2015-04-18, 13:39
Medlem
Utividavardens avatar
Han heter Kylo Ren
Citera
2015-04-18, 14:41
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Jag säger inte emot. Men faktum att man inte kan höra att det är Mark Hamill är ju inte direkt ett stöd för att det är Mark Hamill, eller? "Man hör inte att det är Hamill - därför är det Hamill!" Det blir ju dumt.

Om det vore så att man inte hörde att det var han, så är det ju inget vidare argument för att det är han, precis som du säger.

Men nu hör man ju att det är Hamill. Speciellt när han uttalar det sista ordet, "too". Väldigt karakteristiskt.
Citera
2015-04-18, 17:08
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utividavarden
Han heter Kylo Ren

Bra där! Tror jag. Vem vet vilket årtal han kommer ifrån...
Senast redigerad av Bertil85 2015-04-18 kl. 17:10.
Citera
2015-04-18, 17:58
Medlem
P.Gs avatar
Motvilligt byggde den andra trailern upp en massa förhoppningar hos mig.
Citera
2015-04-18, 18:18
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G

Bah, är det inte skönt att ha positiva förväntningar for a change? Risken för att det här ska bli genuint dåligt är minimal, typ. J.J. Abrams kommer att fixa biffen.
Citera
2015-04-18, 21:05
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G

Som någon skrev på youtube, "I'm gonna go ahead and be excited about this". Ungefär så jag känner.
Citera
2015-04-18, 21:44
Medlem
Elementarts avatar
Jag gillade trailern, filmen ser faktiskt ganska intressant ut. Och jag gillar verkligen att man har försökt undvika att använda för mycket CGI, det ser ju bara dåligt ut oftast.
Citera
2015-04-18, 22:41
Medlem
-Mystics avatar
Ser faktiskt fram emot detta, känns på förhand så jäkla mycket mer spännande än alla prequels, Darth Revan looken på antagonisten uppskattades mycket.
Citera
2015-04-19, 14:46
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JTK
Jag menar att artikeln inte berättar hela sanningen om Beebee.

Till er effektmästare som var så tvärsäkra på att fotbollsroboten BB-8 var en CGI-kreation:
https://www.youtube.com/watch?v=ABzjUf3E_0c

Citera
2015-04-19, 17:38
Medlem
JTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Till er effektmästare som var så tvärsäkra på att fotbollsroboten BB-8 var en CGI-kreation:
https://www.youtube.com/watch?v=ABzjUf3E_0c

Jo jag såg honom på live-eventet. Han såg riktigt imponerande ut. Snäppet vassare var killarna från England(?) som hobby hade byggt en riktig R2D2 och sedan blivit anställda av Lucas Film.
Citera
2015-04-19, 20:05
Medlem
Finskpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon

Å andra sidan så gillar jag inte hur detta verkar urarta sig. En vit tjej som räddar en svart kille, plus att Emperiets stora röda logga verkligen för tankarna till nazisterna. Tror ni detta har någonting att göra med att JJ är jude?

Har du helt missat George Lucas referenser till andra världskriget, förintelsen och nazisterna i de tidigare filmerna?

Exempel från Wikipedia:

Citat:
The stormtroopers from the movies share a name with the Nazi stormtroopers (see also Sturmabteilung). Imperial officers' uniforms also resemble some historical German Army uniforms (see Wehrmacht) and the political and security officers of the Empire resemble the black clad SS down to the imitation silver death's head insignia on their officer's caps. World War II terms were used for names in Star Wars; examples include the planets Kessel (a term that refers to a group of encircled forces), Hoth (Hermann Hoth was a German general who served on the snow laden Eastern Front), and Tatooine (Tataouine - a province south of Tunis in Tunisia, roughly where Lucas filmed for the planet; Libya was a WWII arena of war). Palpatine being Chancellor before becoming Emperor mirrors Adolf Hitler's role as Chancellor before appointing himself Dictator. The Great Jedi Purge alludes to the events of The Holocaust, the Great Purge, the Cultural Revolution, and the Night of the Long Knives. In addition, Lucas himself has drawn parallels between Palpatine and his rise to power to historical dictators such as Julius Caesar, Napoleon Bonaparte, and Adolf Hitler. The final medal awarding scene in A New Hope, however, references Leni Riefenstahl's Triumph of the Will.
Citera
2015-04-19, 20:47
Medlem
torrenttobbes avatar
Dom första tre filmerna är ju i princip andra världskriget i rymden, finns mycket intressant att läsa om det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in