2015-05-15, 23:25
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
Enligt Marca har De Gea accepterat ett sexårskontrakt från R Madrid.

Casillas ersättare både i landslaget och klubblaget med andra ord. Var hamnar Iker?
2015-05-16, 00:27
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Casillas ersättare både i landslaget och klubblaget med andra ord. Var hamnar Iker?

Enligt Marca blir han kvar, eller rättare, han får stanna om han vill. Marca uppger att det är Keylor Navas som får lämna
2015-05-16, 00:40
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Arsenal sags det, men vill att RM betalar kontraktet for att bli av med honom
2015-05-16, 06:35
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Arsenal sags det, men vill att RM betalar kontraktet for att bli av med honom

Jag tror inte det är otänkbart faktiskt. Szcz har inte presterat som förväntat och spelar nu inte alls, men Ospina köptes trots allt som andranamn. Casillas ses väl idag som en föredetting men han är ju bara 33 trots allt så han borde egentligen vara på toppen av sin förmåga nu. Han var ju jävligt bra förr så vem vet ett klubbyte, nystart och komma bort från allting runt Real Madrid skulle nog göra honom gott. Därtill har ju Wenger har en förmåga att få fart på spelare av genuin kvalitet.

Om man får honom billigt så kan jag tycka att det kan vara värt en chansning och låta honom konkurrera med Ospina samtidigt som polacken skickas på lån tills man börjar se ordentlig utveckling. Funkar det, kan det bli jävligt bra, och funkar det inte så är det ingen katastrof med ett kortare kontrakt och liten investering.

Arsenal skulle nog dock gärna plocka Cech i första hand, men sannolikheten att Mourinho säljer till en rival är nog exakt noll. Så man kommer bara plocka en målvakt om en chans på ett bra namn råkar uppenbara sig och Wenger tror på personen, annars kan man lika gärna fortsätta med Ospina. Det är förstås helt möjligt att även Wenger anser att Casillas är slut, och då får vi väl lita på hans omdöme, det är ju sånt han är bra på.
Senast redigerad av zizacon 2015-05-16 kl. 06:42.
2015-05-16, 07:48
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Arsenal skulle nog dock gärna plocka Cech i första hand, men sannolikheten att Mourinho säljer till en rival är nog exakt noll. Så man kommer bara plocka en målvakt om en chans på ett bra namn råkar uppenbara sig och Wenger tror på personen, annars kan man lika gärna fortsätta med Ospina. Det är förstås helt möjligt att även Wenger anser att Casillas är slut, och då får vi väl lita på hans omdöme, det är ju sånt han är bra på.

När Mata såldes till united sa Mou att han har inga problem att sälja till en rival, dessutom ska Cech ha sagt att han föredrar att stanna i London.
2015-05-16, 09:12
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
När Mata såldes till united sa Mou att han har inga problem att sälja till en rival, dessutom ska Cech ha sagt att han föredrar att stanna i London.

När Mata såldes så var United ingen direkt rival och när har Cech sagt att han föredrar att stanna i London? Känns ju som något som någon antar bara..Har aldrig sett ett sådant citat men har du ett så presentera det gärna..
2015-05-16, 10:18
Medlem
ischs avatar
De Gea är kört... vilket känns jävla tråkigt och jag känner mig besviken. Dels hade jag hoppats på att han skulle stanna och bli en legend men även att han väljer efter det förtroende han fått av klubben sedan han kom.
2015-05-16, 13:17
Medlem
MentosFruitcores avatar
Vilken målvakt planerar Man U ersätta DDG med om det blir av? LLoris känns som det rimligaste alternativet. Hyfsat ung, har gjort en grym säsong och har flera år av PL-erfarenhet. Cech i andra hand kanske? Vilka rykten är det som går?
2015-05-16, 13:18
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Vilken målvakt planerar Man U ersätta DDG med om det blir av? LLoris känns som det rimligaste alternativet. Hyfsat ung, har gjort en grym säsong och har flera år av PL-erfarenhet. Cech i andra hand kanske? Vilka rykten är det som går?

Rykten Samir H från Inter, Cech och Lloris.
2015-05-16, 13:56
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore

Alt att man kör på Valdés under en övergångsperiod då han redan är i klubben och har, högst troligen, LvGs förtroende.
2015-05-16, 14:27
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Enligt Marca blir han kvar, eller rättare, han får stanna om han vill. Marca uppger att det är Keylor Navas som får lämna

Nej. Enligt Marca vill att Iker lämnar. I alla fall om min spanska inte sviker mig.

http://www.marca.com/2015/05/16/futbol/equipos/real_madrid/1431771160.html
2015-05-16, 14:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Nej. Enligt Marca vill att Iker lämnar. I alla fall om min spanska inte sviker mig.

http://www.marca.com/2015/05/16/futbol/equipos/real_madrid/1431771160.html
Citat:
El club prefiere la salida de Iker, que quiere seguir
"Klubben föredrar att Iker, som vill stanna, lämnar"

Med andra ord, din spanska sviker dig inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in