2015-05-24, 22:31
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Mest galet i den artikeln är att Malmös nya basindustri ska vara turism.

Ska man ordna guidade turer där man får följa Mangs fotspår?

Safari i Rosengård?

Ja det reagerade jag också på. Göteborg har ändå Liseberg, Universum, Skärgården osv. Vad har Malmö?
Citera
2015-05-25, 11:43
Medlem
spoilers avatar
Senaste skattehöjningen räcker inte - ytterligare statliga bidrag till det svarta hålet.

"Kommunen satsar 13 miljoner kronor extra på utbyggnad av skolor och förskolor. Ytterligare 13 miljoner får grundskolenämnden, gymnasie- och vuxenutbildningsnämnden samt förskolenämnden dela på för att förstärka verksamheten. Det ska jämföras med de cirka sju miljarder kronor som dessa tre nämnder omsätter.

De tilldelade pengarna är också småpengar jämfört med vad nämnderna har bett om. Grundskolenämnden bedömer till exempel att de behöver 15 miljoner kronor extra för att ta emot alla nyanlända elever på ett bra sätt. Totalt sett önskar nämnderna cirka 300 miljoner kronor i förstärkning nästa år.

De extra pengarna i årets budget kommer istället mest från statliga satsningar."

http://www.hd.se/nyheter/skane/2015/05/25/statliga-pengar-ska-radda-malmos-skolsatsningar/
Citera
2015-05-25, 15:43
Medlem
Har varit nere i Malmö ett par gånger genom åren och för att vara etnisk svensk så kan jag säga såhär: Att känna sig som en främling i sitt eget land och i en svensk stad med religiöst våld, det är oerhört sorgligt. Så länge det mångkulturella experimentet fortgår så är också det här vi kommer få mer av i framtiden. .
Citera
2015-05-26, 00:42
Medlem
BAB7s avatar
Jag körde runt lite i Malmö under kvällen, en sak som jag har reagerat på under den senaste tiden är att staden börjar kännas mer och mer sunkig och sliten, det är väldigt smutsigt, skit och sopor överallt, både på gator och torg men även inne på tex Mc Donalds restauranger är det väldigt skitigt, i vissa fall på gränsen till sanitär olägenhet.

Därtill ser människorna som man ser på gatan också väldigt slitna ut i allmännhet, man ser jättemånga missbrukare, hemlösa och annat löst folk som driver omkring, därtill en massa tiggare och även såklart en stor mängd potentiellt kriminella skumma typer, många skumma ungdomsgäng som står och hänger i gathörn etc.

En annan sak som jag har reagerat på är att polisen verkar ha blivit helt avtrubbade, eller så skiter dom helt enkelt i att ta tag i trafikförseelser numera.
Folk kör som om dom inte har körkort, dom kan inte trafikreglerna heller. Extremt ofta kör folk mot rött ljus, dom flesta verkar låta sina barn åka obältade i bilen, man får också vara jävligt uppmärksam hela tiden - inte ovanligt att det kommer en bil i 120 km/h mitt inne i city..
Sen kör folk som idioter på sina mopeder och vespor, full gas på både trottoarer och gator, ofta utan vare sig hjälm på huvudet eller ljus på mopeden vid mörker, helt livsfarligt!

Polisen ser ju såklart också detta med sina egna ögon, men dom bryr sig inte längre.
Dom har väl annat att syssla med antar jag.

Personligen har jag dock inget emot invandrarna, för min egen del tycker jag att dom berikar staden och ger Malmö en kontinental känsla som jag inte skulle vilja vara utan.
Senast redigerad av BAB7 2015-05-26 kl. 00:44.
Citera
2015-05-26, 02:54
Medlem
Malmo ar patraskets stad. Att fa ett jobb inom Malmo stad handlar inte om att konkurrera pa meriter utan vem man suger av och knullar eller vem man kanner. Darfor existerar korruptionen i Malmo. Ett annat exempel ar de cykelgarage som maste vara ett ett enormt fiasko. Dar man lagt ner enorma miljoner pa att bygga ett underjordiskt cykelgarage och tittar man pa den arean som ar "betal arean" dvs att man far stalla sin cykel bakom en extra grind sa star det en 20 tal cyklar...min gissning att de cyklar som star dar ar cyklar som hoer till anstallda pa Gatukontoret och deras vanner Pa den andra arean star fler cyklar men det raenner hela tiden cykeltjuvar daer sa det aer smartare att ha cykeln staendes pa annat hall. Att vara tjuv och kriminell ar riskfritt i Malmo. Man maste vara duktigt korkad for att aka fast.

Sedan ska man aven kolla pa den sk superbussen. ett enormt budget fisko eller att man kommer pa att man inte vill att taget ska en vid svang nar det ska till KOpenhamn och da bygger man en tunnel....men den verkliga anledningen ar att man ville ha ett projekt daer det slussades in lanade pengar for att bygga ett projekt som egentligen inte behovdes....for att man hade en vid svang vid Ostervarn.

Ett annat "lyft" ar alla dessa hotell som har byggts. Det har skapats en byggboom av folk som argumenterat att det behovs manga fler hotell for att man identifierat ett framtida behov. Tittar an narmare pa dessa hypermarta analytiker upptacker man sa enorma stora haal i avstampet att man undrar hur dessa "hjarnor" fatt jobben...det besvarade jag innan..i Malmo far man inte jobb via den vanliga vagen inom offentlig sektor och det ar darfor de mest korkade och korrupta drar slutsatser. Slutsatser som kommer fran folk som bott pa ett och samma staelle eller region hela sitt liv eller folk som kommer utifran men som ar kriminella som ljugit ihop sina meriter.

Om man ska flytta till Skane och Malmo?
Nej. hall dig sa langt borta fran Malmo och Skane du bara kan. ett alternativ ar att flytta till Kopenhamn men da ska du vara kompetent for i Kopenhamn konkurrerar man pa meriter och brutal intelligens. Jag brukar alltid saga at mina vanner och bekanta att aldrig branna en krona i Skane. Speciellt efter det att vi fick fragan (innan vi ens hade hunnit bestalla) vad vi skulle taenka oss betala i dricks. Vi reste oss och gick. Patrask ska fortsatta vara patrask. I deras varld ar det innovativt, smart, slugt och listigt men i alla andras dimension ar det mest bara korkade patrask som agerar pa sadant saett men det ar normen i Malmo och Skane.

Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Att bygga ett konserthus för 1,3 miljarder som egentligen skulle kostat 600 miljoner är jävligt illa, framförallt då Malmö inte är en kommun som präglas av god ekonomi:

http://www.sydsvenskan.se/sverige/sa-blev-konserthuset-malmos-dyraste-bygge/

Bränn pengarna och hoppas på att någon annan betalar...
Senast redigerad av werbung 2015-05-26 kl. 03:06.
Citera
2015-05-26, 03:19
Medlem
I ett mer realistiskt scenario sa kommer de som ar pa besok i Kopenhamn over dagen och nar de ser alla svaertingar som sexar sig och vill ha pengar sa aker de tillbaka ogonaboj och berattar vilken skitig och vidrig stad Malmo ar. Dar det draller av zigenare och ficktjuvar.

Jag tror att man pa Malmo stad totalt missbedomt turister. De som har pengar att vara turister ar smartare an de som fattar beslut ch anser vara smarta i Malmo stad och offentlig sektor. Det ar darfor man standigt misslyckas me satsningar i Malmo for att korkade och korrupta anstaller andra korkade och korrupta.

Nar man fragar nagon i ledande befattning hur de kommit fram till en slutsats kan de inte svara pa det for de inser pa en gang att de kommer att fa det hett for det ar bara de och deras "konsulter" som kommer fram till dessa korkade saker som gynnar deras polare som far alla dessa uppdrag som alltid gar over budget.

Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Mest galet i den artikeln är att Malmös nya basindustri ska vara turism.

Ska man ordna guidade turer där man får följa Mangs fotspår?

Safari i Rosengård?
Citera
2015-05-26, 04:50
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag körde runt lite i Malmö under kvällen, en sak som jag har reagerat på under den senaste tiden är att staden börjar kännas mer och mer sunkig och sliten, det är väldigt smutsigt, skit och sopor överallt, både på gator och torg men även inne på tex Mc Donalds restauranger är det väldigt skitigt, i vissa fall på gränsen till sanitär olägenhet.

Senaste miljö- och hälsotillsynen som kommunen gjorde gav ju bottenbetyg till McDonalds. Bara Max var godkända.
Citera
2015-05-26, 05:22
Medlem
Malmöstads rödgröna gör sitt yttersta för att bli av med bilismen och det blir så här bra http://m.malmo.lokaltidningen.se/p-avgifter-korkar-igen-villagator-i-bunkeflostrand-/20150522/artikler/150529877/1293. Malmö var tidigare en riktigt bra stad att köra bil i men det ändrades när de byggde om till superbussen men det är som de rödgröna vill ha det. Kaos!
Citera
2015-05-26, 09:22
Medlem
Om Malmö ska bli en turiststad bevisar det bara att folk som tagit dessa beslut har haft 180 grader fel hela tiden, något har gått fel, en total missuppfattning om läget har inträffat.
Vi behövar vakna och inse denna fatala fadäs nu, ca 15% av svenskarna har redan gjort det men det behöver bli fler.
Senast redigerad av kroppskultur 2015-05-26 kl. 09:52. Anledning: stavfel
Citera
2015-05-26, 10:08
Medlem
Det man ska observera ar att gatan som loper mellan Sodervarn och ner till Triangeln skulle vara avstangd pa prov men sa ljog Gatukontoret for butiksagarna for att fa dem att ga med pa det och sedan kom Gatukontoret pa ytterligare logner for att halla gatan stangd. Det sager en hel del om vilket hycklande patrask som jobbar pa Gatukontoret. Nar man tar en narmare titt pa vilka som jobbar pa Gatukontoret och deras cv:ar sa upptacker man att ,manga har satt upp meriter pa sitt cv som de i verkligheten inte har. Hade Malmo stad kollat upp det sa hade man inte haft inkompetent patrask, kriminella och annat slodder som jobbar dar men det kanske speglar hur det ser ut pa Malmo stad rent generellt att om man knullat sig till en tjanst sa ar det ocksa o att vara korrupt och lagga uppdrag pa sina vanner och da ar det ocksa ok att stjaela genom att ga enormt mycket over budget. Pa alla andra stallen utom inom oofentlig sektor sa far man sparken, och chefen ovanfor dig om du gar sa mycket over budget som ar norm i Malmo men i Malmo ses det som nagot positivt. Sager en hel del om Malmo stad och den enorma korruption. Man ska inte handla i Malmo eller betala skatt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Malmöstads rödgröna gör sitt yttersta för att bli av med bilismen och det blir så här bra http://m.malmo.lokaltidningen.se/p-avgifter-korkar-igen-villagator-i-bunkeflostrand-/20150522/artikler/150529877/1293. Malmö var tidigare en riktigt bra stad att köra bil i men det ändrades när de byggde om till superbussen men det är som de rödgröna vill ha det. Kaos!
Citera
2015-05-26, 10:17
Medlem
Dessa lanade miljoner gar inte till skolor dar studenterna klarar malen utan gar till problemskolorna som anda inte kommer nagonvart for att de "larare" som jobbar dar ar sa inkompetenta att de inte far jobb nagonannanstans. Att vara larare innebar ingenting speciellt nar man kommer in pa 0.1 HP.

Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Senaste skattehöjningen räcker inte - ytterligare statliga bidrag till det svarta hålet.

"Kommunen satsar 13 miljoner kronor extra på utbyggnad av skolor och förskolor. Ytterligare 13 miljoner får grundskolenämnden, gymnasie- och vuxenutbildningsnämnden samt förskolenämnden dela på för att förstärka verksamheten. Det ska jämföras med de cirka sju miljarder kronor som dessa tre nämnder omsätter.

De tilldelade pengarna är också småpengar jämfört med vad nämnderna har bett om. Grundskolenämnden bedömer till exempel att de behöver 15 miljoner kronor extra för att ta emot alla nyanlända elever på ett bra sätt. Totalt sett önskar nämnderna cirka 300 miljoner kronor i förstärkning nästa år.

De extra pengarna i årets budget kommer istället mest från statliga satsningar."

http://www.hd.se/nyheter/skane/2015/05/25/statliga-pengar-ska-radda-malmos-skolsatsningar/
Citera
2015-05-26, 10:34
Medlem
Nasta gang du ar i Malmo. Rekommenderar jag att du tar dig till Seved. Stall dig pa Jespersgatan eller Rasmusgatan. Om du inte blir trakasserad for att du inte bor dar eller for att du ar vit sa ar det ett under eller sa ar svartingarna som skriker at en vad man har dar att gora pa haktet over dagen. Ar du i Malmo over helgen. Stall dig pa Sodervarn en fredag, fredag eftermiddag. Om du inte blir bespottad, far hoera svordomar pa arabiska och att det viftas med langfinger at ditt hall fran passerande bilar med muslimer da ar det konstigt. Sodervarn ar ocksa platsen dar de mest aggressiva zigenarna haller till. Om du vill bli bestulen pa din planbok sa ska du ga till Mollevangstorget dar bulgariska och rumanska zigenare opererar.

Malmo hogskola. Denna Z-klass hogskola som ar en av de fa som inte anvander sig av Urkund. Fick hoera om hur en grupp studenter fick tag pa ett Excelblad och var analfabeter att de kopierade informationen med 45 graders forskjutning. Det var ratt svar men informationen var i fel celler och man kunde se vilka som hade fuskat. Det ar en spegling av hur det ser ut i Malmo. Anledningen till att det ser ut som det gor ar att malmos politiker ar korrupta och for att de finns sa enormt mycket med patrask i Malmo. Alla problem sopas under mattan eller sa anser man att mangfald ar bra pa alla saett. Allt at alla, for att det har alltid funnits pengar men de pengarna maste tas fran nagons pension, fran nagons larartimmar, fran nagons vardinrattning och de pengarna tas fran de omradena dar folk betalar skatt eller dar det bor gamla som inte forstar att man ska rosta bort politiker som anser att mangfald ar bra eller som jobbar for mangfald.

Citat:
Ursprungligen postat av haringetliv
Har varit nere i Malmö ett par gånger genom åren och för att vara etnisk svensk så kan jag säga såhär: Att känna sig som en främling i sitt eget land och i en svensk stad med religiöst våld, det är oerhört sorgligt. Så länge det mångkulturella experimentet fortgår så är också det här vi kommer få mer av i framtiden. .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in