2015-05-29, 21:25
Medlem
pellevin11s avatar
White trash...

1. Är 40 men fortfarande kör moppe som en 15 åring.
2. Är när du har en hembränningsapparat i badrummet och sitter i vardagsrummet och röker på.
3. Är när du besitter kunskap om hur man bäst genomför ett snatteri på ica

4. Är när du har några kortare fängelsedomar i bagaget för diverse småbrott.
5. Är när du blir vräkt pga av störande och osanitära beteenden.
6. Är när du aldrig ger bilen service förutom när den stannar eller inte startar.

7. Är när du är inte längre behöver visa legitimation för polisen.
8. Är när du varit med i tidningen ett antal gånger i pinsamma artiklar.
9. Är när du har en lägenhet som stinker kattpiss.

10. Är när du lever på bidrag-och trivs med det.
11. Är när socialen står för hyreskontraktet.
12. Är när det mesta du äger är stulet eller kommer från loppmarkanden.

13. Är när människor frågar om du pga av ditt utseende utseende har spritproblem
14. Är när du sitter och skriver inlägg på Flashback.

(ja, jag har beskrivit mig själv)
Citera
2015-05-30, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckHagel
…om du röstade på SD i de två tidigare valen. Troligtvis kommer detta att ändras till nästa val men jag tror att SD har den största delen av WT:s röster.

Wt song ? jag tror jag tror på sommaren, jag tror jag tror på sol igen ?!
Citera
2015-05-30, 00:07
Medlem
JokkMokks avatar
Du lyssnar på trance.
Citera
2015-05-31, 01:10
Medlem
Finns inget som är så WT som att överhuvudtaget bryr sig om vad som är WT. Skulle inte förvåna mig om det finns människor som ändrar beteende efter att de har sett att det är WT i den här tråden.
Citera
2015-05-31, 02:01
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storkukadman
Finns inget som är så WT som att överhuvudtaget bryr sig om vad som är WT. Skulle inte förvåna mig om det finns människor som ändrar beteende efter att de har sett att det är WT i den här tråden.
Nja, är i min mening snarare definitionen av typiske medelklass-svensson som vill känna sig snäppet finare än underklassen. WT är en person allt visst om vederbörande inte bryr sig ett skit om hur WT:igt den beter sig.
Citera
2015-05-31, 08:14
Bannlyst
Du är född 1987 och bo kvar i en håla som Katrineholm.
Citera
2015-05-31, 08:17
Bannlyst
Är Eddie Medusa WT musik?

Eddie verkade verkligen ha en äkta WT bakgrund, en morsa med 3 syskon, alla hade olika fasor och man söp som fan.
Citera
2015-05-31, 09:09
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Är Eddie Medusa WT musik?

Eddie verkade verkligen ha en äkta WT bakgrund, en morsa med 3 syskon, alla hade olika fasor och man söp som fan.
Är väl mest raggare och wt som lyssnar,sen gjorde han en del fina låtar och inte bara massa kiss och bajs som en del tror.
Citera
2015-05-31, 10:13
Medlem
thewellovedones avatar
...när du särskriver.
...när du inte kan använda "de" och "dem" korrekt.
...när du tror att sushi är rå fisk.
...när du skuldsätter dig genom att sms-låna.
...när du tatuerar dig.
...när du använder anglicismer i var och varannan mening.
...när du använder pulversåser och pulvermos.
...när du tror att feminism per definition är vänster.
...när du äter kebabpizza.
...när du röker.
...när du skiter i att rösta.
...när du inte diskar efter dig.
...när du reser till Thailand.
...när du tittar på dokusåpor med stort intresse.
...när du går till prostituerade.
...när du tror att aftonbladet och expressen är seriösa tidningar.

MEN jag håller INTE med om att det är White trash att rösta på Sverigedemokraterna eftersom det är så många hederliga och rejäla människor som röstar på partiet nuförtiden som företagare och pensionärer. Kanske var SD White trash en gång i tiden men inte nu.
Senast redigerad av thewellovedone 2015-05-31 kl. 10:32.
Citera
2015-05-31, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Nja, är i min mening snarare definitionen av typiske medelklass-svensson som vill känna sig snäppet finare än underklassen. WT är en person allt visst om vederbörande inte bryr sig ett skit om hur WT:igt den beter sig.
Om du inbillar dig att WT är ett ord för "typisk medelklass" är du ju ute och cyklar så det smäller om det. Begreppet härstammar från USA och en typisk WT är någon som bor i en husvagspark på heltid. Wikipedias beskrivning är bra:
Citat:
Numera förknippas benämningen främst med lågutbildade och kulturellt obildade grupper i USA med låg samhällsställning. Invånare i husvagnsbyar (trailer parks) brukar exempelvis stämplas som white trash, en besläktad term är trailer trash. Det finns dock även områden med mobila hem i högre prisklasser.

Begreppet white trash har under senare år sökt sig till Sverige, där det förekommer nedsättande om svenskar med låg social status. Ibland talas det exempelvis om WT-namn eller white trash-namn, vilket syftar på att föräldrar med en lägre social status oftare anses välja mera udda och trendiga och inte sällan amerikanskklingande namn åt sina barn. Typiska drag innefattar i livsstilshänseende bland annat tidigt föräldraskap, barn med flera olika partner, långvarigt bidragsberoende, cigarettrökning, alkohol- och drogmissbruk. White trash är också förknippat med en viss typ av klädsel, exempelvis crocs, träningskläder (gärna kamouflagemönster), onepiece och huvtröjor, hemblekt eller hemfärgat hår, tatueringar och piercingar samt antingen överdriven eller ingen make-up. Benämningen innefattar även ägare av husdjur som hundar av kamphundstyp. Fenomenet att spendera semestern på att åka till Ullared för att spara några kronor anses vara väldigt "white trash"
Citera
2015-05-31, 13:19
Medlem
Tycker mig se en ny trend där WT pluggar på universitet.
Resa till Frankrike var och varannan månad bara för att äta "trendig" mat.
Citera
2015-05-31, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magirus
Resa till Frankrike var och varannan månad bara för att äta "trendig" mat.
Låter snarare som hipsterbeteende än WT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in