Citat:
Ursprungligen postat av
Bossieman
Har inte läst tråden alls, har inte varit intresserad av händelsen men fick höra en sak från en nära vän idag.
Han förklarade att det som hände på vårvärderstorget var ett beställningsjobb från pappan till en av de bägge offrerna i majorna (om jag minns rätt..) för nån månad sen. Dessa två skulle ligga i koma, en somalier och en syrian och det är farsan till syrianer som beställt det hela.
Pappan bor i Gårdsten och de fyra inhyrda skulle vara av somalisk härkomst.
Don't shot the messenger, rapporterar bara vad jag hört.
Kanske intressant. Ett av offren för attentatet vid Jaegerdorffsplatsen, Oliv*r, är son till en libanesisk man. Fadern kan vara syrian, men jag har inte sett det bekräftat. O:s äldre bror ska ha dömts för brott (dock inte O. själv). I O:s umgänge fanns K*mal Kays*r, somalier från Gårdsten och det andra offret vid Jaegerdorffsplatsen. Det är möjligen inte pappa till denne KK som avses som beställare?
Citat ur post 450 i om attentatet på Jaegerdorffsplatsen: ...somaliern tycks ha umgåtts med, och hade uppenbarligen ingångar till, en värld med god tillgång till både vapen och narkotika, samt kompletta polisuniformer med skyddsmasker, hjälmar, skyddsvästar m.m
Som jag har sagt tidigare verkar vänskapsband finnas (se Facebook) mellan anhöriga till BO Oliv*r Jaegerdorffsplatsen och Huss*in C Vårväderstorget. Kan det vara vänskap som förbytts i sin motsats - hänt förr...(verkar vara fallet i Uddevalla-händelsen).
De häktade för synnerligen grovt vapenbrott är efter vad jag förstår somalier, påträffade i Majorna/Kungsladugård med "Kalashnikovs". En het fråga borde alltså vara om morden på Vårväderstorget är ett inslag i en somalisk knarkvendetta mot Vårvädersligan men eftersom möjligheterna är flera kan det vara helt uppåt väggarna också