2015-04-08, 15:07
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charliecheen
Flera av dom åtta som träffades tillhörde 25åringens sällskap. 20åringen P och några till var oskyldiga casualties of war
Vidare kvarstår ju frågan GM letade efter 25åringens vän B som lämnade platsen precis innan när dom sköt mot resterande i sällskapet.
Ja det förklarar ju en hel del. Och det har ju spekulerats i om skytten tog fel på PP och BK. Många bra inlägg nu på de sista sidorna. Sen får man se om bevisen håller den här gången? De flesta gangstermord klaras ju aldrig upp, även om snuten vet vem som gjorde det (är ju inte så svårt att räkna ut i många fall).
Citera
2015-04-08, 15:21
Medlem
Är det någon snäll själ som kan upplysa mig om hur många som är medlemmar i respektive gäng?

Det känns som att den här skjutningen är något som kunde undvikits om polisen plockat det här grabbarna varje gång dem kommer i närheten av vapen.

Jag menar det här är väl ändå folk man borde ha hårdspan om man tittar på tidigare händelser?
Citera
2015-04-08, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Är det någon snäll själ som kan upplysa mig om hur många som är medlemmar i respektive gäng?

Det känns som att den här skjutningen är något som kunde undvikits om polisen plockat det här grabbarna varje gång dem kommer i närheten av vapen.

Jag menar det här är väl ändå folk man borde ha hårdspan om man tittar på tidigare händelser?
håller helt med dig. Nu helt plötsligt plockar man bort folk som bär vapen. Visste inte polisen vilka som bar vapen innan? Hur kan man nu va så välinformerad? Sanningen e nog den att mentaliteten "så länge do
M bara skjuter på varandra". Polisen sket i helt förut. Nu har det eskalerat å tredje part blev dödad. Då jävlar jobbar konstapeln. Jävla inställning polisen verkar ha haft. Uppenbarligen kan man plicka in folk med vapen å man vet vilka det e. Man har bara skitit i det från polisens sida fram till nu. Skrämmande!
Citera
2015-04-08, 18:22
Medlem
Äntligen gör polisen sitt jobb och rensar Gbgs gator ifrån skräp 👏👏. Asså jag dör av garv att man kan gå runt och döda människor och langa o sedan tro att man förtjänar respekt ifrån statsminister o polisen snacka om dubbel standard. Det sjuka i det hela e den kvinnan som var ihop med hennes brors mördare stämmer detta verkligen elr
Citera
2015-04-08, 19:52
Medlem
TonyTucker12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lushcaramel
Äntligen gör polisen sitt jobb och rensar Gbgs gator ifrån skräp 👏👏. Asså jag dör av garv att man kan gå runt och döda människor och langa o sedan tro att man förtjänar respekt ifrån statsminister o polisen snacka om dubbel standard. Det sjuka i det hela e den kvinnan som var ihop med hennes brors mördare stämmer detta verkligen elr

Det stämmer inte. H*ssein var inte en av dom som sköt i Väderilsgatan.
Citera
2015-04-08, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyTucker12

Vem sköt där då?
Citera
2015-04-08, 22:35
Bannlyst
Så hur går det för bruschorna på sjukhuset? Är dom fit for fight snart? Eller är rullstol som gäller för dom hårda babbarna?
Scheisse, nåt att berätta för barnbarnen när en tokig zoomalisk tjackpundare dök upp och mejade ned allt med an AK47

T.o.m. babbarna ligger i lä där...
Senast redigerad av PAC12 2015-04-08 kl. 23:07.
Citera
2015-04-09, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyTucker12

Var du där? Husse*n var visst en av skyttarna.
Citera
2015-04-09, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Var du där? Husse*n var visst en av skyttarna.

Att H.C var en av skyttarna är ett känt faktum i området likaså faktumet att han var tillsammans med ena offrets syster. enligt min källa så går sen historien isär. Enligt vissa så hade han lurat i henne att det var motståndar sidan som sköt dock så ska klungan ha varit allierade med den motståndarsidan. Hennes bror var inte inblandad i konflikterna men precis som många andra så kände han dom eftersom dom var ifrån samma område.
Andra tesen är att hon kände till vad hennes kille hade gjort men valde att se det som ett olyckligt misstag.
Hur som helst så var det första gången som man hade skjutit vilt mot oskyldiga i detta krig då det tidigare endast var en utvald måltavla som man sköt när han var ensam eller bredvid någon ifrån dennes liga.
Citera
2015-04-09, 11:37
Medlem
Citat:
Pappan rasar: Polisen dödade mig nästan

Citat:
Familjen till 22-åringen som pekas ut som en ledande person i ett av de kriminella gängen i Biskopsgården rasar mot polisen efter stormningen av deras lägenhet.
– De sparkade och slog personer som inte var misstänkta för något, säger en familjemedlem som befann sig i lägenheten.
Polisen har nu gjort en egen anmälan gällande våldet mot pappan till riksenheten för polismål.

http://www.expressen.se/gt/pappan-rasar-polisen-dodade-mig-nastan/
Citera
2015-04-09, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charliecheen
Att H.C var en av skyttarna är ett känt faktum i området likaså faktumet att han var tillsammans med ena offrets syster. enligt min källa så går sen historien isär. Enligt vissa så hade han lurat i henne att det var motståndar sidan som sköt dock så ska klungan ha varit allierade med den motståndarsidan. Hennes bror var inte inblandad i konflikterna men precis som många andra så kände han dom eftersom dom var ifrån samma område.
Andra tesen är att hon kände till vad hennes kille hade gjort men valde att se det som ett olyckligt misstag.
Hur som helst så var det första gången som man hade skjutit vilt mot oskyldiga i detta krig då det tidigare endast var en utvald måltavla som man sköt när han var ensam eller bredvid någon ifrån dennes liga.

Vet inte vem utav klungan som skulle vara allierade med motståndarna, låter ju inte rimligt men att Arap och Shoyeb inte var måltavlor stämmer, även om Arap hade börjat få försmak för pengarna och hämtat sina grejer av den numera döde M.S. Men de flesta vet ju att dom egentligen ville åt Ed*s.
Citera
2015-04-09, 12:24
Medlem
270215s avatar
Synd att dessa brottslingar verkar har lärt sig att en väst eller jacka/tröja med ett stort fint tryck på gör det enklare för polisen.

Under det stora skandinaviska mc kriget när diverse busar sköt vilt på allmänplats med allt från pistol till pansarskott blev ju politikerna panikslagna och beordrade väl polisen att punktmarkera allt med väst.

Detta ledde ganska snart till att parterna insåg att om det varit svårt att tjäna pengar p.g.a. kriget så blev det i stort sätt omöjligt att göra "bizzniz" med den uppmärksamhet man fick från span, så de gjorde upp vid förhandlingsbordet och faran för allmänheten försvann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in