2015-05-02, 12:39
Medlem
SuperGuidettis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegiz
Det är för sent att registrera sig nu, va? nåja även om jag inte själv kan anmäla mig så har jag några polare som ställer upp så ska bli kul att följa.

Ska du vara med?

Tänkte vara med men det blev inget av det, vilken div är dina polare?
Citera
2015-05-02, 14:52
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Stackar ultens CDR med vanlig eller är han låst till 40% med ulten inräknad?

Om han inte har någon undantagsregel för ultens CDR så är det ju rätt värdelöst då han med endast Frozen Heart kommer över 40% spärren

Han kommer inte över 40%. Dock så har nya ryze mer AP scaling, och mindre mana. Man lär därför bygga lite mer AP på honom, än tidigare då man köpte mana och sedan tank.
Citera
2015-05-02, 19:09
Medlem
bosniskthuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahauus
Han kommer inte över 40%. Dock så har nya ryze mer AP scaling, och mindre mana. Man lär därför bygga lite mer AP på honom, än tidigare då man köpte mana och sedan tank.
man köpte byggde ändå ap innan?
Citera
2015-05-02, 19:46
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosniskthuvud
man köpte byggde ändå ap innan?
Ja men man byggde inte t.ex. rabadon utan man ville ha honom tung, Rod, frozen heart men givetvis ap också.
Citera
2015-05-03, 12:03
Medlem
PrinceMeandors avatar
Vad tror ni om Brand i nuvarande meta? Combon Morello/Rylais/Liandries med hans passive borde funka alldeles utmärkt mot alla hp-stackande tanks. Vet att nästan ingen spelar Brand men har aldrig riktigt förstått varför.
Citera
2015-05-03, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Vad tror ni om Brand i nuvarande meta? Combon Morello/Rylais/Liandries med hans passive borde funka alldeles utmärkt mot alla hp-stackande tanks. Vet att nästan ingen spelar Brand men har aldrig riktigt förstått varför.

Hur mobil på en skala från 0 till 0 tycker du att Brand är?
Citera
2015-05-03, 15:25
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Hur mobil på en skala från 0 till 0 tycker du att Brand är?
Handlar ju inte enbart om det, han har inte heller någon tillförlitlig CC heller.. vilket gör han bara sämre.
Citera
2015-05-03, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Handlar ju inte enbart om det, han har inte heller någon tillförlitlig CC heller.. vilket gör han bara sämre.
Och ganska kort range om man jämför med en "orörlig" Xerath som har bättre poke enligt mig. Brand funkar i lägre elo men blir nog svårt i högre då folk bättre vet hur de ska engagea. Du kan pusha waven bra och får nog stå ganska fritt att använda w och ultin i lägre elo så det är bara att prova
Själv mainar jag Gnar top, KDA senaste 10 games med honom är avrundat 12-3-14, inte förlorat lane med honom sedan jag lärde mig honom, bara Olaf som är svår att möta Dock fortfarande för dålig att bära laget så torskade en 14-3-8 match...
Citera
2015-05-03, 19:11
Medlem
Provade Kalista för första gången nyss, gick inte att farma med, hon skjuter lite random hela tiden, bara jag som har det problemet? Riktigt tråkig champ förövrigt men bra late.
Citera
2015-05-03, 19:28
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Provade Kalista för första gången nyss, gick inte att farma med, hon skjuter lite random hela tiden, bara jag som har det problemet? Riktigt tråkig champ förövrigt men bra late.
Du är väl bara ovan med det faktum att hon inte kan cancel autoattacks
Citera
2015-05-03, 19:45
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Det tror jag också, första gången man spelar Kalista så är det vääldigt svårt att spela henne bra i och med att hon inte har någon sorts mekanik som gör att man faktiskt kan canclea aa's effektivt, det gör ju också att hon känns väldigt jobbig att spela med.
Citera
2015-05-03, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination

Citat:
Ursprungligen postat av irken
Det tror jag också, första gången man spelar Kalista så är det vääldigt svårt att spela henne bra i och med att hon inte har någon sorts mekanik som gör att man faktiskt kan canclea aa's effektivt, det gör ju också att hon känns väldigt jobbig att spela med.
Tack för svar. Ja jag funderade om det var något sådant, farmade som en kratta men hoppen och sådant gick bra, otroligt konstigt kändes det som. Aja får farma upp ip och prova någon annan champ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in