2015-05-14, 16:38
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Vill inte försvara Helin nu men vem hade inte varit nervös när flera främmande män kom och knackade på? Sen skäms han säkert för han vet själv vilken hycklare han är.

Sant, det hade nog de flesta varit och man har ju sett när Expressen och Aftonbladet konfronterar folk att de blir nervösa. Just därför kanske det är nyttigt att Helin själv får veta hur det känns. Kanske kan det innebära att de ändrar på sina arbetsmetoder, det är nog att hoppas på för mycket dock.
Citera
2015-05-14, 16:45
Medlem
ReiseReises avatar
Forlat men vilka ar dessa Nordisk Ungdom? Ar det nagon syster forening till SDU? Varfor springer de runt och ska framfora saker om SD? Jag har svart att tro att SD skulle gilla detta, varfor sager de ingenting?
Citera
2015-05-14, 16:53
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Forlat men vilka ar dessa Nordisk Ungdom? Ar det nagon syster forening till SDU? Varfor springer de runt och ska framfora saker om SD? Jag har svart att tro att SD skulle gilla detta, varfor sager de ingenting?

Paula Bieler har tagit avstånd. Jag misstänker att sd som parti också kommer göra det om de får frågan.
Citera
2015-05-14, 16:56
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Paula Bieler har tagit avstånd. Jag misstänker att sd som parti också kommer göra det om de får frågan.

Kollade vidare pa deras bilder pa Facebook, nagon som hade kontakt med Mattias Karlsson vilket inte var uppskattat i NU?

Om de inte har nagon smahorighet med SD och till och med forkastas av SD, varfor springer de runt och ska framfora SD's tal?

Delar man samma vardegrund eller har Nordisk Ungdom en annan agenda an SD?
Citera
2015-05-14, 16:58
Medlem
Självklart är det inte OK att Aftonbladet söker upp folk i sina hem eller samarbetar med RG...

Lika lite är det OK att nordisk ungdom söker upp Jan Helin i hans hem för att konfrontera honom.
Jag förstår att han blir nervös, det skulle varje vettig människa bli om någon helt främmande kom och knackade på för att ställa märkliga frågor.

Det är inte med sådana här metoder man ska visa att andra gör fel..
Citera
2015-05-14, 16:58
Medlem
Bonham48s avatar
Mycket bra.

Nu kanske Jan Helin med anställda tänker efter en extra gång nästa gång dom vill göra ett oanmält hembesök, "Det finns en risk att jag själv kommer få hembesök om jag åker till Jimmie nu" etc.
Citera
2015-05-14, 17:05
Medlem
Citat:

Min gissning är att NU har mer gemensamt med SvP än SD.
Citera
2015-05-14, 17:11
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Effekten är alltså att NU-nissarna i och med inslaget avsagt sig all trovärdighet i sin kritik av att kvällstidningarna söker upp personer i deras hem för att ställa frågor.
De gör samma sak själva.
Det gäller för övrigt även alla hycklare i tråden.

Då är det alltså samma hyckleri att fängsla någon som frihetsberövat någon annan? Wow, hela vårt rättsväsende är ett stort hyckleri. Bra resonemang du har där. Verkar som att Oisan själv har lärt dig.
Citera
2015-05-14, 17:17
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Nordisk Ungdom står på skandinavernas sida. Såhär säger de själva:

"Drömmen om Skandinavien
Danskar, norrmän, svenskar och deras ättlingar är ett folk – det skandinaviska. Vi talar ett språk, vi delar en kultur, vi utgör en etnicitet och vi förenas av en gemensam framtid. Det skandinaviska folket är inte kopplat till någon statsbildning utan kan fritt definiera sitt eget sammanhang. Vem som är skandinav har inte med medborgarskap att göra utan det handlar istället om en identitet sprungen ur ett gemensamt förflutet. Vi är ett skandinaviskt folk och det är för skandinaverna vi kämpar!

Idégrund
Vi står på skandinavernas sida.
Vi strävar efter kärlek, ärlighet och idealism.
Vi vill ha ett samhälle baserat på naturliga gemenskaper som familjen och folket. Här finns den kärlek och struktur som är nödvändig för ett gott liv. I det skandinaviska finner vi en gemensam etnicitet, kultur och framtid – vår identitet.

Vi vill att beslut ska flyttas dit de hör hemma, till dem som berörs. En radikal decentralisering och ett tydliggörande av personen bakom beslutet är nödvändig. Det lokala och nära är en förutsättning för ett samhälle baserat på ärlighet.

Livet har mer att erbjuda än ett tomt konsumtionssamhälle. Europa bär på ett traditionellt ideal om en bättre människa, vilken strävar mot något högre istället för sin egen vinning; en idealistisk människa som kämpar för Europas frihet."
http://nordiskungdom.com/

Låter bra tycker jag.
Citera
2015-05-14, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Min gissning är att NU har mer gemensamt med SvP än SD.

Nja. SvP är allt för extrema.
Senast redigerad av Njor 2015-05-14 kl. 17:21.
Citera
2015-05-14, 17:28
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germangestalt
Nordisk Ungdom står på skandinavernas sida. Såhär säger de själva:

"Drömmen om Skandinavien
Danskar, norrmän, svenskar och deras ättlingar är ett folk – det skandinaviska. Vi talar ett språk, vi delar en kultur, vi utgör en etnicitet och vi förenas av en gemensam framtid. Det skandinaviska folket är inte kopplat till någon statsbildning utan kan fritt definiera sitt eget sammanhang. Vem som är skandinav har inte med medborgarskap att göra utan det handlar istället om en identitet sprungen ur ett gemensamt förflutet. Vi är ett skandinaviskt folk och det är för skandinaverna vi kämpar!

Idégrund
Vi står på skandinavernas sida.
Vi strävar efter kärlek, ärlighet och idealism.
Vi vill ha ett samhälle baserat på naturliga gemenskaper som familjen och folket. Här finns den kärlek och struktur som är nödvändig för ett gott liv. I det skandinaviska finner vi en gemensam etnicitet, kultur och framtid – vår identitet.

Vi vill att beslut ska flyttas dit de hör hemma, till dem som berörs. En radikal decentralisering och ett tydliggörande av personen bakom beslutet är nödvändig. Det lokala och nära är en förutsättning för ett samhälle baserat på ärlighet.

Livet har mer att erbjuda än ett tomt konsumtionssamhälle. Europa bär på ett traditionellt ideal om en bättre människa, vilken strävar mot något högre istället för sin egen vinning; en idealistisk människa som kämpar för Europas frihet."
http://nordiskungdom.com/

Låter bra tycker jag.

Det dar sager mig ingenting. Endast en typisk inledning med vackra oskyldiga ord. Svara istallet pa om de ligger ihop med SD eller narmare SvP i sitt ideal.
Citera
2015-05-14, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Njor
Nja. SvP är allt för extrema.

Enligt wikipedia är NU en ungdomsorganisation inom vit makt-rörelsen med fascism, etnopluralism och nazism som politiska ideologier.

Även Expo kategoriserar NU som en nazistisk och högerextrem aktivistorganisation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in