2015-04-09, 09:13
Medlem
Mimurs avatar
För min del hade det varit negativt om Kasselstrand & co skulle bli uteslutna. Va fan, ungdomsförbunden ska vara lite mer tillspetsade än moderpartiet. Kolla de andra partierna o deras ungdomsförbund. Nu låter jag det vara osagt om anklagelserna stämmer, men jag tycker inte det är något allvarligt. Men min ideologiska hemvist är väl lite längre åt SDU:s sida(trots min ålder)
Citera
2015-04-09, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlVonSchtekare
Att bilda ett nytt parti; ja då har man inte lärt sig av tidigare misstag. Vad är det som säger att denna gången kommer det gå hän och inga splittringar kommer ske? MSM kommer inte att ge dessa någon massmedial uppmärksamhet då effekten blir att de vinner anhängare.

Det finns inget alterantiv. Man har förlorat striden om makten inom SD. Det enda sättet att påverka inom det etablerade politiska systemet är att bilda ett nytt parti som bättre representerar den politik och idelogi man står för. SD är kört och överspelat för alla som värnar det svenska folkets överlevnad, självständighet och frihet.
Citera
2015-04-09, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Det kommer. Nu sitter man och för bok över vilka som ifrågasätter pajkastandet både via facebook och andra kanaler. Dessa namn antecknas och sen sätter man igång och letar smuts på dem. Sen kommer andra vägen av uteslutningar om något halvår. Ytterligare 25-50 personer kommer att åka då. Sen är budskapet inhamrat. Tänk inte själva. Nicka och bocka när ordern uppifrån kommer. Var tyst och sitt still i båten. 99,5% kommer att lyda.

Jag har röstat på SD sedan 2006. Jag trodde verkligen att här var en kraft som kunde rädda folkhemmet. Jag blev lurad. SD kommer inte att rädda någonting, utöver möjligen partitoppens arvoden. SD har förlorat min röst. Sofflocket nästa.

Det är pga. sånt här som populistiska missnöjespartier av SD:s typ kallas för "kontrollerad opposition". De som har orkestrerat förstörelsen av Sverige och den vita Västvärlden förutsåg naturligtvis att det förr eller enare skulle uppstå ett allt större folkligt missnöje. I syfte att motverka och kontrollera detta missnöje så skapar man säkehetsventiler, genom vilka missnöjet kan släppas ut på ett för makten ofarligt sätt.

Antingen så skapar man denna typen av partier och organisationer, eler så infiltrerar och kidnappar man redan befintliga partier. SD är nog et exempel på ett parti som infiltrerades, korrumperades och togs över fienden.

I Grekland har du ett exempel på äkta opposition i form av Gyllene Gryning. Det makten gör med såna rörelöser är att de utan rättegång fängslar hela partiledningen och/elller förbjuder partiet.
Citera
2015-04-09, 09:35
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag får instinktivt dåliga vibbar av Hahne. Jag tror han är en belastning för SD bara genom sin uppenbarelse. Ajöss med honom.

Varför får du dåliga vibbar? Hahne är ju precis som Kasselstrand idel positiva egenskaper. Kärnfriskt utseende. Sunda värderingar. Driv.
Citera
2015-04-09, 09:38
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Vem mer än dom som blir uteslutna bryr sig?
Det är ju inte direkt så att dom får fängelse eller spöstraff...
Några av de som tycker att SD inte ska drivas i en riktning de inte gillar bryr sig väl
Citera
2015-04-09, 09:41
Medlem
Tercios avatar
Intressant att media går på expofalangens linje och beskriver det här som en stor ideologisk konflikt, vilket det inte är. Det är oerhört tydligt att fyran inte jobbar för sd eller sverige utan bara för sin egen försörjning.
Citera
2015-04-09, 09:45
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag får instinktivt dåliga vibbar av Hahne. Jag tror han är en belastning för SD bara genom sin uppenbarelse. Ajöss med honom.

Kasselstrand kan de behålla. Han lär vara så till den grad kastrerad nu att han håller sig på mattan i framtiden. Han kan troligtvis stöpas om till att bli en nyttig underhuggare, smart kille och duktig debattör som han är.

En Kasselstrand som låter sig fogas av partieliten skulle säkert kunna vara en tillgång. Fast han lär väl inte vara intresserad av att gå i Mattias Karlsson & co:s ledband, och ännu mindre efter de senaste dagarnas händelseutveckling.
Citera
2015-04-09, 09:46
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Varför får du dåliga vibbar? Hahne är ju precis som Kasselstrand idel positiva egenskaper. Kärnfriskt utseende. Sunda värderingar. Driv.
Jag håller med. Alla ungdomsförbund speglar sina moderpartier på ett mer spetsigt sätt; MUF är lite mer "stekiga" än M, Ung vänster är lite mer proggiga/revolutionära än V, Grön Ungdom är lite mer miljömuppiga än MP...
Kasselstrand & co är utmärkta representanter för SDU. Jag tycker det är usel demokratisyn från SD-ledningen att inte acceptera viss skillnad mellan moderpartiet o ungdomsförbundet. Även om orden "sovjet-metoder" och Stasi-anklagelser är hårda ord så är de inte utan grund
Citera
2015-04-09, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande

Kasselstrand ser faktiskt ganska "ond" och kall ut, lite som Mr. Burns i The Simpsons och Hahnes utseende och framtoning tolkas nog i dagens samhälle som läskigt och psykopatiskt, lite som en arrogant överklasskille som dessutom är vältränad och "nazist".

Det är en look som skrämmer den ängsliga svenska medelklassen, särskilt om judemedia dessutom säger att de är läskiga. Båda ser lite ut som de stereotypiska blonda psykopater, mördare, terrorister, nazister och superskurkar som det judiska Hollywood har skapat under många decenniers tid.

Blondes are Evil

https://revoltagainst.wordpress.com/2012/01/27/blondes-are-evil/
Senast redigerad av KommissarieAmalek 2015-04-09 kl. 10:11.
Citera
2015-04-09, 10:09
Medlem
Jomshof säger sig sitta på bevis. Kassler strand nekar bestämt till anklagelserna. Denna mediacirkus ser inte bra ut. Tror ändå SD når ett drömresultat vid nästa val. Finns inga vettiga alternativ för en invandringskritiker.
Citera
2015-04-09, 10:12
Medlem
Madagascars avatar
Är det klart att Hahne och Kasselstrand uteslutits? AB menar att de själva sagt det på facebook:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20595479.ab, igår

Dessutom kan en del andra bli uteslutna.

Då infinner sig den intressanta frågan. Om de är/blir uteslutna kommer dessa med Kasselstrand och Hahne i spetsen starta ett nytt parti? Sverigevännerna kanske det skulle kunna heta.
Citera
2015-04-09, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Finns inga vettiga alternativ för en invandringskritiker.

Problemet för SD är: inte för rasister heller, de som är realistiska nog att veta att nazismen är för hårt stämplat för att vara säljbar (rasism mot muslimer, romer och afrikaner, dock, är en mycket enkel produkt att marknadsföra och sälja just för tillfället). Därför kan man ifrågasätta taktiken här om det bara kommer blomma upp nytt efter ett tag då inga seriösa alternativ finns. Å andra sidan har SD inget val om de vill fortsätta öka. Men de har nog inte löst något på sikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in