Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Eftersom mod. plockade bort det hela, blir det inga mer utlägg om denna sak.
Men du får sluta överdriva och förvränga.. Jag skrev att jag tittat på utredningar innan, ej nödvändigtvis alltid polisära, och jag har haft både rätt och fel.
Jag lägger inte upp några halv(?)färdiga teorier, speciellt inte på begäran av skribenter med skygglappar och enkelriktat sinne, som sitter på händerna och väntar/tjatar i 3 inlägg.
Japp, då är det klart! Bullshit! Skagenröran som du ville glänsa med. Likt resten alltså. Behandlar dig utifrån det i fortsättningen.
För övrigt. Slasken är offentlighsndling när ärendet är avslutat, dvs det som är kvar av den när den är gallrad. I övrigt är det handlingar som är upprättade, expierade eller inte, dock upprättade, under ärendets gång man kan få ut före avslut.
Edit. Myndigheter har satt avgift för att få bort okynnesuttag av offentlig handling, ca 3-8 kr per sida, de första 10 brukar vara gratis. Därför är det inte många som begär ut slasken som kan vara på flera tusen sidor. Brukligt är att man går till myndigheten och på plats läser den.