Citat:
Ursprungligen postat av
AntiBus
tror du underskattar dina motståndare i ditt prat här...
spelar man bara helt och hållet på sannolikheter (vilket inte går eftersom du inte har tid att räkna och det är så mycket information du bara antar) så kanske det är fel om man vetat vilka kort sina motståndare har. Det kan vara farligt att utgå ifrån att en motståndare alltid spelar likadant. Precis som du gör, utvecklas de också till bättre spelare.
Jag inser såklart att mitt exempel är extremt. Ville bara visa en situation där det enligt mig borde vara ok att folda, trots att en syn ur matematisk synvinkel är en självklarhet.
IRL finns det ju inte en chans att man har en så klockren read på villian, men det kommer upp en hel del situationer i tuneringar där man autosynar en gigantisk stack bara för att pottoddsen dikterar att det är +EV, trots att man troligtvis skulle tjäna på att invänta en bättre situation.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mattelol
Varför ens spela suited connectors om du ska lägga dig när du floppar öppet straight flush-drag? Jag hade aldrig någonsin lagt mig i den situationen.
Såklart tveksamt om det är en bra idé att överhuvudtaget spela handen om man vet att villian kommer shova i stort sett allt, när man inte vill syna av 100bb. Hur som helst så är det irrelevant. Var bara ett extremt exempel för att illustrera min poäng.
Är du av åsikten att man aldrig ska tacka nej till en +EV syn? Även i en extrem situation som denna, då man med stor sannolikhet kommer hamna i flera andra mycket bättre situationer?
Citat:
Ursprungligen postat av
Le.
Ja det kan absolut vara ok att undvika marginella händer om man tex som du säger har ett jättebra bord osv. Jag tycker inte att det här är ett sådant tillfälle, sen får jag hålla med de andra om du kanske inte ska vara så inställ på att en "uppenbarligen fantastiskt efterbliven fisk"

hahaha, bara kan ha en viss range, han kan nog bara se 95 och tänka fuck it, med mycket annat sämre skit
Den här situationen borde väl inte uppstå speciellt ofta om vi vet att BB pushar när han träffat minsta lilla av floppen? :P "alla stegdrag, alla färgdrag, alla sets och alla toppar" eller har vi så bra read att han bara pushar de där händerna 25% av gångerna vi cbettar
Intressant frågeställning dock, hade vi varit djupare i en turre så hade det legat närmare till hands för mig att tänka sig en fold
Svar ja, alltså.
Allt för många spelare verkar överskatta "vinnande i det långa loppet" när det kommer till tuneringar. I cashgames är det såklart alltid bra att syna all in när man har en edge. Såvida man inte av någon anledning är 10k bb djup. XD