2015-05-28, 19:09
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Key.
Chicago Superior Mirage 3000 Feet High or Flat Earth? Truth Hurts

Hur ska ni kunna motbevisa detta va va va

De kört ni kan inte motbevisa detta alls!!! Jorden är platt och ni har alla blivit lurade till att tro att den är rund!
Var tog den nedre delen av byggnaderna vägen?
Hans egen teoretiska modell där den nedersta delen av byggnaderna inte syns: https://youtu.be/p8eIuT-nSAs?t=19m9s
Bekräftande exempel där nedersta delen av byggnaderna inte syns: https://youtu.be/p8eIuT-nSAs?t=19m38s

Skulle han råka ha rätt när han sitter där och räknar tummar och fötter så innebär det enbart att jorden är större än man tidigare trott men fortfarande att den är rund
Citera
2015-05-28, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Var tog den nedre delen av byggnaderna vägen?
Hans egen teoretiska modell där den nedersta delen av byggnaderna inte syns: https://youtu.be/p8eIuT-nSAs?t=19m9s
Bekräftande exempel där nedersta delen av byggnaderna inte syns: https://youtu.be/p8eIuT-nSAs?t=19m38s

Skulle han råka ha rätt när han sitter där och räknar tummar och fötter så innebär det enbart att jorden är större än man tidigare trott men fortfarande att den är rund

Ja oppps liksom, NASA och resten av trollen hade lite lätt fel och jorden är ca 200 gånger större än vi trodde. Aja sånt som händer liksom!

Citera
2015-05-29, 06:19
Medlem
Citat:
Chicago Superior Mirage 3000 Feet High or Flat Earth? Truth Hurts

Hur ska ni kunna motbevisa detta va va va

De kört ni kan inte motbevisa detta alls!!! Jorden är platt och ni har alla blivit lurade till att tro att den är rund!

Turist, återkom när du förklarat problem redan framförda, entropiska problem som att vi inte skulle kunna vara här och ställa frågan "Är Jorden platt?" om Jorden var platt.

Dina gelikar har redan gett upp, rekommendation från en vänlig medborgare lyder; Ge upp innan du ens börjar. Jag har mycket mer fritid än du, och har vetenskapen på min sida.
Citera
2015-05-29, 13:30
Medlem
Key.s avatar
Vad har ni som tror på en rund jord för bevis att komma med? Show me the proof that proves the earth is round!
Senast redigerad av Key. 2015-05-29 kl. 13:54.
Citera
2015-05-29, 14:06
Medlem
Hade du varit så skeptisk mot "the man" hade du aldrig hållit på med day trading. Gissar att du bara trollar för att få folk att slösa sin tid.

Vill man presentera förslaget att jorden är platt så får man bevisa det. Gillar du inte att läsa är det bara att ta sig ut utanför pojkrumsdörren och testa/mäta själv för att inse att det är en glob.
Citera
2015-05-29, 14:22
Medlem
Key.s avatar
Lol vad syftar du på as "the man" och vad har det med day trading att göra? Jag har andra intressen också.

Ni kan ju inte bevisa att jorden är rund ni går efter en teori Gravitation och inte ens den är påvisad!

Ni kan ju inte förklara hur det kommer sig att man kan se en hel stad eller fyr på längre avstånd än vad eran globe model säger att er curviture ska vara på.

Börja i den änden så kanske jag kan möte era påhoppningar till argument.
Citera
2015-05-29, 15:36
Medlem
Citat:
Lol vad syftar du på as "the man" och vad har det med day trading att göra? Jag har andra intressen också.
Om man inte kan ta till sig de mest grundläggande matematiska resonemang förstår jag inte hur man kan lita på något som "auktoriteten" presenterar.
Citat:
Ni kan ju inte bevisa att jorden är rund ni går efter en teori Gravitation och inte ens den är påvisad!
Det finns massor du kan göra utan att blanda in gravitation. Varför testar du inte att beräkna krökningen t.ex?
Citat:
Ni kan ju inte förklara hur det kommer sig att man kan se en hel stad eller fyr på längre avstånd än vad eran globe model säger att er curviture ska vara på.
Ta fram ett konkret exempel på detta då? En bild/video som bevisligen är tagen från ett visst avstånd.
Citat:
Börja i den änden så kanske jag kan möte era påhoppningar till argument.
Det blir lätt så när ännu en hoppar in i tråden, ignorerar allt som är skrivet tidigare, länkar till en dåre på youtube och ber övriga att bevisa att jorden är rund.

Bevisbördan ligger så klart både på jorden är platt och rund. Fast bara för att man misstror (inte förstår) bevisen för att den är rund, gör det inte den automatiskt till platt. Börja du i den änden istället att peka på felaktigheter i bevisen, eller bevisa själv varför den är platt. Och detta utan att länka till timmeslångt svammel på youtube.
Citera
2015-05-29, 16:03
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erak
Om man inte kan ta till sig de mest grundläggande matematiska resonemang förstår jag inte hur man kan lita på något som "auktoriteten" presenterar.

Det finns massor du kan göra utan att blanda in gravitation. Varför testar du inte att beräkna krökningen t.ex?

Ta fram ett konkret exempel på detta då? En bild/video som bevisligen är tagen från ett visst avstånd.

Det blir lätt så när ännu en hoppar in i tråden, ignorerar allt som är skrivet tidigare, länkar till en dåre på youtube och ber övriga att bevisa att jorden är rund.

Bevisbördan ligger så klart både på jorden är platt och rund. Fast bara för att man misstror (inte förstår) bevisen för att den är rund, gör det inte den automatiskt till platt. Börja du i den änden istället att peka på felaktigheter i bevisen, eller bevisa själv varför den är platt. Och detta utan att länka till timmeslångt svammel på youtube.

Med detta vill du ha sagt vad? Du har fått tillräckligt med bilder och videos och folk som förklarar att jorden inte kan vara rund jag frågar dig nu och andra om du (ni) har bilder/videos och andra bevis som kan bevisa att den är rund? Har du det?

Vad svamlar du om auktoritet hit o dit och vad har det med day trading att göra?
Citera
2015-05-29, 20:40
Medlem
Citat:
Du har fått tillräckligt med bilder och videos och folk som förklarar att jorden inte kan vara rund jag frågar dig nu och andra om du (ni) har bilder/videos och andra bevis som kan bevisa att den är rund? Har du det?
Du har redan länkat till en video där skaparen själv skrev ut att det var ett skämt. Varför ska jag lägga tid på att motbevisa trams, som du inte ens själv kollat ordentligt på? Peka ut ett specifikt "bevis" om du vill ha ett svar. Kom också gärna med en förklaring hur tidzoner och stjärnbilder fungerar på din platta jord.

Jag tvivlar på att du kommer acceptera något bild- eller videobevis, annars hade du inte varit här. Utför istället något av nedan två experiment och se vad det säger dig:
http://www.smarterthanthat.com/experiments/the-earths-curvature-is-tasty/
http://www.astro.princeton.edu/~dns/teachersguide/MeasECAct.html
Citat:
Vad svamlar du om auktoritet hit o dit och vad har det med day trading att göra?
Jag är bara lite nyfiken på hur människor som du fungerar, men det hör inte denna tråd till. Tror dock fortf att du bara trollar.
Citat:
Med detta vill du ha sagt vad?
Haltar din läsförståelse kan jag inte hjälpa dig.
Citera
2015-05-29, 21:04
Medlem
Citat:
Vad har ni som tror på en rund jord för bevis att komma med? Show me the proof that proves the earth is round!

Är du för svagbegåvad för att förstå en logisk, matematisk eller praktisk demonstration utan väljer att lägga all din tilltro på en YouTube-teoretiker tror jag inte att någon sorts bevis kan övertyga dig.

Förklara framlagda entropiska- och gravitationsproblem så ska du se att något bättre än "YouTube sa det därför är det sant" kommer ur diskussionen.
Citera
2015-05-30, 10:33
Medlem
madtops avatar
Citat:

Den här tråden innehåller massor med bevis för att jorden är en sfär, allt du behöver göra är att läsa tråden. Att ännu en gång börja om tråden från noll känns ganska meningslöst.

Jag är däremot intresserad att höra ditt resonemang när du förkastar de bevis som finns. Du kan börja med att förklara varför flygplan flyger utefter en storcirkel.
(FB) Flat Earth--Jorden är platt
Citera
2015-05-30, 11:16
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Lod på olika platser skulle hänga parallellt, om jorden är platt. Det gör de inte i verkligheten.

Sådärja, nu kan du sluta trolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in