Malmo ar patraskets stad. Att fa ett jobb inom Malmo stad handlar inte om att konkurrera pa meriter utan vem man suger av och knullar eller vem man kanner. Darfor existerar korruptionen i Malmo. Ett annat exempel ar de cykelgarage som maste vara ett ett enormt fiasko. Dar man lagt ner enorma miljoner pa att bygga ett underjordiskt cykelgarage och tittar man pa den arean som ar "betal arean" dvs att man far stalla sin cykel bakom en extra grind sa star det en 20 tal cyklar...min gissning att de cyklar som star dar ar cyklar som hoer till anstallda pa Gatukontoret och deras vanner Pa den andra arean star fler cyklar men det raenner hela tiden cykeltjuvar daer sa det aer smartare att ha cykeln staendes pa annat hall. Att vara tjuv och kriminell ar riskfritt i Malmo. Man maste vara duktigt korkad for att aka fast.
Sedan ska man aven kolla pa den sk superbussen. ett enormt budget fisko eller att man kommer pa att man inte vill att taget ska en vid svang nar det ska till KOpenhamn och da bygger man en tunnel....men den verkliga anledningen ar att man ville ha ett projekt daer det slussades in lanade pengar for att bygga ett projekt som egentligen inte behovdes....for att man hade en vid svang vid Ostervarn.
Ett annat "lyft" ar alla dessa hotell som har byggts. Det har skapats en byggboom av folk som argumenterat att det behovs manga fler hotell for att man identifierat ett framtida behov. Tittar an narmare pa dessa hypermarta analytiker upptacker man sa enorma stora haal i avstampet att man undrar hur dessa "hjarnor" fatt jobben...det besvarade jag innan..i Malmo far man inte jobb via den vanliga vagen inom offentlig sektor och det ar darfor de mest korkade och korrupta drar slutsatser. Slutsatser som kommer fran folk som bott pa ett och samma staelle eller region hela sitt liv eller folk som kommer utifran men som ar kriminella som ljugit ihop sina meriter.
Om man ska flytta till Skane och Malmo?
Nej. hall dig sa langt borta fran Malmo och Skane du bara kan. ett alternativ ar att flytta till Kopenhamn men da ska du vara kompetent for i Kopenhamn konkurrerar man pa meriter och brutal intelligens. Jag brukar alltid saga at mina vanner och bekanta att aldrig branna en krona i Skane. Speciellt efter det att vi fick fragan (innan vi ens hade hunnit bestalla) vad vi skulle taenka oss betala i dricks. Vi reste oss och gick. Patrask ska fortsatta vara patrask. I deras varld ar det innovativt, smart, slugt och listigt men i alla andras dimension ar det mest bara korkade patrask som agerar pa sadant saett men det ar normen i Malmo och Skane.
Citat:
Ursprungligen postat av
Triremer
Att bygga ett konserthus för 1,3 miljarder som egentligen skulle kostat 600 miljoner är jävligt illa, framförallt då Malmö inte är en kommun som präglas av god ekonomi:
http://www.sydsvenskan.se/sverige/sa-blev-konserthuset-malmos-dyraste-bygge/
Bränn pengarna och hoppas på att någon annan betalar...