Citat:
Ursprungligen postat av
jamtlandoffroad
Måste bara kommentera lite kring bedragerskan "feta Marie"
det sägs att en kille hon lurat av pengar stötte på henne på stan, han gick fram för att kräva tillbaka sina pengar, efter ett tags diskussion slutade det med att han lånade ut några hundra ytterligare...
Hon skulle fan kunnat sälja sand i Sahara.
Tänk vad hon skulle kunnat lura åt sig om hon inte varit så fet
Sen så vet jag att hennes föräldrar tagit emot skumma pengar för hennes räkning medans hon satt inlåst, men hon kan mycket väl lurat även dem om var pengarna kom ifrån.
En gång för många år sedan så träffade jag på bedragerskan Marie i de centrala delarna av stan.
Jag kände till vem hon var och vilken typ av bedrägeriverksamhet hon ägnade sig åt, men hon visste inte att jag visste vem hon var.
Där på gatan, mitt på ljusa dagen, stod hon och grät för fulla muggar när jag närmade mig. Det var stort skådespeleri när hon vände sig till mig och till synes förtvivlad spelade ut hela registret och mycket inlevelsefullt berättade om den tragedi hon plötsligt drabbats av. Oerhört gråtmild och inställsam bad hon mig att hjälpa henne ur det trångmål hon hamnat i genom att låna henne en summa pengar....pengar som jag givetvis skulle få tillbaka tämligen omgående, enligt henne.
Jag lyssnade tålmodigt till hennes fantastiska utläggning och spelade med i hennes teater genom att inledningsvis agera som om jag trodde på hennes sagor. Jag kunde faktiskt ana triumfen i hennes ögon när jag plockade fram plånboken och agerade som om jag var på väg att gå henne till viljes och ge henne pengar....men då sade jag istället till henne att jag visste vem hon var, och vilka bedrägerier hon ägnade sig åt och att hon inte skulle få en spänn av mig! Och att hon borde skämmas.
Det intressanta i det läget var Maries reaktion. Från att ha varit ett gråtande ödmjukt offer, förvandlades hon på en sekund till en mycket agressiv och arg kvinna som fräste och skrek okvädningsord till mig. Oerhört ilsken blev hon.