2015-05-12, 23:49
Medlem
Robinbobbaans avatar
Gokväll!

Har en härligt liten skoluppgift tills den 27 maj, och det är ej något grupparbete så det måste fortfarande vara "hyfsat litet".

Men till frågan, vad ska jag göra, är det någon som har en bra idé??
Punkterna som måste finnas med i denna sida är:

* Inloggning, dvs man det skall finnas olika funktionalitet beroende på om man är inloggad eller inte.
* En design som skiljer sig från standard (Inte använda boostrap-themes)
* Olika användarroller, dvs olika funktionalitet för olika användare.
* Integration med ett annat system (denna punkt kommer jag lösa genom att jobba mot ett API)

Visst, jag kan göra en simpel liten blogg med alla dessa små funktioner, men jag skulle vilja göra något litet större, eller något som är lite roligare att göra om inte annat, en blogg har jag gjort förut.

Förövrigt ska det skrivas i ASP.NET MVC-Razor.

Har ni några idéer så posta dem gärna, uppskattas väldigt mycket!

Tack!
Citera
2015-05-12, 23:55
Medlem
internetpolisens avatar
Gör en enkel "Online Workspace" med kanske bara en kalender som kan editeras olika mycket beroende på användarstatus.
Eller en avancerad:
https://www.box.com/en_GB/business/project-management/
Citera
2015-05-13, 00:03
Medlem
mirandakerrs avatar
Kan du inte göra ett forum, typ som stylesearch? Eller något liknande dayviews där man kan logga in, kolla andras bilder, kommentera, skicka meddelanden? Något liknande imgur ( bildvisningssida) eller kamrat?

Eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2015-05-13, 00:05
Medlem
Robinbobbaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr
Kan du inte göra ett forum, typ som stylesearch? Eller något liknande dayviews där man kan logga in, kolla andras bilder, kommentera, skicka meddelanden? Något liknande imgur ( bildvisningssida) eller kamrat?

Eller är jag helt ute och cyklar?

Du är absolut inte helt ute och cyklar, ända problemet där är det med tid, det är ganska mycket att göra, men absolut, tack!
Citera
2015-05-13, 00:08
Medlem
EulersIdentitets avatar
En e-handelssida kanske vore nåt? Kunder är en användargrupp, sen har du en annan för att lägga upp varor, hantera supportärenden och annat. Du kan knyta den till facebook där man kanske kan gilla produkter eller skryta om sina köp. Får du tråkigt kan du bygga den kring försäljning av olika sorters potatis eller något annat intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in