Teló?
Citera
2015-06-03, 17:17
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GosigaNallen
Michel Teló?
Ja, det stämmer alldeles, konstigt att jag inte hitta, tack
Citera
2015-06-03, 18:21
Medlem
Kupongfritts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moophl
Jag letar efter en låt som jag inte hört på över tio år och kommer inte ihåg vem som gjorde den eller vad den heter. Den låter ungefär som intromelodin som används i en del avsnitt av podden Bra Snack, lyssna på första avsnittet här:https://soundcloud.com/brasnack/skit-i-vad-han-tycker-1-kristoffer-triumf-martin-soneby-anna-sahlin - särskilt basen och gitarren påminner om den låt jag är ute efter.
Videon gick mycket på MTV cirka 2002 och hade bland annat med en snubbe som var utklädd till en drill sergeant och nån lirare som slogs mot en björn på en strand. Inspelad, har jag för mig, i nån slags fish eye. Har kollat billboardlistor och liknande men hittar den inte. Nån som har en aning om vad jag pratar om?

Jag tycker att det påminner en del om The Cure - The Lovecats, men den är betydligt äldre.
Citera
2015-06-03, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kupongfritt
Jag tycker att det påminner en del om The Cure - The Lovecats, men den är betydligt äldre.
Ha! Det har du rätt i!
Jag lyckades till slut hitta den jag sökte efter, efter två dagars funderande: The Coral - Dreaming of you.
Citera
2015-06-04, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohammedpolis
Irish Suite: II. The Sweets of May
Inte direkt, va. Men tack ändå antar jag...
Citera
2015-06-04, 17:22
Medlem
söker en låt som jag hörde en hel del när jag var i tokyo i februari i år,
minns att det var en tjej/flicka som sjöng på japanska det enda engelska jag kommer ihåg är att hon sjunger typ ohhh tokyo sedan är resten på japanska, vet att det är väldigt luddigt men om någon har ett hum om vilket låt det kan vara är jag väldigt tacksam
Citera
2015-06-04, 18:55
Medlem
Doviculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doviculus
Hej

Jag söker efter en låt som gjordes troligen under tidigt 90tal, och är vad jag skulle klassas som worldmusic.

Språket är något afrikanskt språk, men troligen väst afrikanskt.

Jag kommer inte ihåg så mycket utav låten, men jag vet att det finns en musikvideo, där det är en ensam kvinna som sjunger i början, men att det sen är tre kvinnor som sjunger i kör, medans ibland videon byter bild till någon som dansar i en afrikansk guld mask

Här kommer det lite mer info som kan hjälpa.

Ungefär så här ser masken ut, den har samma form

http://answersafrica.com/wp-content/uploads/2014/07/African-Masks.jpg

Så här är sångaren klädd på ett ungefär i musikvideon

http://www.lo.se/home/lo/res.nsf/vRes/lo_afrika_kvinna_170_gif/$File/Afrika_kvinna_170.gif

Mer kan jag nog inte skriva om låten, utan nu hopas jag att någon känner igen vilken låt jag menar.

Är tacksam för all hjälp.

Hej jag måste få veta vad det är för låt jag söker, kan nån hjälpa mig hitta låten jag söker?

Tack på förhand!
Citera
2015-06-04, 19:00
Medlem
Frixys avatar
Söker en låt som spelats på radio ett tag men man hör den nu alltmer sällan. Låter som en liveinspelning på portugisiska eller nåt där publiken (eller kanske barn) sjunger med. Lite dragspel är det också, klämkäckt sådär.
Citera
2015-06-04, 21:05
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Söker en låt som spelats på radio ett tag men man hör den nu alltmer sällan. Låter som en liveinspelning på portugisiska eller nåt där publiken (eller kanske barn) sjunger med. Lite dragspel är det också, klämkäckt sådär.
Det borde vara denna: Michel Teló - Ai Se Eu Te Pego:
https://www.youtube.com/watch?v=hcm55lU9knw
Citera
2015-06-04, 21:15
Medlem
Vintergrisens avatar
Jag satt och lyssnade på P3 dokumentären Operation Stella Polaris och signalspaningen på jobbet idag. Avsnittet är ganska tråkigt egentligen men i brist på nya avsnitt och i behov av lite variation så blev det som det blev.

Hur som helst så spelar de ett kort stycke av en känd låt i bakgrunden 15 minuter in i programmet men jag kan inte sätta fingret på vilken låt det är. Kanske kan någon här sätta en titel på den för nu kan jag inte släppa det!
Citera
2015-06-04, 21:18
Medlem
Fina dagar passerar förbi, jag är glad att du alltid finns bredvid
Fina dagar, fina minnen i mitt hjärta som aldrig försvinner
Fina dagar, fina minnen i mitt hjärta som aldrig förvinner

Det är alltid samma styrka i benen, alltid samma iver att rusa mot skenet.
Vad ska man göra när tiden passerar, när man står där och tittar, lyssnar, funderar.
Vi har plågat och trackat kameler, garvat sönder så vi inte stått på benen.
Alltid snackat när jag halkat i livet.

Du har alltid funnits där när tårarna runnit
Alla väggar i livet som jag jagat, du hjälpte mig men ingen e sparad
Vi fick ju aldrig fatt i nån, men du, vi får testa igen imorn
Vi ska aldrig sluta att vara galna, samma vana i våran galna saga.

Svensk rap, finns här: https://www.youtube.com/watch?v=HwUyRUbAmSg runt 8:30
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in