Citat:
Nej, du argumentarade för att det skulle möjligtvis vara status i Kina att vara fet, vilket inte så är fallet.
Nej, du påstod inte det men det är ju ett bevis för att det är inte status att vara tjock i Kina eller att det hänger ihop med Kina är fattigare för att det är status att vara fet i fattiga länder, jag vet inte vilka länder du syftar på kan du ge några exempel på kulturer som anser att det är status att vara fet? Vet att det finns en karibisk ö i alla fall där man anser att feta kvinnor är vackert.
Sedan är inte Kina ett fattigt land egentligen, utan ett medelinkomstland, befinner man sig i de stora städerna är Kina definitivt inte fattigt, är man däremot på landsbyggden så är det fattigt. Det är stora kontraster i Kina. Möjligtvis att det kan vara status i fattiga delar av Kina där folk är bönder på landsbyggden men inte i städerna där folk är relativt välbestälda nu för tiden.
Nej, du påstod inte det men det är ju ett bevis för att det är inte status att vara tjock i Kina eller att det hänger ihop med Kina är fattigare för att det är status att vara fet i fattiga länder, jag vet inte vilka länder du syftar på kan du ge några exempel på kulturer som anser att det är status att vara fet? Vet att det finns en karibisk ö i alla fall där man anser att feta kvinnor är vackert.
Sedan är inte Kina ett fattigt land egentligen, utan ett medelinkomstland, befinner man sig i de stora städerna är Kina definitivt inte fattigt, är man däremot på landsbyggden så är det fattigt. Det är stora kontraster i Kina. Möjligtvis att det kan vara status i fattiga delar av Kina där folk är bönder på landsbyggden men inte i städerna där folk är relativt välbestälda nu för tiden.
Men suck
Det är före femtioelfte gången INTE JAG som har sagt att det är status att vara fet i Kina, utan det var en annan skribent här i tråden som påstod att det är det i såväl Kina som Asien överlag. Jag har förtydligat minst två gånger nu att jag inte vet hur det är i Kina, utan det enda jag har sagt är att om det är så, så är det inte så konstigt eftersom det ofta är så i fattiga länder. Att Kina har väldigt stora kontraster och att speciellt vissa delar av Kina är under kraftig utveckling är jag fullt medveten om, det är dock totalt irrelevant.Nu säger jag det ännu en gång: Jag har aldrig sagt att det är status att vara tjock i Kina, och jag har inte heller någon sådan kunskap om specifikt Kina.
Sedan undrar du om exempel på ställen där det är status, så typ hela Afrika och Mellanöstern. Säkerligen många andra fattiga områden också.
EDIT
Det var användaren skegh som kom med det påståendet på sida 68.