2015-03-29, 14:14
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Ok, då får jag be dig att läsa på och återkomma.
Jag ber dig läsa på: http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2670474-norsk-tittarstorm-efter-sd-intervju
Citera
2015-03-29, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Vilket gör det än mer anmärkningsvärt att caffe64 besvarande mitt påstående med att "Har du missat vilka som sitter i Norges regering?".

Att Fremskrittspartiet inte gillar Sverigedemokraterna borde vara känt sedan länge. Det blir däremot lite roligt när norrmännen kritiserar Skavlan för att ha gått för hårt mot Åkesson. Här i Sverige tids det däremot om detta alternativt försöker man påstå att detta var någonting bra och naturligt.
Vilket jag tror har att göra med att vi har en stark folklig opinion för invandring, man skulle nog kunna kalla det en helig ko som sd ger sig på, annorlunda uttryckt, något djupt i den svenska folksjälen.
Citera
2015-03-29, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Jag ber dig läsa på: http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2670474-norsk-tittarstorm-efter-sd-intervju
Ja, intervjun har fått stark kritik i Norge. Och?
Citera
2015-03-29, 14:18
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Vilket jag tror har att göra med att vi har en stark folklig opinion för invandring, man skulle nog kunna kalla det en helig ko som sd ger sig på, annorlunda uttryckt, något djupt i den svenska folksjälen.
Det har vi inte alls det men folk röstar på partier av andra skäl än enbart invandringen. Surprise, surprise.
Citera
2015-03-29, 14:23
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossleu
Varför är det så svårt att förstå? Det är inte rasism att vilja ha normal jävla invandring! Norge har mycket mindre invandring än Sverige, hur kan då Skavlan trycka ner Åkesson sådär när dom inte är "bättre" själva?
Det handlar inte om minskad invandring, det handlar om vad det är för ett parti, nationalism leder till rasism, sen har högsta ledningen använt ord som, babbe och att det här är mitt land till zoran ismail. Svårt att fatta eller?
Citera
2015-03-29, 14:23
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Vilket bevisligen är fel. Ca 50 procent vill ha en kraftigt nedgång i invandring. I stort sett bara 15 procent vill ha den politik som förs nu. Finns ingen helig ko annat än hos extremvänstern som nu tycks styra mainstreammedia.
Citera
2015-03-29, 14:24
Bannlyst
"Vilket jag tror har att göra med att vi har en stark folklig opinion för invandring, man skulle nog kunna kalla det en helig ko som sd ger sig på, annorlunda uttryckt, något djupt i den svenska folksjälen."

Tvartom faktiskt!

I alla undersokningar om invandringspolitik uppger en majoritet att Sverigedemokraterna har den basta invandringspolitiken, gang pa gang, samma resultat. SD har bast invandringspolitik

En folkomrostning hade vunnits av den sidan som foresprakar en normal niva pa invandring, typ ovriga Norden, ovriga Europa samt resten av vast varlden.

En FORKROSSANDE majoritet av vastvarlden for en politik rakt pa tvars med 7-klovern i Sverige.
Citera
2015-03-29, 14:25
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
nationalism leder till rasism,

Finns ingen koppling mellan detta annat än hos vänsterinriktade akademiker som ser universitetet som plattform för att sprida sin politisk propaganda.
Citera
2015-03-29, 14:27
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ja, intervjun har fått stark kritik i Norge. Och?
Givetvis p.g.a. att norrmän älskar Jimmie och ser hans motståndare i pk-eliten som ett hot även mot Norge. Både norrmän och danskar skräms av vår massinvandring då "svenska" kriminella blattar och jihadister rör sig över gränserna. Därför ser de Jimmie som frälsaren och blir rasande när Skavlan slår under bältet på honom!
Citera
2015-03-29, 14:28
Medlem
Parkours avatar
Jag är själv inte Sverigedemokrat utan jag röstar blankt.
Men denna intervjun får mig att börja fundera på om jag ska rösta på SD i nästa val..
Jag är beredd att satsa pengar på att en intervju av den här typen _gynnar_ Sverigedemokraterna. Motsatsen till vad alla pk-människor tror...

Norska folket har ju nu även klart och tydligen visat sitt missnöje mot media och pk...

Nästa val försvinner MP. S kommer sjunka. M går tillbaka till rikstagen och SD blir sveriges NÄST största parti!
Citera
2015-03-29, 14:30
Medlem
Citat:
-För några år sen kunde Göran Persson avslappnat prata om socialturism-det kan man inte idag.Så folksjälen verkar blivit lika utbytt som svensken själv.
Citera
2015-03-29, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Givetvis p.g.a. att norrmän älskar Jimmie och ser hans motståndare i pk-eliten som ett hot även mot Norge. Både norrmän och danskar skräms av vår massinvandring då "svenska" kriminella blattar och jihadister rör sig över gränserna. Därför ser de Jimmie som frälsaren och blir rasande när Skavlan slår under bältet på honom!
Ok, antingen fortsätter du att inte begripa någonting, eller så tar du reda på fakta. Om det förstnämnda ber jag att tacka för mig.
Senast redigerad av Frank.Einstein 2015-03-29 kl. 14:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in