Citat:
Ursprungligen postat av
Key.
Lol vad syftar du på as "the man" och vad har det med day trading att göra? Jag har andra intressen också.
Om man inte kan ta till sig de mest grundläggande matematiska resonemang förstår jag inte hur man kan lita på något som "auktoriteten" presenterar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Key.
Ni kan ju inte bevisa att jorden är rund ni går efter en teori Gravitation och inte ens den är påvisad!
Det finns massor du kan göra utan att blanda in gravitation. Varför testar du inte att beräkna krökningen t.ex?
Citat:
Ursprungligen postat av
Key.
Ni kan ju inte förklara hur det kommer sig att man kan se en hel stad eller fyr på längre avstånd än vad eran globe model säger att er curviture ska vara på.
Ta fram ett konkret exempel på detta då? En bild/video som bevisligen är tagen från ett visst avstånd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Key.
Börja i den änden så kanske jag kan möte era påhoppningar till argument.
Det blir lätt så när ännu en hoppar in i tråden, ignorerar allt som är skrivet tidigare, länkar till en dåre på youtube och ber övriga att bevisa att jorden är rund.
Bevisbördan ligger så klart både på jorden är platt och rund. Fast bara för att man misstror (inte förstår) bevisen för att den är rund, gör det inte den automatiskt till platt. Börja du i den änden istället att peka på felaktigheter i bevisen, eller bevisa själv varför den är platt. Och detta utan att länka till timmeslångt svammel på youtube.