2015-04-09, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Utan istället ska man...helt sonika somna in?

Nej, varför drar du den slutsatsen? Men gör man samma misstag om och om igen, och inte har insett vid det här laget, vad det är som faktiskt ständigt splittrar dessa rörelser, då är man en dumkopf. Vad är poängen med partier, när de infiltreras av elitens agenter när som helst? Detta gäller alla rörelser och inte bara "högerextrema".
Citera
2015-04-09, 00:57
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det stämmer säkert. Jomshof var lite snällare än SÄPO i Aktuellt, enligt honom är NU rasister som ägnar sig åt gatukravaller.
Haha, måste varit de som var ute och kravallade under valrörelsen 2014 han förväxla dom med

Börjar bli riktigt pinsamt detta, och personerna bakom det här ska alltså tillsammans med en utbränd Jimmie Åkesson föra Sverigedemokraterna in i framtiden..
Citera
2015-04-09, 00:58
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlVonSchtekare
Nej, varför drar du den slutsatsen? Men gör man samma misstag om och om igen, och inte har insett vid det här laget, vad det är som faktiskt ständigt splittrar dessa rörelser, då är man en dumkopf. Vad är poängen med partier, när de infiltreras av elitens agenter när som helst? Detta gäller alla rörelser och inte bara "högerextrema".

Men vad menar du att de 30 personer som blir uteslutna egentligen ska göra? Det är knappast något de själva valt utan de ställs inför fullbordat faktum. Vill de fortsätta med politik är de inte välkomna i något annat etablerat parti, utan enda möjligheten är att starta ett eget parti. Eller somna in.
Citera
Medlem
gavlips avatar
Finns potential för ett nytt parti. Om det skulle startas och det skulle få med sig alla de personer som har uteslutits ur SD och skulle ha alternativmedia med sig så skulle det snart bara vara tomt skal av SD med alla opportunistiska åsnor och råttor kvar.
Citera
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H0D
Är tröttare än fan men såg inget om NU? smr, afa etc var vad jag såg.

deras galenskaper.. ja, stödjer israel, slänger ut folk för skitsaker oavbrutet, att man ens tar expo på allvar, att dom tycker hbtq trams är bra etc etc etc finns väl hur mycket som helst.

Edit: Hittade nu, dom nämnde namnet, men skrev inte en rad om dom..

Anledningen till att SD ger stöd till Israel är, tror jag, att de får stor bidrag bidrag från just judar som antagligen är rädda för det ökande muslimska befolkningen i Sverige. Man kan ge stöd till Israel samtidigt som att man är emot mångkulturalism.

Mig veterligen slängde de inte ut människor för skitsaker. Individer som Erik Almqvist sa rasistiska glåpord och sexistiska uttryck. Jag tycker att det är rätt att man uteslöt sådana individer. En individ som representerar ett parti på riksdagen ska akta sig för vad han/ hon säger och gör.
Citera
2015-04-09, 01:00
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Enligt Magdalena Andersson är Sverigedemokraterna ett nyfascistiskt parti. Så jag skulle nog säga allihop..

edit: detta hänvisas till historikern Henrik Arnstad.

Ok. Nu är vi tillbaka i en så kallad definitionsfråga. Jag skulle inte kalla SD för ett fascistiskt parti. Bara för att man värnar om sitt eget kultur ,tradition är man inte fascist. Såvitt jag vet är SD en demokratiskt parti som inte har några imperialistiska ambitioner.
Citera
2015-04-09, 01:04
Bannlyst
Citat:
Men vad menar du att de 30 personer som blir uteslutna egentligen ska göra? Det är knappast något de själva valt utan de ställs inför fullbordat faktum. Vill de fortsätta med politik är de inte välkomna i något annat etablerat parti, utan enda möjligheten är att starta ett eget parti. Eller somna in.

Rent strategiskt bör de i denna situation; inte bilda något nytt parti, utan istället bli kvar och ta kampen på olika sätt. Ett sätt är att själva via andra flera okända aktörer (Sleeper agents, femtekolonnare what ever) infiltrera SD och söndra ledningen steg för steg rent metodiskt och välkoordinerat. Ett annat sätt är att vara transparenta med vad de vet om för "hemligheter" kring topparna i partiet inför MSM och låta MSM göra grovjobbet med att avsätta dessa ur ledningen. Poängen är, att man bör hålla sig kvar, med eget folk på insidan, vara kvar i rampljuset inför MSM och låta båten sjunka av sig själv innan man tar över det. Det är ett långsiktigt tänk som gäller här.
Senast redigerad av CarlVonSchtekare 2015-04-09 kl. 01:09.
Citera
2015-04-09, 01:06
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Ok. Nu är vi tillbaka i en så kallad definitionsfråga. Jag skulle inte kalla SD för ett fascistiskt parti. Bara för att man värnar om sitt eget kultur ,tradition är man inte fascist. Såvitt jag vet är SD en demokratiskt parti som inte har några imperialistiska ambitioner.
Det är obönhörligen där man slutligen hamnar om man väljer att kasta såna epitet runt ikring sig. Det kan man tycka att Sverigedemokrater, om några, borde veta. Men likt mobbade barn på en skolgård tar man ändå efter mobbarens metoder och börjar applicera dem på andra. Denna gång mot personer i de egna leden som man uppfattar vara ett hot mot den egna maktpositionen. Det är svagt.
Citera
2015-04-09, 01:08
Medlem
Baertlings avatar
En del sakliga klarlägganden från Gustav Kasselstrand: http://www.expressen.se/nyheter/vagrade-att-motas-inne-i-svts-studio/

Kudos till reportern som låter honom prata till punkt för en gångs skull.
Citera
2015-04-09, 01:10
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlVonSchtekare
Rent strategiskt bör de i denna situation; inte bilda något nytt parti, utan istället bli kvar och ta kampen på olika sätt. Ett sätt är att själva via andra flera okända aktörer infiltrera SD och söndra ledningen steg för steg rent metodiskt och välkoordinerat. Ett annat sätt är att vara transparenta med vad de vet om för "hemligheter" kring topparna i partiet inför MSM och låta MSM göra grovjobbet med att avsätta dessa ur ledningen. Poängen är, att man bör hålla sig kvar, med eget folk på insidan, vara kvar i rampljuset inför MSM och låta båten sjunka av sig själv innan man tar över det. Det är ett långsiktigt tänk som gäller här.

Detta.

Det är så man bör agera. Därav att Kasselstrand avser att sitta kvar som SDU ordförande även om han utesluts, kampen bör tas. Partiledningen har inte något stort stöd för utrensningar av den här sorten.

Möjligen kan de få stöd bland några få nytillkomna borgliga väljare, men inte bland medlemskadern, de ser det odemokratiska i detta, och är det aktiva medlemmar så inser de också att samma sak kan hända dem själva precis när som helst.

Det är förövrigt många höga SDare som inte säger ett knyst just nu. De vet att stödet inte är stort, kanske misstycker de även själva. Stellan Bojerud har redan gått ut och tagit avstånd. Frågan är, kommer han också att uteslutas? eller är han fortfarande för värdefull som fd moderat?

Tillägg
Dock, om ett nytt parti skulle bildas, till höger om SD, så vore detta också en bra utkomst av detta. Jag hade stött detta direkt. Frågan är om detta är något som SD vill provocera fram? det skulle göra dem själva mer legitima och samtidigt uppfylla samma funktion som om SD själva gick till höger och försökte dra med sig allianspartierna.

Detta som händer nu är demokratividrigt och upprörande, men om det resulterar i ett nytt parti till höger om SD som tar sig in i riksdagen så vore det fantastiskt. Situationen nu är väldigt olik den som var när ND knoppade av sist, idag finns det röster så att det både räcker och blir över till två invandringskritiska partier i riksdagen.
Senast redigerad av Sockerpappan 2015-04-09 kl. 01:50.
Citera
2015-04-09, 01:10
Avslutad
Citat:
I så fall kan vi nog vänta oss några hundra uteslutningsärenden till...
Det kommer. Nu sitter man och för bok över vilka som ifrågasätter pajkastandet både via facebook och andra kanaler. Dessa namn antecknas och sen sätter man igång och letar smuts på dem. Sen kommer andra vägen av uteslutningar om något halvår. Ytterligare 25-50 personer kommer att åka då. Sen är budskapet inhamrat. Tänk inte själva. Nicka och bocka när ordern uppifrån kommer. Var tyst och sitt still i båten. 99,5% kommer att lyda.

Jag har röstat på SD sedan 2006. Jag trodde verkligen att här var en kraft som kunde rädda folkhemmet. Jag blev lurad. SD kommer inte att rädda någonting, utöver möjligen partitoppens arvoden. SD har förlorat min röst. Sofflocket nästa.
Citera
2015-04-09, 01:14
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Det är obönhörligen där man slutligen hamnar om man väljer att kasta såna epitet runt ikring sig. Det kan man tycka att Sverigedemokrater, om några, borde veta. Men likt mobbade barn på en skolgård tar man ändå efter mobbarens metoder och börjar applicera dem på andra. Denna gång mot personer i de egna leden som man uppfattar vara ett hot mot den egna maktpositionen. Det är svagt.

Som jag skrev tidigare, vi ska vara försiktiga med vad vi säger om olika individer innan vi inte såg/ läst beviset. Om det är så att Kasselstrand och andra individer till som är medlemmar i SDU har kopplingar med nazistiska, rasistiska och andra extremistiska organisationer är det bättre om de inte finns med i partiet. Annans kan det kan sakta ned SD-s ökning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in