2015-04-09, 20:24
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Det är ett kuppförsök av Hahne o Kasselstrand och deras supporters och måste stoppas annars är SDs framgång slut.

Fria Tider supportar tydligen kuppförsöket. Driver oblyg fulkampanj mot SD-ledningen.

Klart, Mattias Karlsson gick till vänsterextremistiska organisationen Expo för att få reda på smuts om Fria tiders medarbetare, självklart motarbetar de honom! han är ett svin.
Citera
2015-04-09, 20:25
Medlem
IngmarBergmans avatar
Tja vi tycks väl röra oss mot en partisprängning. Enormt tråkigt, och något jag har varit helt emot hela tiden. Jag har trott på sammanhållning och förnuft. Felet till det som kommer hända är till 95% Karlsson-Jamhofs. Det här hade kunnat sköta det här enormt mycket smidigare, men den koleriska Karlsson kunde inte bättre. Han är dåligt ledarmaterial och en pajas -- oavsett vad hans dumlojala supportar med tvåsiffrigt IQ säger. SD kommer gå försvagat ur det här, och det var inte ens nödvändigt från början...

http://www.friatider.se/sdu-distrikt-sluter-upp-bakom-kasselstrand
Citera
2015-04-09, 20:26
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vad håller Karlsson på med egentligen?

För 40 minuter sedan så la han ut ytterligare ett inlägg (det typ 5;e idag) på Fejan där han delar SD Kurirens artikel om bevisningen mot Hahne.

Jag undrar bara varför? OK, han har kanske rätt, men varför dras med och spela med i sandlådespelet?

Han är nog bara dum i huvudet.

Vilken fruktansvärd bevisning och vilka brott Hahne har gjort. Han borde låsas in. Rätt uppenbart att detta är en Moskvarättegång.

Hahne har dock vid ett flertal tillfällen nekat till anklagelserna kring medlemsregistret:
I Expressen den 16 februari samt i Dagens Nyheter den 17 februari, kallar han anklagelserna för grundlösa. Till Dagens Nyheter säger Hahne att han inte haft tillgång till något register.

Den 16 februari berättar Hahne på sin Facebook-sida, att han på en direkt fråga nekat en person som arbetar åt partiledningen om påståendet att han skulle haft tillgång till ett medlemsregister för att kalla medlemmar till ett möte i Stockholms stad.

Den 26 februari bekräftar Hahne på sin Facebook-sida att han hållit ett möte för ett fyrtiotal utvalda personer. Samtidigt skriver Hahne att han ”verkligen inte använt sig av något medlemsregister” för att kalla till detta möte.

Bevisningen är dock tydlig och anklagelserna mot William Hahne är korrekta. Ett utdrag ur en mail-konversation påvisar tydligt att Hahne har haft tillgång till det medlemsregister han tidigare har förnekat innehavandet av. Flertalet medlemmar bekräftar också att de blivit kontaktade av Hahne utan att de delgivit honom sina kontaktuppgifter.
Citera
2015-04-09, 20:27
Medlem
greyhounds avatar
Jag blir lite osäker nu. Kanske någon med bättre kunskaper kan hjälpa till att bringa klarhet. Är inte ett partis mailkorrespondens som skickas med partiets e-postadresser offentliga? Eller är jag helt ute och cyklar? Vad är då problemet med att ledningen haft tillgång till Hahnes mejl?
Citera
2015-04-09, 20:29
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Klart, Mattias Karlsson gick till vänsterextremistiska organisationen Expo för att få reda på smuts om Fria tiders medarbetare, självklart motarbetar de honom! han är ett svin.

I detta fall är detta helt ointressant hur Expo varit inblandade. Hahne och Kasselstrand agerande säger allt och är en självklar anledning till uteslutning, hade de väntat till efter den 27e hade de haft en helt annan möjlighet att klaga och anklaga SD-ledningen, nu har de bränt alla chanser.
Citera
2015-04-09, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Väljare blir redan "bortskrämda" och tror redan att SD är ett fascist-rasist parti men röstar på dem i alla fall eftersom det inte finns några alternativ. Gemene väljare har ingen aning skillnaden mellan nationalism och socialkonservatism och skiter i det också.

Mainstream-media kommer inte låta bli att kalla SD för rasist fascister för att intelligenta personer blir uteslutna och ersatta med åsnor.

SD kan bli stort ja men det kommer inte hjälpa ett skit så länge SD är kontrollerad opposition som inte vill ha någon samhällsförändring utan är ute efter att fylla på sina privata plånböcker.

Nej, SD har fått fler väljare för att de normaliserats....och kan de nå en uppgörelse om att minska invandringen med en halv procent så är detta positivt!

Bara en idiot tror på en radikal samhällsförändring..i a f i nuläget........det kan bli annorlunda senare
Citera
2015-04-09, 20:31
Medlem
IngmarBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epikantus
Jo 99% åt fremskrittspartiet samt 1% åt Hitler, enormt tråkigt.

Väldigt nyanserat inlägg hörru. Men det säger väl ganska mycket om nivån hos lojalisterna, och er framtid. SDU är på Kasselstrands sida, att ledningen spränger bort hela ungdomsförbundet är ingen skitsak.
Citera
2015-04-09, 20:34
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhound
Jag blir lite osäker nu. Kanske någon med bättre kunskaper kan hjälpa till att bringa klarhet. Är inte ett partis mailkorrespondens som skickas med partiets e-postadresser offentliga? Eller är jag helt ute och cyklar? Vad är då problemet med att ledningen haft tillgång till Hahnes mejl?
Ja, nu är du ute och cyklar. Politiska partier är i förlängningen vi, folket. Våra email är inte offentliga.
Citera
2015-04-09, 20:34
Medlem
greyhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ni borde läsa Karlssons senaste FB-inlägg. Att människan är en idiot kan ingen förneka längre.

Fruktansvärt pinsamt och lågt. Han har sänkt sig till motståndarnas nivå. Nu är det dags att sluta med den här sandlådefajten. Fatta beslut så snabbt som möjligt och bespara alla från den fars som pågår för tillfället.
Citera
2015-04-09, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngmarBergman
Väldigt nyanserat inlägg hörru. Men det säger väl ganska mycket om nivån hos lojalisterna, och er framtid. SDU är på Kasselstrands sida, att ledningen spränger bort hela ungdomsförbundet är ingen skitsak.

Det vet vi inte ännu...kanske partiledningen ser ungdomsförbundet som en belastning?

Förresten, var har ungdomsförbundet gjort för att ge partiet en mer rumsren bild?
Citera
2015-04-09, 20:38
Medlem
greyhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Bidra gärna med en länk!

https://www.facebook.com/mattias.karlsson.9889?fref=ts

"Satt under hemresan från Riksdagen idag och funderade på lite olika saker som hänt under mitt politiska engagemang. Kom bland annat att tänka på denna incident, som inträffade under den första sessionen med Nordiska rådet som jag någonsin deltog på. Trots att jag inte var närvarande eller inblandad blev jag tvungen att ta emot en rejäl uppsträckning från den svenska delegationens ordförande och be om ursäkt å partiets vägnar för att Sveriges anseende skadats. Det var inte en rolig start på mitt engagemang i Nordiska rådet."

Därefter länkar han till följande: http://www.expressen.se/nyheter/william-hahne-kallade-bartendern-for-javla-utlanning/
Citera
2015-04-09, 20:38
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhound
Fruktansvärt pinsamt och lågt. Han har sänkt sig till motståndarnas nivå. Nu är det dags att sluta med den här sandlådefajten. Fatta beslut så snabbt som möjligt och bespara alla från den fars som pågår för tillfället.

Instämmer. Som ledande företrädare måste man vara bättre än de man försöker utesluta. Alldeles för låg nivå nu. Uppriktigt besviken över hur Karlsson agerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in