2015-03-15, 09:57
Medlem
Ishot2pacs avatar
Ska försöka göra en lång historia kort.
Haft pungproblem många år till och från men aldrig lidit så mycket av det, typ pansarpung och ett märkligt beteende av säcken, bollarna for fram och tillbaka som en guttaperkaboll. Visst det blev några läkarbesök men utan några negativa resultat och med tiden gick det över. Berättar detta utifall det kan ha något att göra med min punghälsa just i detta nu. Nu till det aktuella problemet.

November...senaste samlaget skedde då, oskyddat såklart (dumme fan). I slutet av December börjar ett visst obehag märkas i mage/ljumske/pung men lider inte nämnvärt. I början av Januari tilltar problemen, börjar få mer precis smärta till just bitestikeln men hela pungen lever ett jävla liv och går från häng till stenpung av och till. Känner mej sjukt nersatt och febrig trots att jag aldrig tog tempen. Känner mej helt seriöst döende och ringer 1177, de råder mej att åka till akuten. Kommer dit, en kirurg klämmer runt, klämmer på bitestikeln och då känner jag för att avsluta hennes liv i mina nävar. Konstaterar bitestikelinflammation får diklofenak o blir hemskickad. Vet inte om det är placebo men det känns lite bättre några dagar efter, sen från klarblå himmel kommer helvetet tillbaka, åker till akuten dagtid och förklarar att jag var här några nätter tidigare. En urolog kikar o klämmer och konstaterar även han att det är bitestikelinflammation, även om jag visar negativt på infektion. Veckorna går, endast diklofenak som medicin vissa dagar känns det bättre och andra är jag så medtagen att jag bara kan ligga hemma på soffan med dödsångest. Går till vårdcentralen träffar en läkare som iaf tar mej på allvar och det känns att han genuint bryr sig om mej (en riktig doktor alltså, vars yrkesheder går ut på att hjälpa människor) och inte bara se patienter som kunder. Kollar prostata och klämmer runt även han, tar prover för alla möjliga könssjukdomar etc. Allt visar negativa resultat. Ger det en vecka till sen är jag hos han igen utan bättring, då kämpar han verkligen med att försöka få mej till akutröntgen, får en remiss och kommer till akuten. Då får jag svaret att alla urologer gått hem för dagen (fan va sjukt!?) får träffa en kirurg, han klämmer och känner osv. Lyckas tjata till mej antibiotika ciprofloxacin o blir så jävla glad utöver att han går med på det så röntgen får vänta den dagen kände jag efter 3timmar på akuten. Nu har jag käkat denna kur 1 vecka utan någon större framgång. Ena dagen kan jag känna mej i princip fullt frisk, jobbar utan problem, för att dagen efter känna mej nersatt som om man hade flunsan. Måste sova typ 19-20 redan på kvällen för att jag känner mej så utmattad. Detta blev långt men jag märker att det finns fler med liknande symptom så jag vill få råd/tips/hopp! Någon som vill avsätta lite tid och svara på detta problem. Tack på förhand!
Citera
2015-03-15, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ishot2pac
Ska försöka göra en lång historia kort.
Haft pungproblem många år till och från men aldrig lidit så mycket av det, typ pansarpung och ett märkligt beteende av säcken, bollarna for fram och tillbaka som en guttaperkaboll. Visst det blev några läkarbesök men utan några negativa resultat och med tiden gick det över. Berättar detta utifall det kan ha något att göra med min punghälsa just i detta nu. Nu till det aktuella problemet.

November...senaste samlaget skedde då, oskyddat såklart (dumme fan). I slutet av December börjar ett visst obehag märkas i mage/ljumske/pung men lider inte nämnvärt. I början av Januari tilltar problemen, börjar få mer precis smärta till just bitestikeln men hela pungen lever ett jävla liv och går från häng till stenpung av och till. Känner mej sjukt nersatt och febrig trots att jag aldrig tog tempen. Känner mej helt seriöst döende och ringer 1177, de råder mej att åka till akuten. Kommer dit, en kirurg klämmer runt, klämmer på bitestikeln och då känner jag för att avsluta hennes liv i mina nävar. Konstaterar bitestikelinflammation får diklofenak o blir hemskickad. Vet inte om det är placebo men det känns lite bättre några dagar efter, sen från klarblå himmel kommer helvetet tillbaka, åker till akuten dagtid och förklarar att jag var här några nätter tidigare. En urolog kikar o klämmer och konstaterar även han att det är bitestikelinflammation, även om jag visar negativt på infektion. Veckorna går, endast diklofenak som medicin vissa dagar känns det bättre och andra är jag så medtagen att jag bara kan ligga hemma på soffan med dödsångest. Går till vårdcentralen träffar en läkare som iaf tar mej på allvar och det känns att han genuint bryr sig om mej (en riktig doktor alltså, vars yrkesheder går ut på att hjälpa människor) och inte bara se patienter som kunder. Kollar prostata och klämmer runt även han, tar prover för alla möjliga könssjukdomar etc. Allt visar negativa resultat. Ger det en vecka till sen är jag hos han igen utan bättring, då kämpar han verkligen med att försöka få mej till akutröntgen, får en remiss och kommer till akuten. Då får jag svaret att alla urologer gått hem för dagen (fan va sjukt!?) får träffa en kirurg, han klämmer och känner osv. Lyckas tjata till mej antibiotika ciprofloxacin o blir så jävla glad utöver att han går med på det så röntgen får vänta den dagen kände jag efter 3timmar på akuten. Nu har jag käkat denna kur 1 vecka utan någon större framgång. Ena dagen kan jag känna mej i princip fullt frisk, jobbar utan problem, för att dagen efter känna mej nersatt som om man hade flunsan. Måste sova typ 19-20 redan på kvällen för att jag känner mej så utmattad. Detta blev långt men jag märker att det finns fler med liknande symptom så jag vill få råd/tips/hopp! Någon som vill avsätta lite tid och svara på detta problem. Tack på förhand!

Har tyvärr haft samma åkomma ett par tre gånger, gör riktigt ont när man drabbas.
Har efter röntgen fått antibiotika varje gång, kommer dock ej ihåg namnet på medicinen.
Men tydligen härleds åkomman till Klamydia vilket jag ej har haft eller bakterier, dvs. det kan vara en urinvägs infektion som gått för långt.
Citera
2015-03-15, 19:40
Medlem
Ishot2pacs avatar
Visade negativt på alla tänkbara könssjukdomar, och inte haft urinvägsinfektion såvitt jag vet. Snart uppe i 3månader med konstant pungspark och uselt allmäntillstånd, känns hopplöst!
Citera
2015-03-31, 20:17
Medlem
Ishot2pacs avatar
bumpar detta i hopp om någon i samma sits ser det. Efter en andra veckan med ciprofloxacin så började det gå över till att i princip kännas symptomfritt och en vecka efter avslutad kur kändes det till 99% bra igen. MEN....det kommer ett men, nu de senaste dagarna känns det som skiten är på väg tillbaka igen. Senaste akutbesöket så hade jag äran att ha två urologer som klämde och kände på mina juveler, och de konstaterade som alla tidigare klämmare att det var bitestikelinflammation. Men seriöst är det denna hjälp man får för dessa åkommor, fan haft skiten över 3 månader nu, och som sagt börjar det kännas som det är på väg tillbaka. Har fått tid till ultraljud, men om det nu är bitestikelinflammation hur ska den röntgen hjälpa mej. Vart finns ni mina pungbröder jag behöver få något positivt som tex. "jag hade skiten bisarrt länge men till slut blev jag helt frisk". Funderar på om jag ska beställa en kur ciprofloxacin till, denna gång från nätet, eftersom jag fick gå me skiten i över 2mån innan de skrev ut första kuren. Någon som har erfarenhet av antibiotika från nätet ? känns lite cheesy och risky men börjar bli desperat mvh / Skrotum
Citera
2015-03-31, 20:32
Medlem
Readyfreddies avatar
Har ingen direkt erfarenhet av detta men är provet för infektion negativt? Då borde ju inte antibiotika hjälpa.

Är det däremot en inflammation så undrar jag vad du äter för mat?

Mina inflammationsproblem har försvunnit sen jag la om kosten så det kan nog hjälpa en del.
Citera
2015-03-31, 20:40
Medlem
Ishot2pacs avatar
Tror jag äter en ganska sund kost, inget kött, inte speciellt mycket mejeriprodukter, sällan pasta och bröd som jag vet är inflammatoriskt. Jag visade att jag var frisk som en nötkärna på en jädrans massa prover. Elaka jävla pungbakterier har jag åkt på iaf
Citera
2015-03-31, 22:31
Medlem
Har de kollat om du har mycoplasma, brukar sällan kollas tyvärr.

Annars om din sänka är normal så tror jag det är prostatit du har. Eller så har du en känslig bitestikel som ömmar.
Citera
2015-04-01, 20:25
Medlem
Ishot2pacs avatar
Prostatit säger du ? jag har kollat mycoplasma ja samt alla andra tänkbara sjukdomar som kan tänkas vara problemet, hittade inget och var enligt alla tester frisk som en nötkärna. Just i detta fall, tror du det kan va prostatit ? känns som det är så specifikt vid bitestikeln, men nått skit är det för allmäntillstånd går ner när det känns som värst, kanske är somatiskt ?
Citera
2015-04-01, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ishot2pac
Prostatit säger du ? jag har kollat mycoplasma ja samt alla andra tänkbara sjukdomar som kan tänkas vara problemet, hittade inget och var enligt alla tester frisk som en nötkärna. Just i detta fall, tror du det kan va prostatit ? känns som det är så specifikt vid bitestikeln, men nått skit är det för allmäntillstånd går ner när det känns som värst, kanske är somatiskt ?

Vid prostatit kan det värka/kännas ömt i testiklarna/testikeln. Så det kan vara det ja, men vad ligger ditt crp(snabbsänka) på? Har de gjort ultraljudsundersökning på testiklarna??

Citat:
Funderar på om jag ska beställa en kur ciprofloxacin till, denna gång från nätet, eftersom jag fick gå me skiten i över 2mån innan de skrev ut första kuren. Någon som har erfarenhet av antibiotika från nätet ? känns lite cheesy och risky men börjar bli desperat mvh / Skrotum

Gör dig en tjänst och beställ INTE via nätet.
Ciproflaxin är mycket stark sort antibiotika men som samtidigt har antiinflammatorisk effekt, så orsaken till att du blev symptomfri kan vara som sagt prostatit.
Citera
2015-04-04, 22:35
Medlem
Ishot2pacs avatar
ingen aning om vad min sänka låg på tyvärr, du verkar ha koll!
jag har fått remiss genom en omtänksam doktor på vårdcentralen. Urologerna på akuten tyckte inte att ultraljud var nödvändigt. Nått vajsing är det ju, gått med skiten i snart 4 månader.
De senaste dagarna har värken/smärtan avtagit, men en riktigt skum känsla består. "Känner" typ ena kulan hela tiden och upp mot ljumsken/buken.
Citera
2015-04-04, 23:40
Bannlyst
he acute phase of pain and discomfort usually improves reasonably rapidly (several days), however, low-grade pain from an episode of epididymitis can linger for weeks to months

Källa: www.dcurology.net/uti/eo.html

Bakterierna är troligtvis borta men det tar ett bra tag innan det blir bra!
Citera
2015-04-05, 14:58
Medlem
Ishot2pacs avatar
Låg igår och läste igenom prostatit-tråden. Känns som jag känner igen många symptom på det också. Men kan prostatit isig framkalla bitestikelinflammation ? eller var det doktorernas förklaring för att bli av med mej. Jag hade/har ingen infektion och alla värden var bra, men ändå mådde jag skit kroppsligt/själsligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in