2015-04-21, 01:09
Medlem
Något säger mig att nån av BO hann på något sätt larma nånstans eller iaf att det hittades något i nån av BOs mobil som fick polisen att agera mot den förste gripne.

http://imgur.com/hj23MwK

Detta är från en liverapportering på plats.
Från att inte ha någon officiellt misstänkt 12:38 till att gripa MGM1 ca 2 timmar senare.
Citera
2015-04-21, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxfordbluegluee
Bra jobbat!

Kan vara en pusselbit.
Nån, tror goxosja sa att bo3 inte hade körkort, kan man kolla sånt?
Anta att bilen var igång, rimligen sitter det då en chafför då annars brukar man väl stänga av bilen av ren reflex? För var man beredd på att snabbt sticka parkerar man, som nån sa förmodligen inte med fronten mot en vägg?
Har också ändrat kontrast och ljud, ser inte någon där så vi ska nog inte ta någon som sanning när bara en skriver det?
Citera
2015-04-21, 06:54
Medlem
Citat:
Jag menar bara att det kan vara vad som helst som ev har funnits i dom ringarna som fanns på nån bild. Ingen säkerhet i att det var hår? Det ör ju bara en spekulation menar jag, ingen sanning.
Absolut och jag sa inte heller att det var så
Citera
2015-04-21, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumanpuma
Har också ändrat kontrast och ljud, ser inte någon där så vi ska nog inte ta någon som sanning när bara en skriver det?

Det har jag också och jag är benägen att hålla med om att nån sitter i framsätet. Visst kan det vara fel. Det kan vara nåt annat.

Nån som sett nån hårtuss?

Det enda man med säkerhet kan konstatera i hela det här tragiska fallet är att Polis har gjort ett grymt bra jobb, med tanke på att det ligger över 1000 sidor spekulationer här och ingen vet ett dyft när allt kommer omkring, förutom det som varit inblandade.
Senast redigerad av Oxfordbluegluee 2015-04-21 kl. 07:14.
Citera
2015-04-21, 07:31
Medlem
Citat:
Det har jag också och jag är benägen att hålla med om att nån sitter i framsätet. Visst kan det vara fel. Det kan vara nåt annat.

Nån som sett nån hårtuss?

Det enda man med säkerhet kan konstatera i hela det här tragiska fallet är att Polis har gjort ett grymt bra jobb, med tanke på att det ligger över 1000 sidor spekulationer här och ingen vet ett dyft när allt kommer omkring, förutom det som varit inblandade.
Skulle du kunna ladda upp den bilden du ändrat? Jag kan göra detsamma i eftermiddag/kväll med bilder jag gjort ljusare, ändrat kontrast mm
Citera
2015-04-21, 08:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Något säger mig att nån av BO hann på något sätt larma nånstans eller iaf att det hittades något i nån av BOs mobil som fick polisen att agera mot den förste gripne.
http://imgur.com/hj23MwK
Detta är från en liverapportering på plats.
Från att inte ha någon officiellt misstänkt 12:38 till att gripa MGM1 ca 2 timmar senare.

Bra iakttagelse. Tiden justeras lite, men som sagt - det verkar vara mkt fokus på just BO:s mobiler och sen sker ju ett gripande.
Han hade nog dock inte fått klartecken att lämna ut officiellt än:

"_ De anhölls i sin frånvaro klockan 11.00 av mig. De har gripits under graden och efter förhör så har jag beslutat att anhålligbeslut ska kvarstå, säger Daniel Edsbagge."
http://www.expressen.se/gt/efter-trippelmorden--tva-personer-gripna/
Citera
2015-04-21, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumanpuma
Skulle du kunna ladda upp den bilden du ändrat? Jag kan göra detsamma i eftermiddag/kväll med bilder jag gjort ljusare, ändrat kontrast mm

Om jag visste hur man gör så.....
Annars ändrar du lätt i din mobil bara genom att spara ner bilden och direkt ändra ljus och kontrast, bra också om du ändrar bildfilter och provar dig fram. Zooma så mycket du kan först och sen gör en screenshoot som du sen zoomar och ändrar på.

Sen tror jag vi kan lägga ner den här diskussionen för den är ändå en spekulation som säkert andra stör sig på. Det blir lite besserwisservarning på den. Det är lätt att snöa på meningslösa detaljer när det är sparsamt med annan info.
Senast redigerad av Oxfordbluegluee 2015-04-21 kl. 09:20.
Citera
2015-04-21, 10:02
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Vem har tagit bilden? Nån som vet, kan det vara en privatperson från nån balkong (om det nu finns nån sån från den vinkeln) eller en jounalist/fotograf.
Om det nu stämmer art bo var på/i passagerarsätet och inte rörd skulle ju bo ha setts på den bilden då om den var tagen från andra sidan och dörrarna var väl öppna fram? Altså den bilden som det skulle vara vita ringar på... Om inte bo var ibaksätet.
Mig veterligt dök bilden upp första gången i GP på lördagen 7 mars.
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/bohuslan/1.2649699-polisen-bekraftar-trippelmord
Enligt GP är det en Läsarbild.
Citera
2015-04-21, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Har för mig att MGM1 och MGM2 heller ej har kryss i ruta 3 så troligen enbart MGM3 som har kryss. Kan det bero på narkotikan som han antagligen också torskade på? Eller måste det vara en omständighet som går att knyta till rubriceringen som han begärs häktad för? Antar att April62 kan svara på detta

Både MGM1 och MGM2 hade kryss i ruta 3. Däremot hade åklagaren missat krysset gällande restriktionerna på nr2, vilket justerades före förhandlingarna. Funderade därför på om krysset i ruta 3 hos nr4 också hade missats på samma sätt.

http://www.fildirekt.se/dl/1426180363.pdf
http://www.fildirekt.se/dl/1426227534.pdf
Citera
2015-04-21, 13:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Om man får tro den information som lämnats så fanns ingen direkt osämja mellan offer och GM under tiden de var I Thailand eller ens på vägen hem. Däremot verkar det ha hänt något senare på kvällen som får ena brodern att ringa och boka möte med ena offret sent på kvällen.
Det vi då vet är att bröderna träffat GM3 för att stämma av affärerna och sannolikt så framkom då någon information till bröderna som gjorde att de bestämde sig för att träffa offren redan samma kväll för att reda ut detta.Det handlade säkert om pengar I grund och botten..

Ja, de verkar ha talat med nån som sagt nåt specifikt..

Ren avrättning verkar inte stämma med tanke på gräl. Då hade de väl blivit skjutna utan att ens diskutera. Platsen är konstigt vald för mord.

Inget BO verkar heller fatta vidden av allvaret då de beger sig till BP för att träffas.

Jag börjar undra om nån satte dit BO för att klara sitt eget skinn?
Fick ta skulden för tex pengar som försvunnit.

MGM kanske hade skulder i sin tur med deadline och var extremt frustrerade ---> impuls och allt går överstyr.
Citera
2015-04-21, 14:08
Medlem
Cocinellas avatar
I början av tråden kan man läsa att BSK(Brödraskapet) sågs utanför avspärrningarna.

Jag förstår att det är nån sorts kriminell grupp men kan nån förklara för mig om de är stora i Uddevalla, pysslar de med droger där?

En liten kortfattad beskrivning av BSK i Uddevalla om nån vore snäll.
Citera
2015-04-21, 14:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
I början av tråden kan man läsa att BSK(Brödraskapet) sågs utanför avspärrningarna.
Jag förstår att det är nån sorts kriminell grupp men kan nån förklara för mig om de är stora i Uddevalla, pysslar de med droger där?
En liten kortfattad beskrivning av BSK i Uddevalla om nån vore snäll.

Heter BSK Västra. Sen är det väl skillnad på fullvärdig, prospect och supporter/hangaround. Vet inte alls hur stora de är totalt. Tror det var en schism ang nåt självutnämnt ledarskap BSK Gbg som gjorde de bröt bildade Västra. Kanske du kan söka via Wolfpack eller Västra och finna nåt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in