2015-05-28, 23:44
Medlem
Finns det någon poäng med att de väntar så här pass länge inpå dygnet innan de släpper den? Om den släppa 23:59 känns det ju nästan lite missledande att det ska vara torsdag. Lika bra att säga natten mellan torsdag till fredag. Fyfan olidlig väntan. OT: När jag nu sitter och olidligt väntar på denna med en känsla som lite kan liknas den man hade när man var liten och spänt väntade på att få öppna julklapparna så börjar man fan undra vad man har för liv, var tiden har tagit vägen och man nog trots allt är en ganska sorglig opinionsrunkare :P. Ta inte illa upp! Riktat mot mig själv - inte mot er andra!
2015-05-28, 23:49
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncestuousMoses
Finns det någon poäng med att de väntar så här pass länge inpå dygnet innan de släpper den? Om den släppa 23:59 känns det ju nästan lite missledande att det ska vara torsdag. Lika bra att säga natten mellan torsdag till fredag. Fyfan olidlig väntan. OT: När jag nu sitter och olidligt väntar på denna med en känsla som lite kan liknas den man hade när man var liten och spänt väntade på att få öppna julklapparna så börjar man fan undra vad man har för liv, var tiden har tagit vägen och man nog trots allt är en ganska sorglig opinionsrunkare :P. Ta inte illa upp! Riktat mot mig själv - inte mot er andra!
Jag känner igen mig i det du skriver.

Har sprungit in och kollat denna tråd med jämna mellanrum hela dan. Väntan är olidlig. Snöpligt om det blir 19,9%.
2015-05-29, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Mmm, visst är det spännande. Var läser man siffrorna först?

Brukar väl vara dagens samhälle eller samtiden som är först. Minst en mätning har även publicerats allra först i aftenposten, men det kanske bara var pga Skavlan-intervjun?

Arve på Sentio nämnde dock att man försökte få avtal med någon tidning, vilken tidning det gäller är oklart. Så finns möjlighet att mätningen dyker upp först på något nytt ställe.
2015-05-29, 06:14
Medlem
Nu tycker i varje fall jag att det är morgon! Nu kan väl ändå Sention ta och titta fram?! Den borde väl komma idag i alla fall?
2015-05-29, 06:16
Medlem
cutlerjrs avatar
17.2 i inizio idag för SD.

Kallduschen för Löfven: Ny bottensiffra | Nyheter | Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20873384.ab
2015-05-29, 06:20
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutlerjr
17.2 i inizio idag för SD.

Kallduschen för Löfven: Ny bottensiffra | Nyheter | Aftonbladet

Fast 22.5% bland männen. Kjoltygen har förtvivlat svårt att vara ärliga ännu.
2015-05-29, 06:22
Medlem
Haha, underbart! Nu gör det inget om Sentio dröjer lite, men vad är det jag säger - klart det gör! Kom genast
2015-05-29, 06:27
Medlem
fernebos avatar
Nästan var fjärde man väljer alltså SD och de är bara 2,4% från att bli störst bland manliga väljare.

Det ser ut som om Aftonbladets prognos från förra månaden om att de kommer att vara största parti bland manliga väljare innan sommaren är slut kommer att slå in.
2015-05-29, 06:28
Medlem
cutlerjrs avatar
Rekord i Sverige tycker/inizio med 17.2% och Lena Mellin verkar t om förstå vad som kommer hända.

Om att SD har som mål att bli näst största parti skriver hon: "det ligger TYVÄRR inom räckhåll"

SD näst störst bland manliga väljare | Nyheter | Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20866002.ab
2015-05-29, 06:42
Medlem
Om Sentio släpper till och ger minst 18.2% så kanske vi nog hoppas på ett månadssnitt runt 16.5% Isåfall ökning med en halv procentenhet, inte illa även om det inte är rekord
2015-05-29, 07:12
Medlem
Framåt för SD i Aftonbladets OU! S minskar och c är nu större än mp!

2015-05-29, 07:21
Medlem
RingRing2014s avatar
Näst största parti bland männen i Sverige, kabooom!

Nu ni har vi ett sjuparti som är rejält pressat, småpartier som bör frukta för sin blotta existens och ett PK-etablissemang och åsiktskorridor i upplösning. MP med Romson i spetsen riskerar snart att få börja kämpa vid kvalstrecket.

Var är alla dokumentärer och reportage om detta nya historiska storparti som är påväg att förändra det etablerade klassiska politiska landskapet?

Kvinnornas staplar ser nu ut som SDs staplar gjorde i OUs innan valet, runt tio-strecket. Där kan man ana att modern av alla bradleyeffekter gömmer sig.

Detta är en stor milstolpe som kommer gjuta ytterligare mod och inspiration i den redan mycket inspirerade och övertygade svenska gräsrotsrörelsen.

Det är slutjiddrat med de svenska männen, det står klart nu.

7K - agera efter folkviljan eller gå under, kämpa Sverige!

OT. Vilket djävla drag
Senast redigerad av RingRing2014 2015-05-29 kl. 07:40.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in