2015-05-04, 19:27
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Ja, för män vill ju inte ha halva samhällsbördan, om du minns? Det är ju därför män ska hålla käft?

Javisst, men inte du!

Så svara på denna fråga...
Om du varit arbetssökande vilket av dessa jobb hade du valt framför att slita ut dig som undersköterska?

Finns en hel bukett med välbetalda, bekväma arbeten som män till 95% innehar att välja bland:

Asfalterade, slaktare, väg-och brobyggare, snickare, rörläggare, elektriker, betongarbetare, lastbilschaufförer, betongarbetare, ställningsbyggare, plåtslagare, målare, sjöman, takläggare, renhållningsarbetare och sanerare, mm.
Citera
2015-05-04, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Javisst, men inte du!

Så svara på denna fråga...
Om du varit arbetssökande vilket av dessa jobb hade du valt framför att slita ut dig som undersköterska?

Finns en hel bukett med välbetalda, bekväma arbeten som män till 95% innehar att välja bland:

Asfalterade, slaktare, väg-och brobyggare, snickare, rörläggare, elektriker, betongarbetare, lastbilschaufförer, betongarbetare, ställningsbyggare, plåtslagare, målare, sjöman, takläggare, renhållningsarbetare och sanerare, mm.
Jag tycker de låter lika tråkiga allihopa faktiskt. Fast sjöman kanske är skoj eftersom jag gillar att åka båt. Och du?
Citera
2015-05-04, 19:36
Bannlyst
Citat:
Jag tycker de låter lika tråkiga allihopa faktiskt. Fast sjöman kanske är skoj eftersom jag gillar att åka båt. Och du?
Girls just wanna have fun ...
Citera
2015-05-04, 19:45
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:

Åka båt,
Jag tillhör det könet som nu får bekänna färg i det tuffa slitsamma jobbet, under sköterska eller barnpassare. Vet inte vilket som sliter mest på kroppen.
Kommer troligen inte orka till 65.

Blir du sjösjuk kan du ju alltid vila upp dig i land som betongarbetare eller slaktare.
Citera
2015-05-04, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
Girls just wanna have fun ...
Fast nu har jag ju redan ett roligt jobb och då finns det ju knappast någon anledning att välja ett tråkigt istället eller hur?
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Åka båt,
Jag tillhör det könet som nu får bekänna färg i det tuffa slitsamma jobbet, under sköterska eller barnpassare. Vet inte vilket som sliter mest på kroppen.
Kommer troligen inte orka till 65.

Blir du sjösjuk kan du ju alltid vila upp dig i land som betongarbetare eller slaktare.
Och vad är det som lockar i jobbet som undersköterska eller barnskötare?
Citera
2015-05-04, 19:52
Bannlyst
Citat:
Fast nu har jag ju redan ett roligt jobb och då finns det ju knappast någon anledning att välja ett tråkigt istället eller hur?
Diskuterar du endast ditt privatliv? Det är helt ointressant för oss andra.

Känns som att Limning har ett nytt bottenrekord för idiot till feminist
Citera
2015-05-04, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
Diskuterar du endast ditt privatliv? Det är helt ointressant för oss andra.

Känns som att Limning har ett nytt bottenrekord för idiot till feminist
Ja om jag får frågan om vilket jobb jag helst skulle vilja ha så vore det ju lite konstigt att svara för någon annan eller vad tycker du?
Citera
2015-05-04, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ja om jag får frågan om vilket jobb jag helst skulle vilja ha så vore det ju lite konstigt att svara för någon annan eller vad tycker du?
jag tycker att vi ska diskutera feministisk politik och jämställdhet eftersom det är forumets ämne. Du bör alltså diskutera ur ett samhällsperspektiv och inte enbart navelskåda dig själv.
Citera
2015-05-04, 20:07
Medlem
Fast när kvinnor kvoteras in i yrken som brandsoldat så duger ju inte det heller.
Citera
2015-05-04, 20:19
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:

Tråkiga ja kanske. Men viktiga arbeten!

Utan dessa gossar hade du inte haft tak över huvudet, ingen säng att sova i, ingen el till sänglampan, ingen toalett till morgonkisset, ingen rening innan morgonkisset når havet, fulla soptunnor, inget varmt eller kallt vatten i duschen, ingen trottoar att trippa fram på, inga butiker att shoppa i, ingen el eller vatten till latten, inget kött till hamburgaren, inget nät till mobilen, inget försvar om stygga ryssen kommer, ingen som släcker om hårfönen sätter eld på nymålade lägenheten, och ingen som skyddar dig från våldtäckten inga flygplatser som tar dig till länder där deras gubbslem byggt upp motsvarande.

Så även om svenska äckligt vita gubbslem nästan bara står och hänger på spaden byggs faktiskt hela samhällsstrukturer upp av dem som tex alla byggnader i Sverige eller hela väg-och järnvägnätet i Sverige, alla hamnar och båtar och alla flygplatser och flygplan.

Men undersköterskor det är väldigt få av dem som slavar som. Men det ska vi ändra på nu!

Feminister ta för er! Låt inte gubbslemmen smita undan undersköterskans helvete.

TOTAL JÄMLIKHET!
Citera
2015-05-04, 20:20
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:

Och vad är det som lockar i jobbet som undersköterska eller barnskötare?

Jämlikhet
Citera
2015-05-04, 20:25
Medlem
och märkligt nog är de uppräknade valen otroligt mycket bättre betalt än bajstorkning och liknande är. vet vad jag väljer ! whoohoo till ett välfyllt lönekuvert, och softa i soffan hela em/kvällen medan jag blir uppassad och sedan tillfredsställd innan jag somnar sött på kudden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in