2015-04-23, 02:22
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Är det bara jag som har extrem otur och bara får spela värdelösa games nu för tiden?

Det är säkert bara 1/10 games som är roliga att köra. Resten består av teammates som gör samma fel 25 gånger i rad, leavers, troll och folk som är afk genom hela spelet.
Jämnar ut sig, och det känns nog bara som det om du menar dina teammates. Senaste gamet, mid feedar, junglaren bygger tank som Fizz och feedar, allt är mitt fel som spelar top, ja då är inte spelet särskillt roligt men motståndarna tyckte jag förtjänade vinsten och reportade mitt lag så det kändes ju lite bättre då och sen händer det inte varje game men lite tråkigt att det ska hända när man har en winning-streak på 5 vinster i rad.

Gamet efter vinner alla sin lane och vi vinner innan minut 23. Det går upp och ner men den enda gemensamma nämnaren genom alla games är min egen prestation och den kan jag försöka påverka så mycket som möjligt för att utfallet ska bli så många vinster som möjligt
Senast redigerad av Captain.Johansson 2015-04-23 kl. 02:53.
Citera
2015-04-23, 15:45
Medlem
bosniskthuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Så är det hela vägen upp till och med challenger.
det är ju oftast junglarens fel om denne bara gankar en lane hela gamet
Citera
2015-04-23, 15:59
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosniskthuvud

Man får ju "bedöma" sina lanes earlygame som junglare. Har man en Nasus med 18 stacks efter 10 min, eller en Jax som dör 2 ggr i Lv 1 (jag skämtar inte det är så det ser ut i gold 3) så är det meningslöst att ens försöka ganka top. En så dålig spelare ska man inte slösa tid på att hjälpa.

Ser jag att en lagkamrat som mot all förmodan har någon form av spelförståelse eller mechanics så slår jag upp tältet och campar hans lane. Samma sak med fiender ibland. Om någon i fiendelaget snackar massa skit i all-chatt eller säger "report my noob team pls" så vet man att det är öppet mål att ganka den lanen. Den typen av spelare brukar antingen gå afk eller börja trolla om man gankar dem tillräckligt ofta
Citera
2015-04-24, 09:34
Medlem
LaZZi3s avatar
Citat:

Mitt mindset när jag kör sololane är alltid att denna lane vinner jag själv, eller förlorar själv, det är mitt fel om jag inte satt en ward o blir gankad. Det är ingen idé att gnälla på en jungle som inte kommer eller så, kan jag inte vinna själv så får jag väl be om hjälpen eller farma under tornet.

Tycker att det känns som att många spelare antingen stompar sin lane och har 8/0/0 eller så blir de stompade och ligger 0/8/0 efter bara typ 10min.
Citera
2015-04-24, 10:12
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaZZi3
Mitt mindset när jag kör sololane är alltid att denna lane vinner jag själv, eller förlorar själv, det är mitt fel om jag inte satt en ward o blir gankad. Det är ingen idé att gnälla på en jungle som inte kommer eller så, kan jag inte vinna själv så får jag väl be om hjälpen eller farma under tornet.

Tycker att det känns som att många spelare antingen stompar sin lane och har 8/0/0 eller så blir de stompade och ligger 0/8/0 efter bara typ 10min.

Precis den inställningen man ska ha om man vill utvecklas som spelare
Citera
2015-04-24, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaZZi3

Precis och därför lackar jag när någon whinar på att junglaren måste babysitta top då de spelar en lategame champ/blev counterpicked. Är du firstpick och vill ha mid, ja men att pick Xerath är kanske inte det bästa för då möter du typ en LB och så kommer du whina på ganks för att du blir rekt. Panth ska t.ex. countra min Gnar top, gör han det i guld? Verkligen inte då jag lärt mig att spela honom tillräckligt bra och samma med Ahri mid, jag ska vinna min lane utan ganks sen kan man bli lite irriterad när folk roamar och deras junglare gankar ofta och sin egen junglare mest bara AFK farma.
Citera
2015-04-24, 21:20
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Precis och därför lackar jag när någon whinar på att junglaren måste babysitta top då de spelar en lategame champ/blev counterpicked. Är du firstpick och vill ha mid, ja men att pick Xerath är kanske inte det bästa för då möter du typ en LB och så kommer du whina på ganks för att du blir rekt. Panth ska t.ex. countra min Gnar top, gör han det i guld? Verkligen inte då jag lärt mig att spela honom tillräckligt bra och samma med Ahri mid, jag ska vinna min lane utan ganks sen kan man bli lite irriterad när folk roamar och deras junglare gankar ofta och sin egen junglare mest bara AFK farma.

Vadå, det är ju en klassiker och firstpickern tar Kata mid eller Riven top och blir totalt analbultad av en hardcounter Hallå liksom, han fick quadra med Kata i sin förra match, så självklart kommer detta stordåd att återupprepas oavsett omständigheter.
Citera
2015-04-24, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Vadå, det är ju en klassiker och firstpickern tar Kata mid eller Riven top och blir totalt analbultad av en hardcounter Hallå liksom, han fick quadra med Kata i sin förra match, så självklart kommer detta stordåd att återupprepas oavsett omständigheter.
Det är standard, samma med folk med bra KDA, det säger fan inte ett skit i lägre elo och så tycker de att de har bra KDA och ska ha en viss lane, en del av dem är bra men det är typ 10% av dem som vill att folk ska se deras winrate och KDA som är bra.
Citera
2015-04-25, 12:56
Medlem
LaZZi3s avatar
Måste bara säga att ibland så är detta ett så grymt gött spel.
Lirade nyss och ett rankad, en av våra medspelare connectade inte, stod afk i 25min, vi spelade på och ledde ganska så stort men tror inte vi hade någon chans direkt att vinna (svårt att avsluta 4vs5), sen efter 25min kommer vlad tillbaka och vi stompar, visst var det lite gnäll innan men alla körde på och gjorde det bra!

Tack för mig! :P
Citera
2015-04-25, 18:11
Medlem
bosniskthuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Man får ju "bedöma" sina lanes earlygame som junglare. Har man en Nasus med 18 stacks efter 10 min, eller en Jax som dör 2 ggr i Lv 1 (jag skämtar inte det är så det ser ut i gold 3) så är det meningslöst att ens försöka ganka top. En så dålig spelare ska man inte slösa tid på att hjälpa.

Ser jag att en lagkamrat som mot all förmodan har någon form av spelförståelse eller mechanics så slår jag upp tältet och campar hans lane. Samma sak med fiender ibland. Om någon i fiendelaget snackar massa skit i all-chatt eller säger "report my noob team pls" så vet man att det är öppet mål att ganka den lanen. Den typen av spelare brukar antingen gå afk eller börja trolla om man gankar dem tillräckligt ofta
så du menar att om din nasus blir stompad top så sitter du och tältar mid och litar på att ex. zed mid ska carrya hela gamet? hur tänker du?
Citera
2015-04-25, 18:30
Medlem
Citat:
så du menar att om din nasus blir stompad top så sitter du och tältar mid och litar på att ex. zed mid ska carrya hela gamet? hur tänker du?
Är killen värdelös så varför ganka? Större risk att ni båda dör om du gankar top, proffsen säger samma sak så kom inte och lek att du är högre rank och bäst i världen. Givetvis situationsbaserat, men bättre att hjälpa dem som kan hjälpas.
Citera
2015-04-25, 18:44
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Han tänker rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in