2015-04-08, 00:49
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Jo. men jag tror han är livrädd för den här Expo-historien. En partiledarstrid håller på i flera månader. Har man ingen motkandidat är det över på en vecka och ingen tidning skriver ett ord om saken. Jag tror faktiskt Karlsson har rätt. Expo-affären skulle ha blivit ett reellt problem.

Jaså? jag visste inte att det var en sån stor grej.
Citera
2015-04-08, 00:52
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
... ifall Karlsson avser att bete sig som en jävla diktator för att bli vald så kan mycket oförutsett hända. Själv börjar jag ogilla honom starkt.
Hade Karlsson varit lite smartare så hade han suttit still i båten och i godan ro avvaktat tronskiftet.

Ja, det är lite svårt att förstå vilka andra motiv, som Karlsson kan ha än maktfullkomlighet... och det är inte så smart att ge den bilden av sig själv.
Citera
2015-04-08, 00:52
Medlem
Zloths avatar
Hahhahahahhaah Kasselstrand också

Precis som jag tidigare skrev så har SD blivit infiltrerade av Sverigefientliga så det står härliga till.

SD nu för tiden:

1. Samarbetar med Sverigefientliga vänsterextremister.

2. Jagar "neofascister".

3. Utesluter alla som inte gillar att SD sysslar med dessa saker.

Härligt gäng lol.
Citera
2015-04-08, 00:53
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Ja, det är lite svårt att förstå vilka andra motiv, som Karlsson kan ha än maktfullkomlighet... och det är inte så smart att ge den bilden av sig själv.
Det kan ju vara så enkelt som att han förstår att hårdare nationalism inte är vägen framåt för partiet?
Citera
2015-04-08, 00:54
Medlem
fostroms avatar
Julafton för mainstreammedia idag, men orsakerna till SD:s tillväxt kvarstår och intensifieras för var dag, så oavsett vad som uppdagas är det av ringa betydelse i det stora sammanhanget. Sveriges förfall lär inte avstanna, så tillväxtpotentialen för SD är god. För att nå maximal utdelning behöver partiet attrahera breda grupper och dessa känner sig obekväma med alltför extrema företrädare. Svårare än så är det inte, vilket partiledningen självklart är medvetna om. Klokt och riktigt att sätta ned foten när otåliga ungtuppar drar iväg och handlar i oförstånd. I längden vinner såväl vårt arma land som SD på detta.
Citera
2015-04-08, 00:54
Medlem
Månsans avatar
Både Hahne och Kasselstrand ser lite otäcka ut, det kan ha spelat in. Lite Hitlerjugend över dem, typ Reinhard Heydrich eller Kurt Meyer. Därtill med en framfusig framtoning som riskerar skrämma bort många snälla svenskar vid valurnan. Hade de sett en smula mer sossiga ut hade de antagligen klarat sig, det är min teori.
Citera
2015-04-08, 00:55
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nornorna
SD-ledningen försökte köpa honom för en tid sedan, han erbjöds en tjänst och en fet månadslön om han lämnade SDU och sitt nationalistiska modiga engagemang bakom sig... han tackade nej till blodspengarna. Tycka vad man vill om hans politik men det finns ingen som kan ifrågasätta RYGGRADEN hos den som tackar nej till lön och status för att stå fast vid sina ideal.
Ja Kasselstrand är rakryggad, det verkar utifrån hans tweet som att även han skall bli utesluten nu. Fördjävligt tycker jag.

Även Germangestalten här sitter löst och blir avstängd nu från Flashback. Så går det när ens åsiktsyttringar inte faller moderatorerna på läppen. So long. Ett särskilt långfinger till alla skitskallemoderatorer som identifierat mina inlägg som "trams".
Senast redigerad av Germangestalt 2015-04-08 kl. 01:01.
Citera
2015-04-08, 00:59
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Både Hahne och Kasselstrand ser lite otäcka ut, det kan ha spelat in. Lite Hitlerjugend över dem, typ Reinhard Heydrich eller Kurt Meyer. Därtill med en framfusig framtoning som riskerar skrämma bort många snälla svenskar vid valurnan. Hade de sett en smula mer sossiga ut hade de antagligen klarat sig, det är min teori.
Vet inte om du bara har en dålig dag eller vad som har hänt men det här är inte den Månsan jag känner och uppskattar.
Citera
2015-04-08, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Det kan ju vara så enkelt som att han förstår att hårdare nationalism inte är vägen framåt för partiet?

Det är därför vi har demokrati. En person ska inte ensam bestämma den rätta vägen framåt. Dessa personer kan ju inte ensamma göra partiet mer nationalistiskt.
Citera
2015-04-08, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Utmärkt ananlys... men varför tror du, att en auktoritär ledarskapsprincip och utrensningar av medlemmar, som kritiserat (!) partiledningen i sig skulle få SD att växa?
Tja, apropå det där med fartblindhet så skulle jag säga att det varit ett större problem för SDU-ledningen än för SD-ledningen (det har ju inte direkt gått hastigt till med uteslutningen, för övrigt). Kasselstrand har tagit rygg på moderpartiet och tagit deras surt förvärvade motgångar som intäkt för att the sky is the limit och att han kan säga och göra i princip vadsomhelst. Spela in konstiga videor med lätta Goebbels-vibbar, "hellre Putin än Obama" och jag vet inte vad. SD-ledningen är ödmjuka inför sina framgångar, vilket framkom inte minst i en Jomshof-intervju härförleden. SDU däremot har känts smittade av storhetsvansinne med åtföljande fartblindhet.

Det kan ju också finnas anledningar i bakgrunden som t ex att de har potentiella avhoppare från sjuklövern på lut, eller att det har inletts hemliga informella samtal med alliansen om framtiden, och att SDU har varit en återkommande stötesten. Typ "Vi är villiga att börja skissa på ett framtida samarbete men då får ni dumpa de där konstiga Hitlerjugendtyperna till att börja med".
Citera
2015-04-08, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan

Jag undrar om de inte påminner en och annan svensk om en son, sonson eller bror.

Jag förstår dock vad du menar, de har i rådande paradigm kommit att konnoteras till nazism, rasism och hat. De är ju vita svenska män med blå ögon och blont hår.

Liksom den svenska flaggan kan tänkas uppfattas som extrem och kontroversiell.

Min poäng har alltid varit att om SD självt inte kan befria sig från det inlärda självhatet och misstänksamheten mot det egna så är det svårare att kräva detsamma från åskådaren.

Att en kallsvettig Åkesson som med uppspärrade ögon väger varje ord på guldvåg inte nödvändigtvis är mer normaliserande än en Kasselstrand som vänligt inte håller med om någon av journalistens premisser.
Citera
2015-04-08, 01:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HatarAftonblaskan
Förklara på vilket sätt dom är nazister? Eller nej gör inte det du skämmer bara ut dig själv inför hela forumet

Många kommunister här ikväll...
Hoppas inte du kallade mig kommunist.
Läs på din historia. Maktkamp, falanger, sa, ss, sd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in