2015-05-08, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Du får ju nästan be honom komma in här och ge sin historia också. Det börjar hända saker nu.

Jag undrar lite om hennes foton från Facebook där hon är helt nedblodad kan användas som bevis mot din vän att hon faktiskt blödde om han säger att hon inte gjorde det?
hennes foton på Facebook är inte ifrån det som hände i tanto, jag vet att hon inte blödde när hon gick. Hon kröp inte, hon ringde polis själv, hennes syster som argumenterar för johannas sak beklandrar jag inte heller men hon va inte där! det finns så många vittnen till det här och efter rättegång så finns det inte en chans att någon åker på misshandel
Citera
2015-05-08, 13:38
Medlem
flingaroos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whadeewhoo
.... borde hon inte ha en nametag på armen som visar att hon är patient på sjukhuset?
Det är ju någonting dom gör ganska så direkt.
mig veterligen får man bara ett plastarmband om man blir inlagd, tror inte att näsblod är en giltig anledning för övernattning (oavsett hur mycket man gråter och "blöder" ).
Citera
2015-05-08, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SliskErn
hennes foton på Facebook är inte ifrån det som hände i tanto, jag vet att hon inte blödde när hon gick. Hon kröp inte, hon ringde polis själv, hennes syster som argumenterar för johannas sak beklandrar jag inte heller men hon va inte där! det finns så många vittnen till det här och efter rättegång så finns det inte en chans att någon åker på misshandel
Nu spekulerar jag men jag tvivlar på att det väcks något åtal. Om du inte blåljuger för oss så är de sammantagna vittnesuppgifterna knappast någon slam dunk för åklagaren.

Verkade hon enligt dig påverkad?
Citera
2015-05-08, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Nu spekulerar jag men jag tvivlar på att det väcks något åtal. Om du inte blåljuger för oss så är de sammantagna vittnesuppgifterna knappast någon slam dunk för åklagaren.

Verkade hon enligt dig påverkad?
Jag ljuger inte och åklagaren vet inte att hon ljuger, den enda jag kan tänka mig kommer vittna för Johanna är då hennes kompis som va där.
Jag skulle säga utifrån min egen åsikt att hon inte bara va påverkad av alkohol men jag kan inte säga med säkerhet för jag va själv lite på lyset!
Citera
2015-05-08, 14:41
Medlem
Huccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banjoduell
Det här är helt absurt.
En tjej hävdar att hon har blivit misshandlad pga sin läggning och lägger upp en bild på sig själv där hon är rätt ordentligt nedblodad. Eftersom hon är feminist startas genast en häxjakt på Flashback där i princip alla bestämmer sig för att hon ljuger eftersom det är teaterblod och hon hade nog ramlat iaf och VAR det så att hon blev misshandlad förtjänade hon det ändå.

Jag fattar inte. Det finns en polisanmälan. Det finns en bild som uppenbarligen inte är tagen hemma och rätt sannolikt på ett sjukhus. Det finns en artikel där hon sitter bredvid sin mamma (är hon medkonspiratör?). Vad fan behövs mer?

Läs detta inlägg jag postade tidigare i tråden:

Citat:
Jag måste säga att du är väldigt korkad om du tror att de flesta av oss sitter och kritiserar hennes berättelse i tron om att allting är en enda stor lögn. Naturligtvis har någonting skett, men förmodligen inte i närheten av vad stackars feminist-Johanna gråter ut i Aftonblaskan om.

Har du själv ens läst igenom tråden och själv tagit del av hennes högst osannolika berättelse?
Citera
2015-05-08, 15:08
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hucci
Läs detta inlägg jag postade tidigare i tråden:

Har du själv ens läst igenom tråden och själv tagit del av hennes högst osannolika berättelse?

Nej, jag har inte läst varje inlägg i tråden. Inte ens varje sida. Och även om jag är helt medveten om att det alltid finns två sidor av myntet och att ingen redogörelse är helt objektiv är det ett faktum att hon publicerat en bild där hon ser rätt illa däran ut och det resulterar i sidor där det ifrågasätts om det ens är riktigt blod.

Visst kan det fortfarande vara så att hon snubblade och slog sig och sen hittade på en historia, sånt händer antar jag, men vad i hennes historia är SÅ osannolikt att det omöjligen kan vara sant?
Citera
2015-05-08, 15:13
Medlem
Haha ja nu börjar sanningen komma fram
Citera
2015-05-08, 15:14
Medlem
Huccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banjoduell
Nej, jag har inte läst varje inlägg i tråden. Inte ens varje sida. Och även om jag är helt medveten om att det alltid finns två sidor av myntet och att ingen redogörelse är helt objektiv är det ett faktum att hon publicerat en bild där hon ser rätt illa däran ut och det resulterar i sidor där det ifrågasätts om det ens är riktigt blod.

Visst kan det fortfarande vara så att hon snubblade och slog sig och sen hittade på en historia, sånt händer antar jag, men vad i hennes historia är SÅ osannolikt att det omöjligen kan vara sant?

Hon påstår att hon blivit tilldelad flertalet knytnävsslag av två män och sedan kröp ifrån platsen. Trots detta ser man ingen svullnad eller någonting dylikt på Aftonblaskans foto på familjen 2-3 dagar efteråt. Naturligtvis har någonting hänt, men Johannas berättelse framstår som väldigt vinklad & partisk när man synar den i sömmarna.

Håller med dig angående att det är på gränsen till löjligt att spekulera kring att allting skulle vara en bluff och inte ens blodet skulle vara på riktigt. Hon har bara blött rikligt med näsblod förmodligen.
Citera
2015-05-08, 15:23
Medlem
Pilsnerpungs avatar
Är det nån som vet vad hon heter på facebook. Länka tråden o visa vad folk tycker om feminister.
Citera
2015-05-08, 15:33
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerpung
Är det nån som vet vad hon heter på facebook. Länka tråden o visa vad folk tycker om feminister.

Systern som tidigare var här och kommenterade:
https://www.facebook.com/caroline.ljungdahl

Johanna själv:
https://www.facebook.com/johanna.ljungdahl.9

Om någon med Facebook orkar skicka ett meddelande till systern så vore det uppskattat eftersom det skulle vara intressant att höra vad hon har att säga de nya uppgifter som "SliskErn" kommit med om vad som hände den där kvällen. Det är ju uppenbart att någon i den här soppan ljuger, frågan är bara vem.
Citera
2015-05-08, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hucci
Hon har bara blött rikligt med näsblod förmodligen.
Det som talar emot detta är ambulansresa med vidhängande sjukhusbesök. Näsblod kvalificerar enligt mig inte i någon mening något akut ingrepp från sjukvården. Antingen anser Johanna det eller så var det verkligen frågan om allvarligare skador i akut behov av sjukvård.
Var och en får väl gissa så länge men fupen lär väl ge svar på detta senare. På bilderna från sjukhuset ser jag i vilket fall inga skador och inget färskt blod.
Citera
2015-05-08, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SliskErn
Jag ljuger inte och åklagaren vet inte att hon ljuger, den enda jag kan tänka mig kommer vittna för Johanna är då hennes kompis som va där.
Jag skulle säga utifrån min egen åsikt att hon inte bara va påverkad av alkohol men jag kan inte säga med säkerhet för jag va själv lite på lyset!
Ok.

Förekom det några kommentarer från någon part rörande hennes sexuella läggning? Några kommentarer rörande övriga livsåskådningar, politiska hemvistet? Bortsett hennes kommentar ang att hon misstagit din bekante för en nazist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in