2015-04-26, 21:03
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
När Kasselstrand och resten av gänget sparkats ut imorgon, hur kommer du agera? Utträde? Vore intressant att ta reda på vad vanliga medlemmar tycker om den här Karlsson-kokade soppan.

Risken är att man söker efter andra alternativ som bättre överensstämmer med ens förväntningar ju längre det går. Men samtidigt så hoppas man alltid det ska bli bättre.

Men just imorgon lär jag inte göra annat än att tycka det är skit.

Jag hoppas väl på en bättre partiledning, eller ett parti som är rimligt och har en chans som är etniska nationalister. Som givetvis nästan alla invandringskritiker är. Åtminstone alla jag känner till. Att Sverige är svenskarnas land är själva grunden. Förstår man inte det är man ju lite tappad.

Men en ny partiledning eller ett parti som är bättre och har rimliga förutsättningar känns ju långt borta. Det kommer inte ske över en natt.
Senast redigerad av 8711 2015-04-26 kl. 21:08.
Citera
2015-04-26, 21:16
Medlem
8711s avatar
SD-Kuriren skriver, återigen:

Citat:
SDU:s kontroversiella principprogram där sverigedemokratiska grundprinciper såsom stödet för demokrati, socialkonservatism och öppen svenskhet ströks helt och hållet.

Det är inte det minsta kontroversiellt. Isåfall är allt SD stått för innan 2011 också superkontroversiellt och super-rasistiskt.

Ett rimligare upplägg vore.

* Gärna en verkligt fungerande, och för folk nära, demokrati. Dagens förmenta "Demokrati" bör vi helt förkasta.

* Det finns ingen öppen svenskhet. En svensk är den som har en svensk mor och far. Det är inget fel i sig att ha ett annat ursprung, det finns inget egenvärde i att alla ska "vara" svenskar. Man är det man är. Frågan är snarare om man bör vara här eller ej.

* "Socialkonservatism" är hittepå. Dessa åsikter ryms gott och väl inom nationalismens tankar och ideér. Dessutom på ett mycket bättre sätt istället för dagens partilednings småborgerliga fulvariant.
Citera
2015-04-26, 21:21
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polsk
Jag blir kvar, i väntan på vad som händer.

Ja, något måste ju hända. Dagens sjukling i Åkesson och den misstänkta nattsuparen Karlsson kan inte fortsätta som det är nu. Med det här beteendet mot folk i partiet och mot partiets väljare utan att det till slut får allvarliga följder. Det finns ju gränser för dom flesta. Till i oktober/november bör det vara halvt ramaskri om det fortsätter som idag.

Varför gäller "kommunikationsplanen" inte Mattias Karlssons nedsättande nattliga inlägg på facebook om sina partikamrater? Förväntar mig böter eller uteslutning snarast.
Citera
2015-04-26, 21:26
Medlem
polsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Ja, något måste ju hända. Dagens sjukling i Åkesson och den misstänkta nattsuparen Karlsson kan inte fortsätta som det är nu. Med det här beteendet mot folk i partiet och mot partiets väljare utan att det till slut får allvarliga följder. Det finns ju gränser för dom flesta. Till i oktober/november bör det vara halvt ramaskri om det fortsätter som idag.

Varför gäller "kommunikationsplanen" inte Mattias Karlssons nedsättande nattliga inlägg på facebook om sina partikamrater? Förväntar mig böter eller uteslutning snarast.

MYCKET BRA sammanfattat.

Sedan är det ju "skoj" att Paula (som vägrar sätta sitt eget namn på texten) snackar om att SDU:s program inte tar upp demokrati - är det demokrati md SD:s massutslutningar?
Citera
2015-04-26, 21:30
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polsk
MYCKET BRA sammanfattat.

Sedan är det ju "skoj" att Paula (som vägrar sätta sitt eget namn på texten) snackar om att SDU:s program inte tar upp demokrati - är det demokrati md SD:s massutslutningar?

Ja, det var mycket bra sammanfattat Jag kan lägga till att det tvärtom är fulspelet, dubbla måttstockar, den "retroaktivt" gällande "nolltoleransen" (samma retroaktivitet som borde utesluta Åkesson och Karlsson själva isåfall), den "öppna svenskheten" och stödet för dagens hemska sken"demokrati" och vurmandet för Israel, som är ett riktigt särintresse om något som är väldigt ideologiskt avvikande, som är det RIKTIGT KONTROVERSIELLA!

Alltså tvärtom mot vad Karlsson/Bieler skriver i sin "tidning".
Citera
2015-04-26, 21:37
Medlem
8711s avatar
Sen att man alltid drar upp gammal skåpmat vid dessa skenavrättningar till uteslutningar. Som att Patrik Ehn varit med i NRP för länge sedan, det visste ju alla hela tiden. Hur kan det vara ett skäl efter massor av år i Sverigedemokraterna? Nu om La Destra och liknande, samarbeten med andra europeiska ungdomsförbund som Front Nationals inför eu-valet. Det här visste alla om, det tas bara upp nu som en sak i mängden för att samla och smutskasta så mycket man kan. Åkesson själv som står med Marine Le Pen i riksdagen Vilket hyckleri.

Vi alla här skulle säkert kunna ge massor av såna exempel.

Sen det här med att vid anställningar ska det inte gynna, men heller inte missgynna, att man har band till andra inom partiet. Konstigt bara att det alltid är Mattias Karlssons och andras kvinnor som är bäst lämpade för olika tjänster. Eller andra unga kvinnor man kan gissa vad man haft för utbyte utav.

Man är alltid bäst lämpad om man varit gift med Mattias Karlsson
Senast redigerad av 8711 2015-04-26 kl. 21:40.
Citera
2015-04-26, 21:43
Medlem
polsks avatar
Citat:
Sen att man alltid drar upp gammal skåpmat vid dessa skenavrättningar till uteslutningar. Som att Patrik Ehn varit med i NRP för länge sedan, det visste ju alla hela tiden.:

Patrik Ehn gick med i SD 2002 tror jag, ingen i dagens partiledning ifrågasatte detta då trots att alla kände till hans bakgrund både i Centern och NRP. Det var först 30 år efter han som tonåring lämnade NRP som Karlsson och Jomshof får problem med hans bakgrund och börjar förtala honom öppet i media.
Citera
2015-04-26, 21:50
Medlem
8711s avatar
Imorgon blir det 122 personer som uteslutits sedan "nolltoleransen" infördes och började missbrukas mot folk man inte gillar eller hyser personligt agg emot.

Man borde faktiskt göra en lista på alla kända av dessa och även nämna alla okända typ "man, 37, Stockholm", så man verkligen sett hur vidrigt det här är.

122 personer, vilket är i underkant, det är säkert mer som inte nämnts eller försvunnit frivilligt och på andra sätt under piskan och tvång. 122 personer med familjer, omgivning, släkt och vänner som också antagligen lessnar på utvecklingen. BEDRÖVLIGT!
Citera
2015-04-26, 22:08
Medlem
Citat:
Ja, det var mycket bra sammanfattat Jag kan lägga till att det tvärtom är fulspelet, dubbla måttstockar, den "retroaktivt" gällande "nolltoleransen" (samma retroaktivitet som borde utesluta Åkesson och Karlsson själva isåfall), den "öppna svenskheten" och stödet för dagens hemska sken"demokrati" och vurmandet för Israel, som är ett riktigt särintresse om något som är väldigt ideologiskt avvikande, som är det RIKTIGT KONTROVERSIELLA!

Alltså tvärtom mot vad Karlsson/Bieler skriver i sin "tidning".

Jag tror du fick med allt jag också stör mig på, det och att invandringsnivåerna för SD-ledningen verkar förhandlingsbara!

I morgon sker det. Antingen tar ledningen sitt förnuft till fånga enligt Oytos tidigare förslag eller så presenterar man jävligt solida bevis för uteslutningarna annars är SD ett skadeskjutet parti.

Gräsrötter och medlemmar är ben och hjärta i SD, inte enbart ledningen och definitivt inte eventuella framtida 7K-avhopp. Vi är här nu och vi blöder var och en på sitt vis för Sverige. De 10-15 % som redan tillkommit sedan 2010 och de eventuella ytterligare 10-25 % som kommer lämna 7K innan 2018 kan lika gärna kila vidare till ett annat parti. Ett parti som vill ha ett svenskt Sverige och som inte har en historia av bomberjackor och vit makt musik om man nu ska börja leta bakåt i historien.
Citera
2015-04-26, 22:58
Medlem
polsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Jag tror du fick med allt jag också stör mig på, det och att invandringsnivåerna för SD-ledningen verkar förhandlingsbara!

I morgon sker det. Antingen tar ledningen sitt förnuft till fånga enligt Oytos tidigare förslag eller så presenterar man jävligt solida bevis för uteslutningarna annars är SD ett skadeskjutet parti.

Gräsrötter och medlemmar är ben och hjärta i SD, inte enbart ledningen och definitivt inte eventuella framtida 7K-avhopp. Vi är här nu och vi blöder var och en på sitt vis för Sverige. De 10-15 % som redan tillkommit sedan 2010 och de eventuella ytterligare 10-25 % som kommer lämna 7K innan 2018 kan lika gärna kila vidare till ett annat parti. Ett parti som vill ha ett svenskt Sverige och som inte har en historia av bomberjackor och vit makt musik om man nu ska börja leta bakåt i historien.

Jag är rädd för att du överskattar chansen för ett nytt parti nästan helt utan resurser.
Citera
2015-04-26, 23:03
Medlem
Doktor Porks avatar
Frånvaron av konkreta bevis i det här senaste smutskastningsförsöket visar ju återigen på att partiledningens beskyllningar sannolikt är bullshit. Om man inte har bättre att komma med än det här så har man ju uppenbarligen inte något värt namnet. Trålar man igenom tusentals stulna mail och inte lyckas hitta något bättre än det här att man nämner att Widar Nord har kommenterat ett mening i ett redan släppt partiprogram griper man ju verkligen efter halmstrån om det är det bästa man har att komma med om man ska driva tesen att Widar Nord är en ledande person i SDU i hemlighet. Om så vore fallet skulle han ju uppenbart ha skickat hundratals mail och varit direkt inblandad i massor med mailkonversationer. Frånvaron av man inte citerar något av den här typen av material som faktiskt på riktigt hade bevisat den tesen man driver är ju synnerligen bestickande och till dess att man faktiskt presenterar riktiga bevis kan detta bara tolkas att man desperat försöker pussla ihop en smutskastningskampanj utan att ha något riktigt material att jobba med.

För övrigt är det ju direkt pinsamt att hänvisa till folk som skrivit krönikor i Fria Tider vid ett tillfälle och sedan återigen köra på med sämsta exposmutskastning av modell guilt by association. Det man hänvisar till som John Järvenpää skrivit om Mussolini finns att läsa här:

http://www.nonkonform.se/2010/04/han-sokte-makten-vann-den-och-forlorade-den/

Mycket av det som benämns som positivt laddat är ju hänvisningar till det som den tydligen hittills okände ärkefascisten Göran Hägg skrivit. Tydligen krävs det enligt nolltoleransen att man i varje text man skriver om folk som Mussolini att man skriver "den förskräckliga vedervärdiga" framför varje gång man nämner personens namn. Ni vet, lite i stil med hur medierna automatiskt lade till ordet främlingsfientlig framför varje användning av sverigedemokraterna bara för att visa sitt avståndstagande. Jag menar, man kan ju inte låta folket och läsarna betros med ansvaret att själva lista ut vilka som är Goda och Onda.

Alltså, det här är ju ett totalt intellektuellt haveri:
Citat:
Gottfried har föreläst på Identitär idè i Sverige (som alltså arrangeras av Fria Tiders ägare och redaktion) 8, han är medarbetare i den identitära tankesmedjan Motpol 9 och har tillsammans med flera andra identitära ideologer skrivit förordet till boken: ”Emot demokrati och jämlikhet” 10 författad av den kroatiske, identitäre, rasideologen Tomislav Sunic
Vi försöker bena ut detta. Kasselstrand och Hahne är alltså identitära infiltratörer inom SD baserat på att de i hemlighet tagit emot en grafisk profil som Widar Nord skickat till de, och att de kommenterat att Widar Nord kommenterat deras principprogram plus att de skickat ospecificerade nyhetstips till Fria Tider (ingen dokumentation redovisas). Widar Nord är i sin tur problematisk bland annat för att han låtit Paul Gottfried publicera en text i Fria Tider. Gottfried är i sin tur synnerligen problematisk eftersom han skrivit ett förord till en bok med en synnerligen politiskt inkorrekt titel där författaren tydligen är en stor stygg rasideolog. (smaka på den termen).

Jag förstår ju att SD-partiledningen kanske inte skulle lyfta upp Tomislaw Sunic som sin största inspirationskälla om vi säger så, men det är ju en guilt by association kedja som skulle få Arnstad att bli grön av avund.
Citera
2015-04-26, 23:11
Medlem
På Motgift sammanfattas det hela ganska bra: https://www.motgift.nu/2015/04/mattias-karlsson-svingar-desperat-men-skammer-bara-ut-sig-sjalv/

Citat:
Det är uppenbart att Mattias Karlsson är desperat. Inom partiet finns en stark opinion mot uteslutningshysterin och det machiavelliska maktspelet, vilket får Karlsson att svinga desperat för att försöka visa att han gör moraliskt rätt som utesluter den interna oppositionen. Men hans beteende de senaste veckorna är inte värdigt Sveriges tredje största parti med närmare en miljon väljare i ryggen.

Att beteendet är en produkt av Karlssons bakgrund inom den nationalistiska subkulturen är jag ganska övertygad om. Den här typen av beteende har varit genomgående för småpåvar i de nationella leden — skillnaden är nu att det inte är ett hundratal medlemmar som drabbas och bryr sig, utan hundratusentals väljare och det görs inför en öppen ridå.

Allt medan vänsterhegemonin kan fortsätta gnida händerna och le i mjugg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in