2006-10-20, 10:53
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Dimma
Jaha, här möter man bara förakt...

Förakt är väl att inte tillåta alla att diskutera? Flashback är tänkt att vara en plats för alla oavsett åsikter och läggningar, även nyliberaler. Passar inte det så kanske Flashback inte är något för dig.
Citera
2006-10-20, 21:57
Medlem
Fogelbergs avatar
Det är inte så enkelt som alla tycks tro..
Man får inte ett jobb bara för att man vill ha ett...

Jag har varit arbetslös många gånger och har sökt x-antal gånger. Jag har alltid varit noga med att SÖKA jobben och inte vänta mig att de ska knacka på min dörr och be mig komma och jobba. Har man inte körkort så blir man nekad många jobb, det är säkert fel på oss som inte har körkort när vi passerat 25+.

Nej... fan va drygt och jobbigt det kommer bli för oss småbarnsföräldrar som VILL jobba men inte får in en fot i arbetslivet. Iofs nu har jag halva inne på ett ställe som jag trivs på men min sambo kommer få ett helvete tack vare Sweinfeldt.
Citera
2006-10-20, 23:03
Moderator
Humbugs avatar
Arbetslöshet ÄR ett heltidsjobb, och ett helvete dessutom (det finns en uppfattning bland borgare att arbetslöshet är en dans på rosor, men så är icke fallet. Konstigt nog så har de med den uppfattningen aldrig själv varit arbetslösa...), Menvisst kan det passa i Arbetslivsforumet...

Ett eget forum är väl kanske inte nödvändigt, kanske en egen tråd?
Citera
2006-10-20, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
FB är inte ett community. Det är en kunskapsbank.

Jag vill höra detta från en admin, om jag ska tro det.
Citera
2006-10-21, 00:18
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Candide
Jag vill höra detta från en admin, om jag ska tro det.

Varsågod:
http://www.flashback.org/showpost.php?p=5144116&postcount=13
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Ja, du ska informera ledningen om att Flashback inte är ett community, utan en kunskapsbank där du kan hämta information.
Citera
2006-10-21, 12:21
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Varsågod:
http://www.flashback.org/showpost.php?p=5144116&postcount=13

Vilket är ett bisarrt påstående eftersom det är ett diskussionsforum där kunskaperna på goda grunder ska ifrågasättas hela tiden. En kunskapsbank ska ha mer säkra kunskaper än så.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in