2015-05-26, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Svensk låt. Populär bland studenterna. Är en svensk tjej som sjunger.

Går i stil med "Är det fest ska vi hångla får man ta med sig någon" och sedan går samma text på repeat i nästan hela låten.
Hittade låten: https://www.youtube.com/watch?v=lhtpga1KZjA
Citera
2015-05-26, 20:17
Medlem
mp5sds avatar
Söker mest videon till en stolle som jag tror hette något på Cristinne eller liknande?
Utklädd till världen fulaste och springer runt i en galleria. Hjärnan står helt still just nu...
Citera
2015-05-26, 20:38
Medlem
mp5sds avatar
Söker även en grupp ifrån sent 80, början 90 som hette +1, svensk. Någon som vet?
Citera
2015-05-26, 20:51
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mp5sd
Söker även en grupp ifrån sent 80, början 90 som hette +1, svensk. Någon som vet?

Minns dem mycket vagt från mina gamla OKEJ-tidningar. Hittade denna på YT: +1 - Nevermore. 80-tal när det är som sämst.
Citera
2015-05-27, 20:02
Medlem
Är det någon som vet namnet på den där låten av Blind Guardian där de spelar låten i 4/4-takt och de vid ett ställe plötsligt stannar upp och spelar en väldig kort basmelodi och sen genast börjar spela de andra instrumenten igen?
Jag minns att basmelodin gick ungefär så här:

G-G-A--C--G--G-G-A--H--C--

Bindestrecken anger det relativa antalet taktslag, som i det här fallet kan tolkas som 16-delar, och hela basdelen är ungefär en och en halv sekund lång.
Senast redigerad av Peter_18 2015-05-27 kl. 20:07.
Citera
2015-05-27, 21:45
Medlem
waikikiis avatar
Vem är reggaetjejen som kör live på P3 just nu?
Citera
2015-05-27, 21:48
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Är det någon som vet namnet på den där låten av Blind Guardian där de spelar låten i 4/4-takt och de vid ett ställe plötsligt stannar upp och spelar en väldig kort basmelodi och sen genast börjar spela de andra instrumenten igen?
Jag minns att basmelodin gick ungefär så här:

Bindestrecken anger det relativa antalet taktslag, som i det här fallet kan tolkas som 16-delar, och hela basdelen är ungefär en och en halv sekund lång.

Kommer du ihåg något mer? Jag lyssnar alltid på Blind Guardian men kan inte komma på någon sådan låt.
Citera
2015-05-27, 22:02
Medlem
blomkruksvaktarens avatar
Vad heter låten som spelas i bakgrunden? (Pianot)
https://youtu.be/DAI4Y-V7ENY?t=48s
Citera
2015-05-27, 23:41
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=X-Rui9Fp6A0

Någon? Har letat hela kvällen.
Citera
2015-05-28, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2anRules
Kommer du ihåg något mer? Jag lyssnar alltid på Blind Guardian men kan inte komma på någon sådan låt.
Alltså jag är inte ens helt säker på att det var Blind Guardian, jag hörde den där låten någon gång 2004.
Men det var någon grupp i den stilen i alla fall, lite "magnifik metal", liksom.

Jag skriver det här inlägget på telefonen just nu, så jag orkar inte försöka skriva ned några noter, men det här är allt som jag minns av låten, där kursiv stil är hela orkestern och fet stil är delen med enbart bastoner, återigen skrivet som "16-delar", precis som förra gången:

G-A-C------H--A------
A-H-D------C--H------

Ungefär så där, kanske borde skriva noter på det där imorgon istället.
Men varje bindestreck motsvarar som sagt en sextondel, så varje rad är en hel takt, och det hela varar i ungefär 5 sekunder i låten, så det är med andra ord en ganska snabb melodi.
Senast redigerad av Peter_18 2015-05-28 kl. 00:16.
Citera
2015-05-28, 01:03
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Alltså jag är inte ens helt säker på att det var Blind Guardian, jag hörde den där låten någon gång 2004.
Men det var någon grupp i den stilen i alla fall, lite "magnifik metal", liksom.

Jag skriver det här inlägget på telefonen just nu, så jag orkar inte försöka skriva ned några noter, men det här är allt som jag minns av låten, där kursiv stil är hela orkestern och fet stil är delen med enbart bastoner, återigen skrivet som "16-delar", precis som förra gången:

G-A-C------H--A------
A-H-D------C--H------

Ungefär så där, kanske borde skriva noter på det där imorgon istället.
Men varje bindestreck motsvarar som sagt en sextondel, så varje rad är en hel takt, och det hela varar i ungefär 5 sekunder i låten, så det är med andra ord en ganska snabb melodi.

Ja, jag är med på banan. Kommer du ihåg något av texten? För även om jag förstår vad du menar, är det helt omöjligt för mig att komma på vilken låt du tänker på. Det står helt still i planeten på mig.
Citera
2015-05-28, 01:27
Medlem
SilverCityPsykopats avatar
För ett halvår sedan provade jag i den här tråden men fick inget svar så provar nu igen:

Behöver akut hjälp. För någon vecka sedan fann jag en kvinnlig, amerikansk musiker som jag minns uppfångade mitt tyckte något enormt, men nu är det som om jag haft en blackout. Jag kan absolut inte få fram henne någonstans!

Jag tror hon är från Chicago eller New Orleans, jazz- eller bluesmusiker, gitarrist och innehar en stor kroppshydda. Vit. I videon jag först såg henne klädde hon sig enkelt, som en strandklänning eller något. Tack på förhand å det hjärtligaste!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in