2015-05-12, 14:36
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qesmer
Ahh du är en av de där som anser att jämlikhet skapas genom att kvinnor
får behålla de fördelar de har i samhället, men inte får ha några nackdelar.

Ett smyginförande av bättre villkor för kvinnor än för män?

Nu vet jag inte om jag har varit i slagsmål sedan mellanstadiet, men skulle en
person försätta mig i en situation där jag behöver freda mig med våld så har jag
inga betänkligheter alls att slå bara för att mottagaren är en kvinna och inte en man.

Nejdå alldeles tvärt om! Kvinnor får alldeles för många fördelar för att dom är just kvinnor och anser sig förfördelade. Exempelvis så är kvotering bland det jävligaste som finns.
Citera
2015-05-12, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Glöm inte att 16-åringen i det här fallet inte är någon liten tjej utan en storväxt tjej på 179 cm och kanske 80-90 kg. Delvis förståligt att någon som blir attackerad och kanske dessutom är mindre än henne till slut tröttnar på att få ta emot provokationer och lättare fysiskt våld och till slut ger igen med samma mynt alternativt att man slår i rent självförsvar.

Självklart skall man inte slå tjejer, men när någon säger "16-årig tjej" kan det vara allt från transa, en smnkad pojke med långt hår, en späd flicka på 150 cm och 40 kg, eller då som i detta fallet en stor tjej som är av manlig normalstorlek både till längd och vikt. Tycker det borde lyftas fram lite mer i tråden än det tidigare gjorts då det delvis kan förklara varför "GM" agerade som han gjorde.

Kanske värt att tillägga att den storvuxna tjejen i det här fallet även har tränat boxning. Vet inte om hon lagt av med det numera dock.
Citera
2015-05-12, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Nejdå alldeles tvärt om! Kvinnor får alldeles för många fördelar för att dom är just kvinnor och anser sig förfördelade. Exempelvis så är kvotering bland det jävligaste som finns.

Det luktar kränkt vit man! Har du varit kvinna så du vet hur det är att vara det? Eller hur menar du med ditt inlägg? Påstår man att kvinnor är förfördelade så lider man uppenbart av vanföreställningar! Säg det du tycker istället! Du tycker att kvinnor ska hålla sig på mattan och att män ska ha rätt att slå kvinnor om de känner för det. Du tycker att det är rätt och riktigt att Johanna blev misshandlad.

Du kanske skulle gå med i IS. Där skulle du passa perfekt eftersom det ingår i deras satanist-tro att både misshandla och våldta kvinnor. Skulle passa dig perfekt! Skulle väl också vara det enda tillfället för dig att få doppa veken. Uppenbart att du är sexuellt frustrerad!
Citera
2015-05-13, 11:47
Bannlyst
Det där är väl inte blåtiror utan smink?

Nåväl, tror inte att hon är helt oskyldig till händelsen.
Valborg och blivit misshandlad för "sina åsikter och läggning"... Vem fan ventilerar sina åsikter på valborg när det är fest?

Hade velat höra debatten. Kan tänka mig att man då skulle förstå varför hon åkte på stryk. Kan även tänka mig att det var därför ingen ingrep, tror inte att det var någon som ville ha henne där efter hon ventilerat sina "känslor".
Citera
2015-05-13, 18:16
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det luktar kränkt vit man! Har du varit kvinna så du vet hur det är att vara det? Eller hur menar du med ditt inlägg? Påstår man att kvinnor är förfördelade så lider man uppenbart av vanföreställningar! Säg det du tycker istället! Du tycker att kvinnor ska hålla sig på mattan och att män ska ha rätt att slå kvinnor om de känner för det. Du tycker att det är rätt och riktigt att Johanna blev misshandlad.

Du kanske skulle gå med i IS. Där skulle du passa perfekt eftersom det ingår i deras satanist-tro att både misshandla och våldta kvinnor. Skulle passa dig perfekt! Skulle väl också vara det enda tillfället för dig att få doppa veken. Uppenbart att du är sexuellt frustrerad!

Om apan uppträtt som några påstår så ha hon definitivt samlat ihop till en smäll. Men nu är det inte klarlagt om det var någon misshandel överhuvudtaget. Personligen tror jag att det är bara svammel.

Nej, jag har tvärtemot ett ganska rikligt sexliv vilket du inte verkar ha då du drar igång som en riktig genushäxa som aldrig fått njuta av ordentligt med kuk.
Citera
2015-05-13, 20:19
Medlem
Etnicitet på gärningsmännen skulle vara intressant.
Citera
2015-05-13, 20:19
Medlem
Citat:
Om apan uppträtt som några påstår så ha hon definitivt samlat ihop till en smäll. Men nu är det inte klarlagt om det var någon misshandel överhuvudtaget. Personligen tror jag att det är bara svammel.

Nej, jag har tvärtemot ett ganska rikligt sexliv vilket du inte verkar ha då du drar igång som en riktig genushäxa som aldrig fått njuta av ordentligt med kuk.

Att hon fått en smäll får nog anses vara klarlagt, om inte annat så verkar hon ha blött näsblod rätt kraftigt. Däremot är det inte klarlagt dom det som påstås här i forumet är sant eller inte, anonyma personer på flashback kan knappast anses vara pålitliga källor.
Citera
2015-05-13, 20:25
Bannlyst
Visst kan smink dölja, men kan de dölja såhär väl? https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10203307441841589&set=a.13111920746 65.43043.1676545580&type=1&theater
Citera
2015-05-13, 20:26
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Att hon fått en smäll får nog anses vara klarlagt, om inte annat så verkar hon ha blött näsblod rätt kraftigt. Däremot är det inte klarlagt dom det som påstås här i forumet är sant eller inte, anonyma personer på flashback kan knappast anses vara pålitliga källor.

Nej, det är just det vi inte vet.
Citera
2015-05-13, 21:56
Medlem
Citat:
Nej, det är just det vi inte vet.

Du menar alltså att hon blött näsblod utan någon form av yttre påverkan? Annars så kan man nog konstatera att någon form av smäll krävs, hur den åstadkommits har jag inte uttalat mig om. Dock kan man konstatera att det som "påståtts" i denna tråd endast kommer från anonyma konton från flashback...
Citera
2015-05-14, 00:01
Medlem
Nog kan vi alla se att något hänt flickan. Sedan om hon ramlat fått spö eller annat, verkar ju vara underordnat för vissa kommentatorer.

Jag tror inte heller på hennes historia. Men folk som skriver att det är rätt att hon fick spö pga att hon är fet, feminist eller lesbisk, kan ju inte vara friska.

Hon är 16 år, vi har alla varit där. Man ville vara någon.
Citera
2015-05-14, 00:24
Medlem
En gång för 10 år sedan var jag 16. Även om jag oftast ansåg mig själv vara något då... så skäms jag som fan hur jag betedde mig. Samma gäller nog typ alla hör i den åldern. Hormoner. Mobbning. Wannabees. Typ vem är jag? Vad vill jag med mitt liv. Spontana korkade beslut. Fjortis fylla. Stor i käften. Speciellt på fylla. Minnesluckor. Kassa beslut. Hur mycket dumt och fel gjorde ni i den åldern? Skulle ni vilja få de korkade sakerna uthängda på nätet? Vad som än hänt nu. Hon är 16 år. Befinner sig i en väldig fas i livet, alkohol. Mindreårig. hon är för fan bara barnet. Låt henne vara. Jag kan inte tänka mig att hennes mamma som godkände artikeln kunde föreställa något sånt här... och av vuxna människor :-/ rätt tragiska.. ni alltså
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in