2015-05-16, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Läs mitt inlägg igen. Försök att förstå innebörden i texten.

Och även om jag uttryckligen inte förstår det du skriver, och ber dig
förklara, så tänker du inte göra det?
Citera
2015-05-16, 18:56
Medlem
Undrar hur Jan Helin reagerar om det nästa gång står 8 personer i burka utanför dörren?
Citera
2015-05-16, 19:13
Medlem
RadioDDR1s avatar
När jag såg klippet trodde jag att Nordisk Ungdom skulle tårta Jan Helin men allt de gjorde var att ställa några oskyldiga frågor om vänsterextremism. Avpixlat uppmanade ju privatpersoner för något år sen att hembesöka journalister och fråga ut dem och denna aktion från Nordisk Ungdom verkar vara en del av den utvecklingen. Vi finns alla på Ratsit, om inte är Sverige så litet att det är lätt att få fram var du bor ändå. Vill Jan Helin slippa detta så kan han skaffa ett par Rottweilers och taggtråd, men då undrar jag vad Jannes grannar ska tycka om han bunkrar in sig i deras fina område. Och vad ska han då tycka om sig själv?
Citera
2015-05-16, 19:33
Medlem
Granskning Sverige har ett reportage om detta.

https://www.youtube.com/watch?t=98&v=iqwwoTf2ThY

Jag kommer ihåg när statsminister Reinfeldt åkte till Helin för att diskutera "kvalitetsjournalistik". Inte tvärtom som det borde vara i en demokrati.
Citera
2015-05-16, 19:33
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
När jag såg klippet trodde jag att Nordisk Ungdom skulle tårta Jan Helin men allt de gjorde var att ställa några oskyldiga frågor om vänsterextremism. Avpixlat uppmanade ju privatpersoner för något år sen att hembesöka journalister och fråga ut dem och denna aktion från Nordisk Ungdom verkar vara en del av den utvecklingen. Vi finns alla på Ratsit, om inte är Sverige så litet att det är lätt att få fram var du bor ändå. Vill Jan Helin slippa detta så kan han skaffa ett par Rottweilers och taggtråd, men då undrar jag vad Jannes grannar ska tycka om han bunkrar in sig i deras fina område. Och vad ska han då tycka om sig själv?

Han borde ju brinna för att diskutera ämnet. Men, nej. Det är enklare att köpa en tiomiljonersvilla i Äppelviken och sedan bara undvika jobbiga frågor. Så det kan bli... Så kan det bli... Så är det...
Citera
2015-05-16, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Förekommer skottlossning i Bromma? I Äppelviken är det i alla fall lugnt och skönt.

Om jag bodde granne med honom skulle jag nog bli lite illa till mods. Husen ligger så pass nära varandra att eld är mycket svår att begränsa om det blåser. Däremot tror jag knappast det finns någon som är så väck att den skulle göra det men jag trodde inte heller det fanns en norrman som skulle skjuta 70 SSU.

Alla människor som sprider hat mot olik-tänkande/olik-troende borde besinna sig för rätt vad det är drabbas de själva.

http://staden.arkitekt.se/wp-content/uploads/2014/08/tillberg.jpg
Citera
2015-05-16, 19:48
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Tyvärr håller jag med Helin går segrande ur detta. Blir känslan av "dräng-grabbarna" på otillåtet besök hos fint folk. De blir raskt och effektivt avspisade.

Håller inte med om den slutsatsen. Han känns oärlig. Varför känner Helin att han behöver fotografera? Hur svårt hade det varit att bjuda på kaffe och diskutera frågan i några minuter?
Citera
2015-05-16, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Undrar hur Jan Helin reagerar om det nästa gång står 8 personer i burka utanför dörren?

Han säger ni läser väl aftonbladet ?
Senast redigerad av ascheberg 2015-05-16 kl. 20:01.
Citera
2015-05-16, 20:01
Medlem
BackOnCracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Kanske därför att hans bostadsadress inte har läckt ut ännu?

Hur svårt är det att hitta Thomas Mattsson?

Han har inga skyddade personuppgifter direkt. Det är bara Jan Helin som har det.

Thomas Mattsson huserar på Kungsholmen på Franzéngatan 46.
Citera
2015-05-16, 20:02
Medlem
BackOnCracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Tycker Jan Helins reaktion är helt rationell faktiskt.

Han uppfattar troligen NU som en nazistisk organisation han är rädd för (han är väl dessutom jude va?)

Han dokumenterar personerna som våldgästar hans hem för att ha som bevisning om han skulle bli utsatt för något brott (vilket han troligen ansåg sannolikt).

Han visade sig inte ett dugg rädd utan stod på sig rätt bra och handlade på ett perfekt sätt som man skall göra om man känner sig hotad.

Av allt att dömma är jag övertygad om att han har övervakningskameror på sin gård.
Troligen även snabblarm till polisen.

Kan tillägga att jag INTE läser aftonbladet, då jag hatar den tidningen.
Är ingen anhängare av varken Helin eller NU.

Jan Helin är svensk med åländskt påbrå. Inte jude mig veterligen.
Citera
2015-05-16, 20:09
Medlem
Abattoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnknownAwareness
Top kek.
>Vi tycker det är fel att gå hem till folk, därför går vi hem till folk

Jättebra, verkligen.

Den här inställningen förundrar mig faktiskt. Här har vi en av Sveriges största maktinstitutioner, med hela etablissemanget bakom sig - som på alla sätt svinar, ljuger, bedrar, hycklar och samtidigt hänger ut vanligt folk som inte är regimtrogna för att skrämma andra helt vanliga människor till självcensur. Mot vad? Några ungdomar med skandinavisk identitetsåskådning (tydligen väldigt farligt att gilla att vara från Norden), i grund och botten helt harmlösa och fullständigt ofarliga, med några kritiska frågor att ställa till en ansvarig. Enda sättet att faktiskt få möjligheten till att ställa en kritisk fråga för dessa individer är att utföra ett hembesök. En metod sanktionerad av Helin. Så, för att uttrycka mig burdust: vad fan är problemet?

Ni journalister borde inse att vanligt folk faktiskt vill se er dö.
Citera
2015-05-16, 20:14
Medlem
nidbilds avatar
Konsten att vara politiskt korrekt

http://youtu.be/MDnah0vH2Wg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem