2015-03-29, 21:40
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
Har inte läst tråden alls, har inte varit intresserad av händelsen men fick höra en sak från en nära vän idag.

Han förklarade att det som hände på vårvärderstorget var ett beställningsjobb från pappan till en av de bägge offrerna i majorna (om jag minns rätt..) för nån månad sen. Dessa två skulle ligga i koma, en somalier och en syrian och det är farsan till syrianer som beställt det hela.
Pappan bor i Gårdsten och de fyra inhyrda skulle vara av somalisk härkomst.

Don't shot the messenger, rapporterar bara vad jag hört.

Det var intressant info! Hur trovärdig bedömer du den vara? (Läs: har din vän insyn i utredningen?)
Citera
2015-03-30, 00:07
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20527378.ab

Bilder som aftonbladet kommit åt på gärningsmannen med västen.
Citera
2015-03-30, 00:21
Medlem
Citat:
Har inte läst tråden alls, har inte varit intresserad av händelsen men fick höra en sak från en nära vän idag.

Han förklarade att det som hände på vårvärderstorget var ett beställningsjobb från pappan till en av de bägge offrerna i majorna (om jag minns rätt..) för nån månad sen. Dessa två skulle ligga i koma, en somalier och en syrian och det är farsan till syrianer som beställt det hela.

Kanske intressant. Ett av offren för attentatet vid Jaegerdorffsplatsen, Oliv*r, är son till en libanesisk man. Fadern kan vara syrian, men jag har inte sett det bekräftat. O:s äldre bror ska ha dömts för brott (dock inte O. själv). I O:s umgänge fanns K*mal Kays*r, somalier från Gårdsten och det andra offret vid Jaegerdorffsplatsen. Det är möjligen inte pappa till denne KK som avses som beställare?

Citat ur post 450 i om attentatet på Jaegerdorffsplatsen: ...somaliern tycks ha umgåtts med, och hade uppenbarligen ingångar till, en värld med god tillgång till både vapen och narkotika, samt kompletta polisuniformer med skyddsmasker, hjälmar, skyddsvästar m.m

Som jag har sagt tidigare verkar vänskapsband finnas (se Facebook) mellan anhöriga till BO Oliv*r Jaegerdorffsplatsen och Huss*in C Vårväderstorget. Kan det vara vänskap som förbytts i sin motsats - hänt förr...(verkar vara fallet i Uddevalla-händelsen).

De häktade för synnerligen grovt vapenbrott är efter vad jag förstår somalier, påträffade i Majorna/Kungsladugård med "Kalashnikovs". En het fråga borde alltså vara om morden på Vårväderstorget är ett inslag i en somalisk knarkvendetta mot Vårvädersligan men eftersom möjligheterna är flera kan det vara helt uppåt väggarna också
Citera
2015-03-30, 00:29
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det var intressant info! Hur trovärdig bedömer du den vara? (Läs: har din vän insyn i utredningen?)

Nej, min vän har noll insyn i utredningen, han är inte polis.
Jag har ingen anledning att misstro honom, han har berättat om andra somalierelaterade händelser som visat sig stämma senare. Sen var det jag som fick ut infon från honom. Han berättade det efter det att jag tagit upp dådet, inte han som ville berätta det för mig om du förstår vad jag menar. Hade jag inte tagit upp det hade han aldrig nämnt det.
Tänkte att jag postar infon i tråden. Polisen läser väl här.
Om intresse finns kan jag försöka få ut mer info från han när vi träffas nästa gång.
Citera
2015-03-30, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Vilket gäng hänger i eriksbo dom som stal snututrustningarna den där kemal som blev skjuten i majorna. Är väll troligt att västarna kom från den stölden för hur ofta blir snuten bestulna på sin utrusning.

Finns flera, helt säkert vet jag zigenare, sen kan jag tänka mig Alikhan (libaneser/kurder), somalier och även en del från kortedala.
Citera
2015-03-30, 07:39
Medlem
allegragellers avatar
Historik och statistik i GP idag, "14 olösta mord sedan 2011"

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2669409-14-olosta-mord-sedan-2011
Citera
2015-03-30, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alemal8
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20527378.ab

Bilder som aftonbladet kommit åt på gärningsmannen med västen.

Sätt att hålla vapnet (bild nr 3) kan betyda två saker

Det är första gången att han håller en Kalashnikov i sina händer, eller han är svart afrikan. Det är bara dom som håller vapen på detta duma oerfarna sätt.
Citera
2015-03-30, 10:14
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Historik och statistik i GP idag, "14 olösta mord sedan 2011"

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2669409-14-olosta-mord-sedan-2011

Intressant att sven albin nu slutar som snut är nog tungt med detta facit i handen. Vi får se om hans efterträdare kan prestera bättre resultat. Och dom där 100-110 miljonerna extra pengarna som dom la ut förra året på bevakning av gängen lär väll fortsätta detta året åckså till skattebetalarnas förtret.
Citera
2015-03-30, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fonsterputsaren
Kan du utveckla lite vad du menar? På vilket sätt håller han vapnet fel?

Med sin vänstra hand håller han magasin, och det ska man aldrig göra med en Kalasnikov. Sånt dum grej kan du se bara i Afrika typ Boko Haram eller liknande. Inte konstig att han mejar flera oskyldiga.
Citera
2015-03-30, 12:34
Medlem
Frontlinjens avatar
GM med polisväst kan hålla i ett halvautomatiskt jaktgevär.

Kan dock vara något annat också, det är svårt att se något förutom att det verkar vara en träkolv.
Citera
2015-03-30, 14:19
Medlem
Citat:

syftar du på de här två som sköts när de satt i bil vid ett stoppljus? det var det det här jag frågade om tidigare, om det kunde vara hämnd för just detta. så nån som vill sjunga ut?
Citera
2015-03-30, 14:38
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Nej, min vän har noll insyn i utredningen, han är inte polis.
Jag har ingen anledning att misstro honom, han har berättat om andra somalierelaterade händelser som visat sig stämma senare. Sen var det jag som fick ut infon från honom. Han berättade det efter det att jag tagit upp dådet, inte han som ville berätta det för mig om du förstår vad jag menar. Hade jag inte tagit upp det hade han aldrig nämnt det.
Tänkte att jag postar infon i tråden. Polisen läser väl här.
Om intresse finns kan jag försöka få ut mer info från han när vi träffas nästa gång.

Intresse finns!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in