2015-05-03, 02:34
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Känns inte det spontant som något Real brukar göra? Özil är ju ett annat exempel, innan det finns ju en del stora namn som Cassano, Kaka, Huntelaar eller Owen, bara för att nämna några. Bale har kanske inte floppat lika stort som vissa av namnen här, och han har väl egentligen presterat ganska så bra, men det kunde man ju även säga om Özil innan han försvann. Real Madrid är klubben som pekar och ska ha spelare, och får de spelare som de vill värva. Dyker det upp ett hetare alternativ så är de inte rädda att kasta spelare under bussen. Di Maria är ju ett annat exempel på en spelare som hade sin bästa säsong i klubben, men som ändå kastades till vargarna för att finansiera nya affärer. Det känns ibland lite som att Real tar in ett stort affischnamn, mjölkar spelaren på tröjförsäljning och annat, och sedan skeppar iväg spelaren i favör för någon annan något år senare.
Kan inte hålla med dig. Ge mig ett exempel, Özil och DiMaria var knappast affischnamn eller tröjsäljare. Och under Florentinos tid nu som Presi har det definitivt inte varit så. Özil åkte pga att hans far började ställa till det och kräva det ena och det andra. Vi vet ju vad som sedan skedde mellan Özil och hans far. Di Maria ville bli näst bäst betald i klubben och spela på den plats han hade lust att spela. Så funkar inte RM. Det sista Florentino vill göra är att sälja Bale, enorm prestige grej för honom, men om priset är bättre än förtjänar gör han den alla dagar i veckan. Dessutom har ingen tvingats bort från klubben utom Diego Lopez.
Senast redigerad av hakansukkur 2015-05-03 kl. 03:06.
2015-05-03, 02:54
Medlem
MentosFruitcores avatar
Enda spelaren som jag tror Real skulle vilja/kunna ersätta Bale med är Hazard, och 100m från Bale kan ju finansiera en sådan affär, men nej, ytterst osannolikt.
2015-05-03, 06:56
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Enda spelaren som jag tror Real skulle vilja/kunna ersätta Bale med är Hazard, och 100m från Bale kan ju finansiera en sådan affär, men nej, ytterst osannolikt.

Tveksamt då Mou värderar Hazard till ungefär 2 miljarder.
2015-05-03, 11:41
Medlem
Citat:

Du tror inte någon av: Reus, Sterling eller kanske De Bruyne kan vara ett alternativ? Visst Hazard ligger just nu på en högre nivå än dom tre, men är också klart svårare att lösa.

Mvh
2015-05-03, 12:53
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
Tveksamt då Mou värderar Hazard till ungefär 2 miljarder.

Men så dyr blir han ju inte om han själv säger att han vill gå.
2015-05-03, 13:29
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennyQ
Du tror inte någon av: Reus, Sterling eller kanske De Bruyne kan vara ett alternativ? Visst Hazard ligger just nu på en högre nivå än dom tre, men är också klart svårare att lösa.

Mvh

Att klumpa ihop de tre spelarna känns inte rätt. Reus är mycket bättre än Sterling, De Bruyne spelar inte på samma position.

Hade Sterling spelat i Roma och varit något annat än britt hade hans "värde" minst halverats...
2015-05-03, 14:12
Medlem
Citat:

En stor summa pengar + Bale är ingen omöjlighet. Jag tror dock inte att Bale lämnar Real såvida inte ett exceptionellt erbjudande läggs fram på bordet. Bale är en av världens bästa när han är i form, och en viktig spelare för Real. Det är Florentinos värvning också.

De spelare ni nämnar som lämnade - Makelele, Robben, Özil, Di Maria, Sneijder o.s.v. var aldrig några Florentino värvningar. Jo, jag vet att Özil och Di Maria värvades in under Florentino, men det var när Mourinho var sportchef i klubben.
2015-05-03, 15:08
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:

Mvh
Som någon sade tidigare, Reus är mycket bättre än Sterling, och De Bryune spelar på annan position. De Bryune, vem skulle han ersätta på mittfältet i Real?

Reus kan de ju köpa utan att sälja Bale.
2015-05-03, 15:12
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:

Mvh

Sterling är inte i närheten av den nivå som krävs för att kunna slås om en plats i RM. Längesedan en så omtalad spelare gjorde så slätstruket intryck som Sterling gjort de senast månaderna. Det är obeslutsamt, lättläst och ofokuserat från hans sida och har så varit länge. Han tror alldeles för mycket om sig själv och sin förmåga. Han behöver bevisa att han håller de kvaliteter som han stundom under fjolåret och hösten visade upp men som helt lyser med sin frånvaro nu. Sterling som han uppträder nu är inte en spelare som är värd £100-150K/vecka som det spekuleras i eller en övergångssumma runt £40-50 mille, det är rena fantasisummorna på en spelare som inte har en avgörande roll för sitt lags framgång.

Både Reus och De Bruyne är klart bättre och mer kompletta spelare än vad Sterling är, oavsett om de spelar på samma position eller inte. Sedan är det tveksamt om någon av dem ens skulle kunna ta en plats i RM startelva...
2015-05-03, 17:11
Medlem
Dark_Ganons avatar
Det troligaste är att City dumpar många spelare och bygger nytt i sommar. Vilka tror ni ryker och vilka potentiella nyförvärv kommer in?

Ut - Yaya, Milner, Jovetic/Dzeko & Lampard?
2015-05-03, 18:12
Medlem
Mastodontishs avatar
Tror nog att det är Bayern som kommer rycka mest i bra yttrar i sommar. Frågan är om det inte blir två stycken på en gång.

De Bruyne är ju en lågoddsare.
2015-05-03, 22:28
Medlem
ArsenalRamboRamseys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dark_Ganon
Det troligaste är att City dumpar många spelare och bygger nytt i sommar. Vilka tror ni ryker och vilka potentiella nyförvärv kommer in?

Ut - Yaya, Milner, Jovetic/Dzeko & Lampard?

Tror och hoppas Mangala lämnar. Han har potential och vill se han i Arsenal. Ja sålänge han inte blir för dyr, behövs en målvakt och defensiv mittfältare också.

Annars så tror jag också att yaya, Milner, Dzeko, Jovetic, och Lampard lämnar.

Vilka de skulle kunna plocka in vet jag inte riktigt. Ryktas om Wilshere, men kommer inte hända om de inte lägger ett riktigt stort bud.
Barkley kanske?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in