Citat:
Ursprungligen postat av
MrChow
Men på det stora hela så är det givetvis mycket bättre att hjälpa ett 7-årigt somaliskt barn än en 55-åring från samma land! 55-åringen bör hjälpas på plats.
Nu skrev du i ett annat inlägg att alla ska hjälpas på plats. Men för de andra som tycker att det är en bra ide att låta barn få stanna i Sverige pga att det är synd om dem så kan man ju undra om vi ska ta hit alla hundratals miljoner barn i Afrika, Asien, och Mellanöstern som det är lika synd om?
Har ni sett barn leta mat på en soptipp i Indien? Det har jag, det var inget upplyftande. Varför är det barnet värt noll kronor för oss, medan ett annat "barn" som haft råd att ta sig till Sverige tydligen är värt en miljon om året?
Citat:
Ursprungligen postat av
Binary
Jag ser positivt på detta. Se det som en avislamisering på sikt. När fler muslimska barn uppfostras inom ramarna för vår kultur blir det ju färre potentiella jihadister i världen.
Så nu ska du ta barnen från deras föräldrar och tvångsuppfostra dom i en främmande kultur? Är du nazist? Ska mödrarna tvångssteriliseras också? Har din ondska inga gränser?
Citat:
Ursprungligen postat av
Binary
Vi måste jobba på flera sätt samtidigt, och detta är ett sådant sätt som kan hjälpa om vi förvaltar integrationen på ett bra sätt.
Kostnaderna kan vi ta. Vi lever i ett rikt land. Svenskar sparar mer än någonsin och Riksbanken gör allt de kan nu för att få fart på ekonomin.
Sveriges BNP är 3 900 miljarder om året. Även om vi spenderade varenda krona som finns i landet så räcker det inte för att lösa alla problem i världen. Vi måste alltså prioritera noggrant så att vår hjälp gör mest nytta.
Varje krona som inte läggs där den behövs mest är en stöld från de svagaste. Hur kan det vara bättre att lägga vår sista miljon på att hjälpa en person i Sverige, jämfört med tusen personer i tredje världen?
Istället för att försöka hjälpa så många som möjligt så vill du satsa på specialprojekt bara för att reta upp dina politiska motståndare.
Är du ond på riktigt, eller bara korkad?
Edit: Du kan ju vara ett troll också, men det tror jag faktiskt inte. Jag lutar åt att du bara har en satans otur när du tänker.