2015-04-12, 23:06
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Mattias Karlsson hade ett Facebookinlägg som väckte en viss uppmärksamhet innan det togs bort efter ett par timmar. Tror att det finns en länk till en sparad version tidigare i tråden.

Så det är inte det här inlägget, som du syftar på? Det här inlägget finns kvar.

Citat:
Jag har inte offrat 16 år av blod, svett och tårar för att tillbringa min politiska framtid på en ändlös ökenvandring kring 4%-spärren tillsammans med en skock halvfascistoida, självrättfärdiga, unga, arga män (eller kvinnor för den delen) med Napoleon-komplex.

https://www.facebook.com/mattias.karlsson.9889/posts/10152682863261097
Citera
2015-04-12, 23:08
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Precis som Haglund skriver så hade definitivt Scruton blivit utesluten ur dagens SD. Med tanke på det kanske Karlsson borde utesluta sig själv, det kan vara olämpligt med ledande företrädare med så pass olämpliga inspirationskällor.

Hur tror ni morgondagen kommer se ut? Nya avslöjanden? Nya fylleinlägg på Karlssons Facebook? Lugnet efter/före stormen?
Jag hoppas att morgondagen gör Mattias Karlsson till den stora mediestjärna han alltid hoppats bli, fast på ett för honom inte helt optimalt sett. Då det lär skrivas om hans framträdande i Agenda kan man tycka att även han borde granskas i sömmarna. Jag tror det kommer, för fläckfri kan han ju knappast va. Men så är det ju måndag förstås så kanske blir det lugnet före stormen då.
Citera
2015-04-12, 23:08
Medlem
Citat:
Precis som Haglund skriver så hade definitivt Scruton blivit utesluten ur dagens SD. Med tanke på det kanske Karlsson borde utesluta sig själv, det kan vara olämpligt med ledande företrädare med så pass olämpliga inspirationskällor.

Hur tror ni morgondagen kommer se ut? Nya avslöjanden? Nya fylleinlägg på Karlssons Facebook? Lugnet efter/före stormen?
Är det inte lika uppenbart att detta inte handlar om att nån är "extrem" eller inte. Utan att det är en ren maktstrid från SD-ledningens sida. Jag är ganska övertygad att Karlsson själv läser både Motpol och Fria Tider dagligen och egentligen skiter fullständigt i om nån har läst Ernst Junger eller Oswald Spengler. Det är bara svepskäl för att kicka ut alla konkurrenter som kan hota Karlssons och Jomshofs makt i partiet.
Citera
2015-04-12, 23:09
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Så det är inte det här inlägget, som du syftar på? Det här inlägget finns kvar.

https://www.facebook.com/mattias.karlsson.9889/posts/10152682863261097
Han ska ha skrivit ett annat som raderades efter att folk började skälla på han, så det som är kvar är det inte..
Citera
2015-04-12, 23:11
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Det tror jag inte. Roger Scruton är vad jag vet varken fascist eller "identitär". Att han deltog i en konferens med folk från Vlaams Belang förklarade han ju själv lite urskuldande:

I may discover that there are very good reasons for boycotting Jim. But if I have not made the effort to know him and to bring him back into the fold of human society, then I have failed in my duty as a Christian. And what goes for individuals goes for political parties too.

Han åkte alltså dit för att om möjligt få dem på rätta vägar igen. Lite naivt, men inte något tecken på att han själv sympatiserar med deras idéer. Snarare tvärtom.
Citera
2015-04-12, 23:13
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Det tror jag inte. Roger Scruton är vad jag vet varken fascist eller "identitär". Att han deltog i en konferens med folk från Vlaams Belang förklarade han ju själv lite urskuldande:

I may discover that there are very good reasons for boycotting Jim. But if I have not made the effort to know him and to bring him back into the fold of human society, then I have failed in my duty as a Christian. And what goes for individuals goes for political parties too.

Han åkte alltså dit för att om möjligt få dem på rätta vägar igen. Lite naivt, men inte något tecken på att han själv sympatiserar med deras idéer. Snarare tvärtom.

Du får nog läsa på lite om Scruton.
Citera
2015-04-12, 23:14
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Han ska ha skrivit ett annat som raderades efter att folk började skälla på han, så det som är kvar är det inte..

Han drog upp den gamla Island-händelsen.
Citera
2015-04-12, 23:21
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Han drog upp den gamla Island-händelsen.

Hittade det här i tråden:

Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Karlsson är korruptionist och beter sig jääävligt barnsligt.
I torsdags så publicerade han en snytartikel från Expressen som var 5 år gammal på sin Facebook. Det handlade om hur dum och elak Wiliam Hahne var på Island. Han fick så otroligt mycket kritik från sina medlemmar typ som "Skärp dig! Hur fan kan du länka från Expressen!!".

Och tog sedan bort inlägget.
Citera
2015-04-12, 23:24
Medlem
sherms avatar
Ingen som hört något om vad som sades på SDU:s distriktsmöte?
Citera
2015-04-12, 23:24
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Du får nog läsa på lite om Scruton.

Menar du att Scruton är identitär eller fascist? Vad grundar du i så fall det på? Han skriver ju bland annat i vänstertidningen The Guardian. Inget jag sett tyder på några fascistoida böjelser.
Citera
2015-04-12, 23:27
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Menar du att Scruton är identitär eller fascist?

Nej, jag skrev att du ska läsa på om honom.
Citera
2015-04-12, 23:30
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Nej, jag skrev att du ska läsa på om honom.

Det var dock mitt påstående att: Roger Scruton är vad jag vet varken fascist eller "identitär". som du invände mot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in