2015-05-29, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Nej, ingen info och försöker undvika att spekulera alltför mycket. Men jag ser fram emot Sentio och jag ser också fram emot att se om Östersundsposten publicerar resultatet.

OK, jag förstår.

Fast spekulera är kul och faktiskt tycker jag utvecklande. När man vet så finns det ingen anledning att spekulera utan då är det som det är. Innan man vet kan man spekulera. Här i tråden är det många som har en frisk och fri tankeförmåga och många som sitter på mycket kunskap och erfarenheter. Jag tycker det är kul att ta del av det. Det berikar mina politiska och samhällsvetenskapliga tankar. Så tack till alla er som skriver.

För mindre än ett år sedan var det en tävling om tredje platsen och nu jagar SD +20 % och MP skvlapar på dryga 6 %. Det är sannerligen upplyftande att tidigt, dvs när SD låg runt 6% och 5:e plats fått insikten att Sverige är galet och SD har rätt. Det har nog varit enda glädjen i livet utanför familjen att känna hur Sverigevänliga krafter exploderat i samhället. Hög som låg, rik som fattig, gammal som ung har man kärleken till Sverige gemensamt så är det andra oväsentligt. Det har också varit en insikt som vuxit under dessa år.
2015-05-29, 21:32
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
När det väl är sannolikt för SD att få 20% i en OU så har det redan skett. Jag säger inte att det händer nu i Sentio, för det vore osannolikt, men skulle alltså heller inte bli alltför förvånad om så sker.

För övrigt skulle jag nog hålla S som knapp favorit till det parti som SD kommer passerara när man blir Sveriges näst största parti.
2015-05-29, 21:33
Medlem
Rebell4evers avatar
Kommer Sentio att slå Yougovs 19,7%?.....

http://avpixlat.info/2015/05/21/nytt-all-time-high-for-sd-197/
Senast redigerad av Rebell4ever 2015-05-29 kl. 21:38.
2015-05-29, 21:38
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Riktigt korkat.

Dåren har storhetsvansinne:

– Vi ska vara ärliga. Det är en stor, svår och solidariskt krävande uppgift. Men en uppgifts storlek har aldrig skrämt socialdemokratin, säger han.

Grattis SD, Löfven gör här exakt samma ödesdigra misstag som M gjorde innan valet
Kanske scoopet handlar om att S hamnar under 25%.
Att SD samtidigt passerar en historisk gräns vore nästan för bra för att vara sant. Lägg därtill att OU publiceras mitt under sossarnas kongress. Ska bli riktigt intressant.
2015-05-29, 21:40
Medlem
Det vore otroligt om man lyckades spränga 20% gränsen redan nu, tror att det kanske kan handla om att SD är största parti bland männen?
2015-05-29, 21:41
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Lena Mellin anar vad som ska hända men begriper fortfarande inte varför. Eller låtsas inte förstå.
Hennes snömosiga text nämner inte ett ord om den självklara anledningen till SDs stadiga rekorduppgång -- den världsunika vansinnesinvandringen.

Ja tjena... fridfullt ställe, skarpaste hjärnor, vad gör vi för fel...?
Stoppar huvudet i sanden antagligen
2015-05-29, 21:45
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Kanske scoopet handlar om att S hamnar under 25%.
Att SD samtidigt passerar en historisk gräns vore nästan för bra för att vara sant. Lägg därtill att OU publiceras mitt under sossarnas kongress. Ska bli riktigt intressant.

Även om så skulle vara fallet så tror jag inte det skulle få så stort genomslag som man skulle kunna önska då Sentios mätningar aldrig annars nämns i etablerad media och de lär knappast börja med det om SD skulle få ett exceptionellt bra siffra, tvärtom.

ÖP läses inte av speciellt många så risken finns att det bara skulle försvinna bort i bruset.
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
När det väl är sannolikt för SD att få 20% i en OU så har det redan skett. Jag säger inte att det händer nu i Sentio, för det vore osannolikt, men skulle alltså heller inte bli alltför förvånad om så sker.

För övrigt skulle jag nog hålla S som knapp favorit till det parti som SD kommer passerara när man blir Sveriges näst största parti.

Det är en hypotes även jag har börjat att luta åt. De flesta utgår nog ifrån att det är M som kommer att få kliva åt sidan, men jag tror att den galna stolleregimen under Löfvén kommer att peta ner S till den opinionsmässiga tredjeplatsen under denna mandatperiod.
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Ryktet om rekord går på fler ställen hos SD
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Lena Mellin anar vad som ska hända men begriper fortfarande inte varför. Eller låtsas inte förstå.
Hennes snömosiga text nämner inte ett ord om den självklara anledningen till SDs stadiga rekorduppgång -- den världsunika vansinnesinvandringen.

Ja tjena... fridfullt ställe, skarpaste hjärnor, vad gör vi för fel...?

Ja hur svårt kan det vara, de går 180 grader på tvärs med folket och är överraskade över att de tappar stöd. Jag gillar normalt sett inte smileys men här är det befogat
2015-05-29, 21:48
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Även om så skulle vara fallet så tror jag inte det skulle få så stort genomslag som man skulle kunna önska då Sentios mätningar aldrig annars nämns i etablerad media och de lär knappast börja med det om SD skulle få ett exceptionellt bra siffra, tvärtom.

ÖP läses inte av speciellt många så risken finns att det bara skulle försvinna bort i bruset.

Fördelen är att många människor har lättare att dela en Sentio-undersökning på sociala medier om den är publicerad i ÖP i stället för på Avpixlat. På så sätt kan den kanske få större spridning på detta sätt.
2015-05-29, 21:50
Medlem
Svithjods avatar
Det blir parodiskt när man läser och lyssnar till PK media, både AB och SR har lyft nationalismen till något som kanske är "gott" och en väg framåt.
Samtidigt så släpper SR fram en arab som ringer upp ett fackförbund och kräver att de skall ta avstånd från psykot till pilot som kraschade in i en bergvägg i Alperna och hävdar att det är detsamma som att muslimer skall ta avstånd från IS?

PK media vet inte vilken fot de skall stå på, de märker uppenbarligen att den fasta marken sakta men säkert förvandlas till kvicksand under dem men de har inte helt lämnat sina gamla PK tankebanor.

Så länge sjuklövern och PK media inte har bättre självinsikt än så så kommer SD att fortsätta växa snabbare och snabbare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in